Livsavgörande fråga!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Den absolut viktigase frågan såhär på fredagmorgonen!

Vad ska man köpa för fika till frdagsfikat på jobbet? :va Mycket står på spel! Något favoritfik man ska åka till? I Linköping då alltså! Annars hinner jag nog inte få tillbaks det till jobbet till halv tre!

Alx skrev:
2478999 Den absolut viktigase frågan såhär på fredagmorgonen!

Vad ska man köpa för fika till frdagsfikat på jobbet? :va Mycket står på spel! Något favoritfik man ska åka till? I Linköping då alltså! Annars hinner jag nog inte få tillbaks det till jobbet till halv tre!
2 doser grov och starkt kaffe! Mer snus om ni är många! ;)

hansome skrev:
2479017 2 doser grov och starkt kaffe! Mer snus om ni är många! ;)

Jag skulle vilja se minerna om jag kom in i fikarummet och slängde upp varsin dosa snus på borden! :hihi

Tack för tipset! Det är ju bra, för man kan ju åka till närmsta mack för att fixa fika, inte böka i stan alls! :tummenupp

Annars finns det ett konditori på Hisingsgatan i Göteborg som har supergoda kransar med nåt gegg i :tummenupp

Kanske blir lite svårt att hinna men det bli väl inte mer än 50-60 mil så om du gasar lite... :va

Alx skrev:
2478999 Den absolut viktigase frågan såhär på fredagmorgonen!

Vad ska man köpa för fika till frdagsfikat på jobbet?

Wienerbröd eller munkar. Det finns inget annat. Jag vill slåss när de fortsätter att bjuda på torra kanel/pistage-flätor och andra torra äckliga saker.

Wienerbröd skall det vara... :tummenupp
2004-09-21h17m59s20_5spandauer.jpg

...eller munkar..

Butterkaka men det har ni kanske inte i Sviestad...? :tomten

M.G.F skrev:
2479161 Butterkaka men det har ni kanske inte i Sviestad...? :tomten

Nja, lite osäker faktiskt! Nu finns det ju inte mycket annat på Sviestad än 9 motorbanor! :tungan

Men berätta vad det är så kanske jag vet vad det kan vara?

Jessan skrev:
2479096 Annars finns det ett konditori på Hisingsgatan i Göteborg som har supergoda kransar med nåt gegg i :tummenupp

Kanske blir lite svårt att hinna men det bli väl inte mer än 50-60 mil så om du gasar lite... :va

Tyvärr har jag bara en Opel Kombo att tillgå! Kanske ska be kompisen att ta med, hon kommer upp från Göterborg nästa helg! Passar som inflyttnings kaka kanske? :rolleyes:

Last edited:
Alx skrev:
2479164 Nja, lite osäker faktiskt! Nu finns det ju inte mycket annat på Sviestad än 9 motorbanor! :tungan

Men berätta vad det är så kanske jag vet vad det kan vara?

Njae alltså det är en kaka... med lite hårdare kanter och massa klet inuti. Köpte sådana ibland till jobbet på fredagarna. Behöver jag säga att alla älskade mig? Det gjorde dom förvisso inte... Men dom tyckte kakan var god iaf.

M.G.F skrev:
2479184 Njae alltså det är en kaka... med lite hårdare kanter och massa klet inuti. Köpte sådana ibland till jobbet på fredagarna. Behöver jag säga att alla älskade mig? Det gjorde dom förvisso inte... Men dom tyckte kakan var god iaf.

Låter ju namsemums! Jag tar två tack! :)

Alx skrev:
2479191 Låter ju namsemums! Jag tar två tack! :)
Butterkaka finns säkert på kondiset på Vasavägen (vid lilla gatan vid museumet).
Annat bra kondis är Ingeborgs på Hunnebergsgatan, sväng upp vid Pizzafiket så kommer du rätt.

rust29 skrev:
2479419 Butterkaka finns säkert på kondiset på Vasavägen (vid lilla gatan vid museumet).
Annat bra kondis är Ingeborgs på Hunnebergsgatan, sväng upp vid Pizzafiket så kommer du rätt.

Det ska jag prova! Man är ju fikaansvarig på jobbet liksom! :2cool Så det blir många fedagar i Kombon! :rolleyes:

Fler tips tack! Det blir alltid samma tråkiga fika annars!

Italienska bageriet uppe vid T1, enorma kakor men jäkligt goda fast ska du ha många så kan det bli lite dyrt.

café Gyllen på Gyllentorget, har en hel del smaskigt.

Café Linds vid telia, etos och pressbyrån, uppåt filbytertorget.

Hemköp inne i Filbytergallerian bakar faktiskt en hel del bröd själva och det brukar vara 3 för 10:- osv.

Annars beställer du av mig, mitt hembakat är välkänt :D

Överaska dom! Köp inget och säg att dom behöver banta. :tummenupp (Själv åker du på kondetori och fikar )

Varför måste man alltid ha söt-sliskiga saker till fredagsfikat? Jag försökte lobba för typ smörgåsar med diverse pålägg på mitt jobb. Men mitt förslag blev brutalt nedröstat. :confused:

Jag är alltså ingen hälsofreak eller så men iallafall

Jussi skrev:
2479731 Varför måste man alltid ha söt-sliskiga saker till fredagsfikat? Jag försökte lobba för typ smörgåsar med diverse pålägg på mitt jobb. Men mitt förslag blev brutalt nedröstat. :confused:

Jag är alltså ingen hälsofreak eller så men iallafall

För att söt-sliskiga saker är godare än typ smörgåsar med diverse pålägg?

Håller med Zee! Man måste väll få nån slags belöning för att man överlevt en hel arbetsvecka! Kan också meddela att här på Saab "gör man som man alltid gjort" alltså fika halv tre! Dom var helt förstörda förra veckan när jag var ledig och det inte blev nått fika alls! :skrämd

Mrs. Laphroaig skrev:
2479655 Italienska bageriet uppe vid T1, enorma kakor men jäkligt goda fast ska du ha många så kan det bli lite dyrt.

café Gyllen på Gyllentorget, har en hel del smaskigt.

Café Linds vid telia, etos och pressbyrån, uppåt filbytertorget.

Hemköp inne i Filbytergallerian bakar faktiskt en hel del bröd själva och det brukar vara 3 för 10:- osv.

Annars beställer du av mig, mitt hembakat är välkänt :D

Tack för alla tipsen, ska prova redan nästa vecka! Vad är din speciallitet? :)

Last edited:
Zee skrev:
2479737 För att söt-sliskiga saker är godare än typ smörgåsar med diverse pålägg?

Jahaaaaa ... därför :) men jag förbehåller mig rätten att vara av annan åsikt, man jag är tydligen i en förkrossande minoritet (gillar inte godis heller).

Jussi skrev:
2479771 Jahaaaaa ... därför :) men jag förbehåller mig rätten att vara av annan åsikt, man jag är tydligen i en förkrossande minoritet (gillar inte godis heller).

Vad sägs om att du äter mackor och låter dina arbetskompisar frossa och bli feta? Alla blir glada! :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg