Liten pojke attackerad av hund i Göteborg.

Inför hundskatt, och dyr sådan... Och dyra böter på oregistrerad hundar....
Mycket bra. Jag skulle uppskatta ett parti som vågade ta så tydlig ställning. Tyvärr är det ju oerhört osannolikt att det kommer hända, även om det folkliga stödet säkert finns. Fega svenska politiker!

det bevisas ju bara man ær på utstællning.
man tørs ju næstan inte gå førbi ett område
med råttor på. dom gør ju utfall på engång.

ursäkta... men utställning? trodde man hade hund av helt andra orsaker.
Fast tittar man på fröken sverige så vill man nog inte att en tjej ska ha något ansvar för något viktigt i samhället...

gissar att alla fick avlivas efter att du blivit brutalt biten:rolleyes:

det finns oseriösa kennlar och seriösa uppfödare??!
svårare än så äre inte:va

menar med vanliga svensson uppfödare som tar en kul valpar bara
för att få valpar. dom har oftast ingen koll på nånting. bara för att!

appropå hundar som får psykbryt.
är ju inget jämnfört med människor om man tänker
på det viset.
han breivik tog ju +70 liv har jag för mig?
oftast så är det ju ägaren som det är fel på.
och då får hundar lida, blir lätt deras fel.

:crash
Detta fick mig att små le.... alla djur kan få ett psykbryt..inget du eller din far kan kontrollera genom rätt handhavande

Nää, men man kan förebygga det, och man kan ordna upp det med rätt handhavande..

Trist ändå att den troligtvis kommer att avlivas om den hittas.

"Ja, det va ju inte så farligt heller! Lille snutte pjutt ville ju baja leka lite med lille pojken. Mjaaa"

Hade jag varit på plats hade jag satt en nyckel i ögonen på hunden, utan att ens tveka.

Det du måste inse är det faktum att: Ja visst, det är inte hundens fel, det är ägarens.
Men det frångår inte för det första: Det faktum att hunden är fullständigt livsfarlig för det barnet, med tanke på att den är livsfarlig för en vuxen man. För det andra: Bara för att det inte är "hundens fel" så är det fortfarande hunden som begår själva brottet. Därför måste den avlivas genast.

Annars kan man rättfärdiga mördare genom att säga att det var deras hemska föräldrars fel. Same shit, but different names.

"Ja, det va ju inte så farligt heller! Lille snutte pjutt ville ju baja leka lite med lille pojken. Mjaaa"

Hade jag varit på plats hade jag satt en nyckel i ögonen på hunden, utan att ens tveka.

Det du måste inse är det faktum att: Ja visst, det är inte hundens fel, det är ägarens.
Men det frångår inte för det första: Det faktum att hunden är fullständigt livsfarlig för det barnet, med tanke på att den är livsfarlig för en vuxen man. För det andra: Bara för att det inte är "hundens fel" så är det fortfarande hunden som begår själva brottet. Därför måste den avlivas genast.

Annars kan man rättfärdiga mördare genom att säga att det var deras hemska föräldrars fel. Same shit, but different names.
Hårda straff för hundägare är nog det enda som hjälper.Om man avlivar hunden så skaffar de väl bara en ny som de inte klarar av

Skojar du med mig?
Hundar "begår" inte "brott". Du kan inte jämföra dem med en mördare.
En hund planerar inte att bita/skada någon. De reagerar instinktivt.
Du vet, de kan inte tänka på samma sätt som människor.

Och hade du satt en nyckel i ögat på en hund borde ju även du avlivas i sådana fall, eftersom du är livfarlig för hunden, eventuella barn och vuxna människor. :rolleyes:

Skojar du med mig?

Och hade du satt en nyckel i ögat på en hund borde ju även du avlivas i sådana fall, eftersom du är livfarlig för hunden, eventuella barn och vuxna människor. :rolleyes:

En hund som har potential att var farlig bör avlivas, varför ta den risken?

Skojar du med mig?

Hunden begår en handling som rättfärdigar att avliva den, punkt slut. Sen om man ska definiera det som "brott" eller inte är bara en lek med ord.

Du har en snedvriden bild på rätt och fel samt orsak och verkan. Om jag ser någon misshandla en person på gatan så kommer jag slå vederbörande tills denna via ord eller handling ger sig med så effektiva medel som möjligt. Varför då? Därför att vederbörande begår en handling som rättfärdigar den formen utav agerande.

Då menar du alltså att jag i sin tur misshandlar den som misshandlar. Det du inte förstår är att det fanns en orsak och en verkan.

Hunden begår en handling som rättfärdigar att avliva den, punkt slut. Sen om man ska definiera det som "brott" eller inte är bara en lek med ord.

Du har en snedvriden bild på rätt och fel samt orsak och verkan. Om jag ser någon misshandla en person på gatan så kommer jag slå vederbörande tills denna via ord eller handling ger sig med så effektiva medel som möjligt. Varför då? Därför att vederbörande begår en handling som rättfärdigar den formen utav agerande.

Då menar du alltså att jag i sin tur misshandlar den som misshandlar. Det du inte förstår är att det fanns en orsak och en verkan.

Ja, det menar jag väl. Två fel gör inte rätt.

I detta specifika fall av "hundattack" anser jag faktiskt inte att hunden bör avlivas, eftersom den ser ut att leka och troligtvis har missuppfattat situationen.
Min hund skulle kunna göra likadant ifall någon triggade honom.

Jag är ingen rabiat motståndare av avlivning. Jag anser inte heller att allt utom pudlar skall avlivas så fort dom morrar lite grand.

Ja, det menar jag väl. Två fel gör inte rätt.

I detta specifika fall av "hundattack" anser jag faktiskt inte att hunden bör avlivas, eftersom den ser ut att leka och troligtvis har missuppfattat situationen.
Min hund skulle kunna göra likadant ifall någon triggade honom.

Jag är ingen rabiat motståndare av avlivning. Jag anser inte heller att allt utom pudlar skall avlivas så fort dom morrar lite grand.

Om någon hund, min eller andras, hade tagit tag och kampat med kläder som något barn burit, hade den inte levt att se nästa soluppgång.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT