Liten rapport från Anderstorp

Goodstuff skrev:
Finns säkert snygga gummistövlar och regnrockar på Brothers, de har ju säkert fina lammullskoftor också. Lite Engelsk-landsbygds-högerman sådär.
:tummenupp

Bifogat

• Sherlock.jpeg
    Sherlock.jpeg
    26.8 KB · Visningar: 51
Freppa, har du inte varit på en SM-tävling i RR än? Då måste du gå och kolla. När jag för första gången såg en F1-tävling på plats förstod jag med en gång att jag aldrig skulle bli en F1-förare. Det var häftig att som åskådare komma nära allt men samtidigt insåg man hur långt ifrån man var som deltagare. En SM-tävling i RR är annorlunda. När du står där och tittar på R1000 vet du att om du hade haft din hoj kvar och om du bara tagit dig i kragen hade det kunnat vara du som stod där på startplattan och såg röda lampan slockna. Den vetskapen är kittlande och engagerande. Det hade kunnat vara du!

Se där valmers. Hur snyggt som helst!
Fast du borde väl ha lite mer tysk über-sturmbahnfuhrerstil egentligen med tanke på din tyska panzerwagen. Eller?

Teddy skrev:
Freppa, har du inte varit på en SM-tävling i RR än? Då måste du gå och kolla. När jag för första gången såg en F1-tävling på plats förstod jag med en gång att jag aldrig skulle bli en F1-förare. Det var häftig att som åskådare komma nära allt men samtidigt insåg man hur långt ifrån man var som deltagare. En SM-tävling i RR är annorlunda. När du står där och tittar på R1000 vet du att om du hade haft din hoj kvar och om du bara tagit dig i kragen hade det kunnat vara du som stod där på startplattan och såg röda lampan slockna. Den vetskapen är kittlande och engagerande. Det hade kunnat vara du!

Ja, någon måste ju vara långsammast......

Ingen som ska åka från Uddevalla och kan plocka upp en grisigt bakfull Hasselbergare?

Teddy skrev:
Åh, jag har redan sett den! Det är den bästa RR-film jag någonsin sett, den är underbar! Du är ett klartänkt geni som fångat pudelns kärna på film. Jag har alltid tänkt att det här med RR är ju bara ett ända långt packande. Packa in, stuva om, packa ut, flytta saker hit, flytta saker dit, repetera sedan detta minst tio gånger. När någon frågar vad vi gör på tävlingarna när vi inte är ute på banan och kör brukar jag alltid svara; vi packar.
Tack o vise man, du är alltid en hedersprick.

Eftersom jag är tjock, gammal & långsam på bana så får jag roa mig med sådant som jag behärskar istället.

Hade jag vetat att RR bara ger 5% effektiv körtid på bana så vet jag inte om jag hade tagit licens ens, men det är bara att bita ihop även om det är kallt och regnigt (j-a tur att man har ungarna i helgen så att man slipper frysa på Anderstorp).

/L.Ångsam

Chrille skrev:
Kommer inte köra bil på söndag. Inte en chans....

Uddevalla C - Gislaved 2004-04-25 (Söndag)

Avgång 02:15 Ankomst 12:55 Restid 10:40 Byten: 4

Avgång Ankomst Färdmedel
02:15 Uddevalla Kamph 03:25 Göteborg Nils E Länsbuss 820

06:57 Göteborg C 08:10 Falköping C InterCity 166

09:26 Falköping C 10:10 Jönköping C InterCity 7217

10:30 Jönköping C 12:17 Gnosjö Stn Länståg 8503

12:25 Gnosjö Stn 12:55 Gislaved Bstn Länsbuss 242

Perfekt tid ju, lagom tills du kommer hem från det fylleslag du nu ska på. Du hinner sova under resans gång.

Det verkar högst sannolikt att det kommer regna fre-sön i Anderstorp. Känns ganska bra att sitta hemma och kura faktiskt. Torrt och vamt ska det vara!

Nyteknik skrev:
Det verkar högst sannolikt att det kommer regna fre-sön i Anderstorp. Känns ganska bra att sitta hemma och kura faktiskt. Torrt och vamt ska det vara!

Du missförstår hela grejen med svensk rr. Det är genom att utstå kyla, smärta, bakfylla och skitiga utedass som vi visar hur hårda vi nordbor är.

Kan fylla i att det är 10+ och uppehåll ute. Verkar som allt torkar upp i alla fall.

Goodstuff skrev:
Se där valmers. Hur snyggt som helst!
Fast du borde väl ha lite mer tysk über-sturmbahnfuhrerstil egentligen med tanke på din tyska panzerwagen. Eller?
En dylik "rock" kanske?

Bifogat

• uniform.gif
    uniform.gif
    12.5 KB · Visningar: 44
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...