Livsavgörande fråga!

korvgubbe skrev:
2479142 Wienerbröd eller munkar. Det finns inget annat. Jag vill slåss när de fortsätter att bjuda på torra kanel/pistage-flätor och andra torra äckliga saker.

Wienerbröd skall det vara... :tummenupp
2004-09-21h17m59s20_5spandauer.jpg

...eller munkar..
Ändå har du valt en kanelbulleavatar :tomten

http://images.google.com/images?q=cinnamon+roll&hl=sv

Last edited:
Alx skrev:
Tack för alla tipsen, ska prova redan nästa vecka! Vad är din speciallitet? :)

Bakar dels 95% av allt matbröd själv men det är ju inte poppis som fikabröd så tja.. jag bakar allt från småkakor till mjuka kakor till tårtor till smörgåstårtor...
Några specialliteter är: chokladkaka med kaffesmörkräm med chokladdoppade kaffebönor på eller extra kladdig chokladkaka med lite vaniljglass till eller ljumna mockarutor som bara smälter i munnen eller kladdig vaniljbotten med mintchoklad och maräng på toppen :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2479914 Bakar dels 95% av allt matbröd själv men det är ju inte poppis som fikabröd så tja.. jag bakar allt från småkakor till mjuka kakor till tårtor till smörgåstårtor...
Några specialliteter är: chokladkaka med kaffesmörkräm med chokladdoppade kaffebönor på eller extra kladdig chokladkaka med lite vaniljglass till eller ljumna mockarutor som bara smälter i munnen eller kladdig vaniljbotten med mintchoklad och maräng på toppen :)

Den sista lät riktigt god! Sån vill jag också baka! Annars är ju allt med choklad en favorit!

Eget matbröd är ju gott men inte som fradagsfika! Det är kul att baka själv!

Alx skrev:
2479927 Den sista lät riktigt god! Sån vill jag också baka! Annars är ju allt med choklad en favorit!

Eget matbröd är ju gott men inte som fradagsfika! Det är kul att baka själv!

Eget matbröd äter man till frukost :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2479949 Eget matbröd äter man till frukost :)

Japp! Eller jag önskar att jag gjorde!

AndreasNo skrev:
2480001 finns ett litet mysigt bageri i tannefors.. dem hade iaf goda semlor :D..

Hembageriet eller Silvana? Där handlar jag jämt eftersom det är nära till Saab! Tänkte utöka sökområdet lite! Men semeltipset ska naturligtvis provas när den tiden kommer! :tummenupp

Kan meddela att toscakakan inhandlad på Tannefors hembageri blev en hit! Men fortsätt tipsa! Det är ju snart fredag igen!

Last edited:
AndreasNo skrev:
2480110 hmm... osäker.. de mysiga på vänster sida när man kommer från stan.. de rödvita hjärtegull mysiga.. heh :D..

Låter som hembagerit! Annars kan man ju prova från båda för att va helt säker på att man hittat rätt semla! :)

Alx skrev:
2479781 Vad sägs om att du äter mackor och låter dina arbetskompisar frossa och bli feta? Alla blir glada! :)

Men det var det jag försökte få igenom men enligt "alla skall med" principen tillåts inga undantag i fikainköpen och om jag måste köpa själv blir jag ju avundsjuk då andra får något gratis. Så det blir att tvinga i sig bullar på jobbet och smygäta mackor hemma.

Zee skrev:
2479810 Du vet vad vi tycker om sånt på detta forumet. Du kan väl låtsas iaf. Skentycka s.a.s. :)

Jo ja vet ..... okej då .... mera socker åt folket :yoparty

Alx skrev:
2480141 Låter som hembagerit! Annars kan man ju prova från båda för att va helt säker på att man hittat rätt semla! :)

jepp..jag brukar köpa semlor på lite alla möjliga fik.."bara för o prova" :D..

ska jag va ärlig så tror jag nog att jag köpt semlor på båda ställena där.. men hembageriet e mer myspys bageri i min stil så de gillar ja bäst :D..

Jussi skrev:
2479731 Varför måste man alltid ha söt-sliskiga saker till fredagsfikat? Jag försökte lobba för typ smörgåsar med diverse pålägg på mitt jobb. Men mitt förslag blev brutalt nedröstat. :confused:

Jag är alltså ingen hälsofreak eller så men iallafall

Du har kloka arbetskamrater.

Förra gången jag var i "fikagruppen" så köptes vetebullar av olika slag för 200 spänn. Blev faktiskt ett helt berg. Såg själv till att lägga beslag på en av vaniljbullarna innan de gick åt...

Jaha gottfolk! Eftersom det snart är fredag och jag ska gå på möte snart så vill jag ha tips på kakor igen! Just nu leder butterkaka om man nu kan få tag på det i den här stan? Så kom igen! Mer tips tack!

Alx skrev:
2493668 Jaha gottfolk! Eftersom det snart är fredag och jag ska gå på möte snart så vill jag ha tips på kakor igen! Just nu leder butterkaka om man nu kan få tag på det i den här stan? Så kom igen! Mer tips tack!

Om du vill göra nått själv som går fort så funkar ju kladdkaka och/eller negerbollar, brukar va uppskattat av både barn och vuxna barn :D

Har för mig att "ljunkan" säljer bröd och kakor som är gjort av bageri och konditor eleverna men kan inte svära på att det stämmer. Kanske värt att kolla upp för det kan vara billigt :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2493744 Om du vill göra nått själv som går fort så funkar ju kladdkaka och/eller negerbollar, brukar va uppskattat av både barn och vuxna barn :D

Har för mig att "ljunkan" säljer bröd och kakor som är gjort av bageri och konditor eleverna men kan inte svära på att det stämmer. Kanske värt att kolla upp för det kan vara billigt :)

Ja Ljunkan ska jag kolla upp! Då kan vi ju få häftigt fika till ett billigt pris! Bästa tipset hittills! :tummenupp

Det här med Ljunkan gick inte så bra, nån som vet om och var och när man kan köpa kakor där? Vore ju skitsmidigt! Har letat lite men inte hittat något. Fick bli rulltårta i stället idag. Drömtårta och en med hallon! :tummenupp

Alx skrev:
2496858 Det här med Ljunkan gick inte så bra, nån som vet om och var och när man kan köpa kakor där? Vore ju skitsmidigt! Har letat lite men inte hittat något. Fick bli rulltårta i stället idag. Drömtårta och en med hallon! :tummenupp

Hört många säga att det ska finnas ett bageri/konditori på ljunkans område där man kan köpa elevernas grejer samt att man även ska kunna käka lunch där som är gjort av eleverna men har fasen aldrig lyckats hitta dit :confused:
ring å fråga : 013 - 207648, det är numret som står att det går till butiken.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...xWho=gymnasie&UCSB%3aTextBoxWhere=link%f6ping

Hårt bröd med lingonsylt.

Det finns till och med hjärtformat knäckebröd nuförtiden.

På mitt jobb var det kladdkaka med glass plus nån bakelseaktig kaka idag. Igår var det tårtor av olika slag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg