Livsavgörande fråga!

Smörgåstårta ska det vara.

Visste ni förresten att smörgåstårtan uppfanns i Östersund? :fakta

Mrs. Laphroaig skrev:
2497148 Hört många säga att det ska finnas ett bageri/konditori på ljunkans område där man kan köpa elevernas grejer samt att man även ska kunna käka lunch där som är gjort av eleverna men har fasen aldrig lyckats hitta dit :confused:
ring å fråga : 013 - 207648, det är numret som står att det går till butiken.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...xWho=gymnasie&UCSB%3aTextBoxWhere=link%f6ping

Har frågat här på jobbet, ska tydligen va tillvänster precis innanför huvuddörren! Ska åka dit nästa fredag och kolla. Billigt och gott ska det vara! :tummenupp

Alx skrev:
2497238 Har frågat här på jobbet, ska tydligen va tillvänster precis innanför huvuddörren! Ska åka dit nästa fredag och kolla. Billigt och gott ska det vara! :tummenupp

Wii, kul att ja kan hjälpa nån iallafall

mb skrev:
2497172 På mitt jobb var det kladdkaka med glass plus nån bakelseaktig kaka idag. Igår var det tårtor av olika slag.

Lyllo dej! Ska baka kladdkaka i morn! :drool

Mrs. Laphroaig skrev:
2497247 Wii, kul att ja kan hjälpa nån iallafall

Självklart! Tack så mycket gumman! :pannkyss

Esquire skrev:
2497234 Smörgåstårta ska det vara.

Visste ni förresten att smörgåstårtan uppfanns i Östersund? :fakta

På fredagsfika? I think not! Kaka ska det va!

Last edited:
Esquire skrev:
2497254 Smörgåstårta kan man äta när som helst och hur mycket som helst. :fakta

Nej det kan man inte! Men smaken är ju som bekant som baken! Undrar vad dom skulle säga om jag kom med smörgåstårta? :va

Jaha gottfolk! Eftersom det snart är fredag igen! shit vad veckorna går fort nu mera! Man har visst kommit in i rutinerna efter byte till nytt jobb, flytt till lägenhet och det faktum att man inte är singel längre. När jag tänker efter så har jag inte varit singel på tre månader snart, tiden går fort när man har roligt! :)

Tillbaka till ämnet! Fredagsfika! Namsemums!

Var på sjukan idag och påväg tillbaka till jobbet så stannade jag till vid Italienska bageriet och blev helt ärligt besviken, inte mycket att välja på och inget särskilt Italienskt heller. Måste man va där jättetidigt på morgonen för att få tag i nått gott eller?

I morn ska jag nog prova Ljunkans bageri tror jag. Blev ju inget förra fredan! Bara så att alla vet var vi på TYE köper fika!

:D
Alx skrev:
2533221 Jaha gottfolk! Eftersom det snart är fredag igen! shit vad veckorna går fort nu mera! Man har visst kommit in i rutinerna efter byte till nytt jobb, flytt till lägenhet och det faktum att man inte är singel längre. När jag tänker efter så har jag inte varit singel på tre månader snart, tiden går fort när man har roligt! :)

Tillbaka till ämnet! Fredagsfika! Namsemums!

Var på sjukan idag och påväg tillbaka till jobbet så stannade jag till vid Italienska bageriet och blev helt ärligt besviken, inte mycket att välja på och inget särskilt Italienskt heller. Måste man va där jättetidigt på morgonen för att få tag i nått gott eller?

I morn ska jag nog prova Ljunkans bageri tror jag. Blev ju inget förra fredan! Bara så att alla vet var vi på TYE köper fika!

fan kan man köpa kakor där :confused: det måste kollas upp eftersom man går på skolan:D

Alx skrev:

Japp! Tidigt på morron alt. tidig förmiddag. Efter lunch finns knappt nått kvar.

Kom på ett ställe till fast blir förmodligen lite dyrt men hänger på hur många du ska köpa till.
Chuckies på Gränden, de säljer munkar i alla smaker å utseende, de har köp 10 betala för 8 och sånt där. Öppet till 18.00 :)
men har mest att välja mellan straxt efter de öppnat (tror det är 9 eller 10)

*MACKE* skrev:
2533244 :D

fan kan man köpa kakor där :confused: det måste kollas upp eftersom man går på skolan:D

Japp, enligt ryktet så kan man det! Ska prova i morn, tidigt!

Mrs. Laphroaig skrev:
2533269 Japp! Tidigt på morron alt. tidig förmiddag. Efter lunch finns knappt nått kvar.

Kom på ett ställe till fast blir förmodligen lite dyrt men hänger på hur många du ska köpa till.
Chuckies på Gränden, de säljer munkar i alla smaker å utseende, de har köp 10 betala för 8 och sånt där. Öppet till 18.00 :)
men har mest att välja mellan straxt efter de öppnat (tror det är 9 eller 10)

Okej, jag var ju inte där fören typ halv elva eller nått? Jag tycker inte om munkar, men annars var det en bra idé för lite roligare fredagsfika!

Last edited:
Alx skrev:
Okej, jag var ju inte där fören typ halv elva eller nått? Jag tycker inte om munkar, men annars var det en bra idé för lite roligare fredagsfika!

Gå till Hemköp, nedanför Åhlens.
De brukar ha 3 för 10 :- och har wienerbröd, vaniljhjärtan, mazariner, pistageklämmor och lite annat gott. Det kanske kan passa damen då ? :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2533331 Gå till Hemköp, nedanför Åhlens.
De brukar ha 3 för 10 :- och har wienerbröd, vaniljhjärtan, mazariner, pistageklämmor och lite annat gott. Det kanske kan passa damen då ? :)

Ja där kan jag nog hitta något gott skulle jag tro! Men det får ju inte va för dyrt heller. Vi är väll en 30-40 pers som ska ha fika!

Funderar förresten på att prova receptet jag fick av dej, i helgen då jag är hos min kompis som fortfarande bor hemma och har såna där bra saker som behövs när man ska baka kaka! :)

Alx skrev:
2533338 Ja där kan jag nog hitta något gott skulle jag tro! Men det får ju inte va för dyrt heller. Vi är väll en 30-40 pers som ska ha fika!

Funderar förresten på att prova receptet jag fick av dej, i helgen då jag är hos min kompis som fortfarande bor hemma och har såna där bra saker som behövs när man ska baka kaka! :)

OK. ni är så många.. hm.. finns ju såna stora kartonger tror det är Gille med runt 30-40 kakor i, arraksbollar, negerbollar, havreflarn och sånt. Dom funkar fint i brist på annat. ICA har dom här hemma iallafall :) Tror jag sett dom på Hemköp oxå.
Även Lucullus på Filbytergallerian har såna 3 för 10:- och väldigt mycket att välja på.

Ja prova den kakan du, jag bakade en sån förr förra veckan, ligger i frysen till nått passande tillfälle om någon vill ha fika :tummenupp

Alx skrev:
2478999 Den absolut viktigase frågan såhär på fredagmorgonen!

Vad ska man köpa för fika till frdagsfikat på jobbet? :va Mycket står på spel! Något favoritfik man ska åka till? I Linköping då alltså! Annars hinner jag nog inte få tillbaks det till jobbet till halv tre!

Bju på skäggbiff!

Önska mig lycka till, nu ger jag mig ut på jakt efter det perfekta fredagsfikat! :tummenupp

Starstriker skrev:
2535531 Det perfekta fredagsfikat. Den blir stoooor. Och feeeet!
Bakade en igår, men gav bort den till någon som hade förtjänat den......

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137938

Har gjort morotskaka ett par gånger, jättegott blir det! Men jag ska köpa fika, kan bli lite svårt att motivera att jag bakade upp fikakassans pengar, om inte alla blir nöjda!

Vad tror ni om biskivier idag? Naturligtvis från Ljunkan! Dom hade ju en jättebra liten butik! Billigt, gott, smidigt! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg