Live från RR SM Knudan 2007

Henke Ol22on aka S-Lemmy blev trött på att köra moped och kastade sig från en femteplats ner i bollhavet och mös bland lecakulorna.

Bifogat

• DSCF0035.JPG
    DSCF0035.JPG
    74.5 KB · Visningar: 61
  • DSCF0090.JPG
    DSCF0090.JPG
    71.1 KB · Visningar: 51
  • DSCF0092.JPG
    DSCF0092.JPG
    75.3 KB · Visningar: 50
Last edited:
Vem var det i 250cc som klättrade från sista till 3e placering? Fyfan vad imponerad jag var :)

Två glada vinnare..

G:sson och Nilsson som gjorde en superinsats på Knutstorp...
Grattis!

Btw .... Fler bilder kommer att läggas ut på www.familjenborgh.com efterhand.. En del att gå igenom :)

Sen har jag en liten efterlysning ... Du som visade mig bilder på Görans vurpa (Nr 33 i 250) Kan du PM mig? Göran vill nämligen se dom... Du sa inte ditt namn eller vem du plåtade för..

Tillägg: Nu vet jag vem som tog bilderna ... De finns att hitta på Wighsnews sida.. Liten artikel om Tävlingen också..

Bifogat

• vinnare.jpg
    vinnare.jpg
    130.2 KB · Visningar: 75
Last edited:
Sitter i bilen hem nu efter ett snopet slut på helgen på knudan.
jag låg på andra plats efter David (Svensken) och kände att jag hade bra häng och skulle försöka ge han en match, när framhjulet släpper helt oväntat i hårnålen. Försökte rädda det med knät. Men då släpte bakhjulet också.
Det gick så sakta i vurpan att jag och hojjen bara platt stannande på banan. Fick resa mig upp och springa av banan för att inte bli påkörd.

Petter sitter brevid i bilen och är nöjd med 2a platsen jag gav honom :D *retas*
Grattis Petter! Bra kört :tummenupp

Stort grattis till David "Svensken" som är en otrolig talang.
Han kör fruktansvärt fort, och jag tror vi andra kommer ha svårt att hänga med i hans tempo i framtiden om han fortsätter avancera i det tempo han gör.

Synd för Mats som gjorde illa handen. Hoppas du är tillbaka till Gelleråsen och Falkenberg.

Bra arrangemang av Hyllinge MS :tummenupp

Stort beröm till alla i depån. Det var snygga tält och ordning och reda.

Onboardfilm från kval och rejs kommer upp på www.eskilsson-racing.se innom kort.

Tack och hej, leverpastej!

Tror inte resultaten stämmer riktigt från hyllinges hemsida? (R 600)
Bl a, Nr: 7 gjorde en klockren omkörning under SC/gulflagg på slutet av start och målrakan, den såg ju posteringen mycket väl. Har inte det minsta agg mot föraren men någon j*vla ordning får det väl vara vad gäller inrapportering av regelöverträdelser. Grymt bra kört av honom i alla fall från den startpositionen:tummenupp

Bl a, Nr: 7 gjorde en klockren omkörning under SC/gulflagg på slutet av start och målrakan, den såg ju posteringen mycket väl. Har inte det minsta agg mot föraren men någon j*vla ordning får det väl vara vad gäller inrapportering av regelöverträdelser. Grymt bra kört av honom i alla fall från den startpositionen:tummenupp

Är det inte upp till föraren att lämna in protest inom 30 minuter och stärkas av posteringens vittnesmål? Eller gäller det bara andra saker. :va

Äntligen hemma. Tyvärr gick inte helgen som den skulle men nu är det bara plåstra om såren och hoppas på bättre lycka om två veckor.
Kommer en racerapport från Swedie så småningom.

Tack till alla för en kanon helg. Alltid lika trevligt att träffas. Dessutom stora kramar till alla som har frågat och kommit förbi och velat ha hjälpt till på alla möjliga vis. Underbart :)

Är det inte upp till föraren att lämna in protest inom 30 minuter och stärkas av posteringens vittnesmål? Eller gäller det bara andra saker. :va

Clownen till tävlingsledare tyckte min protest var bristfällig då jag inte noterat datum och klockslag för händelsen + att han tyckte väl att hans postering var en av världens bästa så hade det inträffat något så rapporterar dom det direkt! Fick medhåll av en bakomvarande förare men då var ju tiden ute för vidare diskussioner. Sista gången jag kör förbi stenmuren mellan småland och skåne, that`s it! :klappar

Bifogat

• DSCF0017.JPG
    DSCF0017.JPG
    75.1 KB · Visningar: 62
  • DSCF0120.JPG
    DSCF0120.JPG
    72.5 KB · Visningar: 63
  • DSCF0123.JPG
    DSCF0123.JPG
    72.3 KB · Visningar: 50
  • DSCF0158.JPG
    DSCF0158.JPG
    68.8 KB · Visningar: 54
  • DSCF0137.JPG
    DSCF0137.JPG
    73.3 KB · Visningar: 42
  • DSCF0126.JPG
    DSCF0126.JPG
    70.9 KB · Visningar: 52

Posteringen efter målrakan sköttes föredömligt av MCK Dalton, dock är det ofta ganska svårt att se/bedöma incidenter som detta från en postering.

Ett bra sätt att förstå detta är att stå som flaggis en heldag, var rädda om våra kära funkisar, utan dom så blir det inga race alls.

Hoppas att racehelgen i övrigt var en trevlig upplevelse.

Posteringen efter målrakan sköttes föredömligt av MCK Dalton, dock är det ofta ganska svårt att se/bedöma incidenter som detta från en postering.

Ett bra sätt att förstå detta är att stå som flaggis en heldag, var rädda om våra kära funkisar, utan dom så blir det inga race alls.

Hoppas att racehelgen i övrigt var en trevlig upplevelse.

Det roliga var ju att när vi passerade varvet efter i makligt tempo bakom SC så pekade och tecknade jag på föraren som kört om och posteringen nickade instämmande, så jag tänkte faktiskt att "nu åkte han dit" men dom glömde väl av att rapportera bara. Annars en mycket trevlig helg!

Det roliga var ju att när vi passerade varvet efter i makligt tempo bakom SC så pekade och tecknade jag på föraren som kört om och posteringen nickade instämmande, så jag tänkte faktiskt att "nu åkte han dit" men dom glömde väl av att rapportera bara. Annars en mycket trevlig helg!

Hursomhelst sker det tyvärr allt för många gulflaggs omkörningar i Rookie klassen, det är upp till oss som kör att alltid respektera gulflaggen.

Tack för en mycket trevlig helg :tummenupp

Mårtensson visade vad skåpet skall stå på Knudan :yoparty

Bifogat

• DSCF0078.JPG
    DSCF0078.JPG
    76.4 KB · Visningar: 41
  • DSCF0083.JPG
    DSCF0083.JPG
    76 KB · Visningar: 38
  • DSCF0089.JPG
    DSCF0089.JPG
    77.4 KB · Visningar: 42
  • DSCF0115.JPG
    DSCF0115.JPG
    78.4 KB · Visningar: 113
  • DSCF0116.JPG
    DSCF0116.JPG
    75.9 KB · Visningar: 97
  • DSCF0118.JPG
    DSCF0118.JPG
    72.4 KB · Visningar: 64
Jooo... Jores var 0,07 sek efter mig:) :) :) :)
En fin helg....
Tack Micke för god support!
Jag tvekade inte en sekund, depåchefsvästen åkte av innan race och sedan visade du Jores vem som bestämmer :yoparty

Jores är arg på mig, jag lånade 15 st snus ur hans bjuddosa innan ni åkte.

Last edited:
Vem var det i 250cc som klättrade från sista till 3e placering? Fyfan vad imponerad jag var :)

Det var Dobrich. Hans ena tändstift slog igen på sighting lap så han gick in i bandepån för att få det fixat och de andra gick ut på warm up lap, han åkte längst fram i bandepån för att få starta därifrån men då blev det röd flagg för att startuppställningen varit felaktigt! Så alla kom in i depån, dock strulade det mer och den riktiga orsaken till tändstiftsproblemet var en flödande förgasare, det fixade de också och då kom han ut sist. I samband med safety car så kom han in för byte av batteriet som var glappt! Sist igen efter att han kört upp sig halva fältet. Ut igen utan att förlora ett varv, kör ikapp klungan som är samlad efter SC, börjar klättra genom fältet sedan och är uppe på 3:e plats då växellådan rasar och han bara kan köra på 3:an, slutar 8:a totalt med racets snabbaste varv på 1.01,7.

Allt i ett race kan man säga.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...