Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

fjädern skrev:E det oljelund på sin CBR1000 25kw?
Man ser ju inte regskylten ju![]()
RRickard skrev:riktigt bra tid, och fint kört!
Har för mig att Raid påstår att han har rekordet på 4.15, men va inte det här snabbare?![]()

Speed_Love skrev:Raid slutade ta tid på krönet precis före bron, där hade vi 4.07...![]()

955i skrev:...på sin motard var det också för historiens skull
Motard vs CBR 1000![]()
Detta betyder emmelertid inte att det var dåligt kört på något sätt så missförstå mig rätt.
RRickard skrev:En del påstår att det går att köra fortare med motard på bogesund..
955i skrev:...på sin motard var det också för historiens skull![]()
Raid72 skrev:KTM 640 SM 2001. Lätt trimmad till 51 hästar på bakhjulet.
Körningen ser ni här:
http://archive.potatoesmc.com/admin/dlcount.php?url=../WheeliesStoppies/head2head.wmv 67MB
...
. Körningar likt denna är en av anledningarna till att jag nuförtiden oftast undviker Bogesundsvägen. En makalös brist på omdöme och fascinerade uppvisning av hur stort ett ego nu tydligen kan bli...
... Stick till Rörken eller någon annan bana och smiska skiten hur din Retard (oops, motard
). Jag har själv blivit vittne till hur liknande körningar slutat i grillen på mötande bilar... Tro mig, det är inte vackert
) som beundrar liknande tilltag... Jag vet ärligt talat inte hur man ska komma tillrätta med liknande idiotkörningar, förmodligen har de alltid funnits och kommer säkert finnas fler som gör liknande körningar i framtiden... Försök dock få in i skallen att liknande egotrippar enbart sabbar för kollektivet. Varför ge mer bränsle åt "förbudsivrarna"?
TSRD skrev:Så "tvingas" man då till ett moralkärringinlägg...![]()
Nu har jag bara tittat på Potatisfilmen 1 gång, och koncentrerade mig då på motardkörningen... Jösses...
..
Raid72 skrev:Det man kan ha synpunkter på är hastigheten utanför de bebodda partierna, medgives. Men i övrigt förstår jag ärligt inte dina synpunkter. Jag höll mig på min sida av vägen med gott om plats på de partier där sikten inte är fri. Ser inget problem i att räta ut kurvorna där man kan göra så utan fara för omgivningen.
Sen går det aldrig fortare än 165...
/R
.
) och din körning vid det här tillfället. Om jag nu skulle känna för att starta häxjakter så finns det betydligt mer intressanta måltavlor
.
.

TSRD skrev:Well, begbyggelsegrejjen är ju onekligen hyffsat "graverande", dvs där ser ju folk hur illa du kör.
TSRD skrev:Annars tänkte jag mest på de mer eller mindre blinda kurvor där du skar över på mötande, samt de kurvor där du drev ut i mötande. Det var t.ex ett möte med en bil där du hade sekunderna på din sida... MEN, jag medger även att det är svårare att bedöma hur det ser ut på film, än när man själv sitter i sadeln.
TSRD skrev:Jag tog en till titt för att komma med lite exempel... Kan nog vara så att du har bättre sikt i sadeln (än med filmkameran) i vissa av dessa partier. Men om du mötte en bil, en gubbe på fransmoppe eller dig själv, i någon av följande partier så skulle du få det svettigt... Kolla in filmen efter: 10s, 23s, 1:01, 1:11 (det är väl bilmötet), 1:39, 1:51, 2:02, 2:07, 2:18...sedan orkade jag inte anteckna längre![]()
TSRD skrev:Samtidigt får jag tacka dig för en sansad replik, när jag nu tog på mig "gnäll-kärring-hatten".
Raid72 skrev:Som en parantes vill jag bara nämna att jag inte körde med tidtagning eller hade avsikten att sätta något rekord.

Raid72 skrev:Missade på några partier, bland annat utanför stallet står en kille och fäktar att jag ska sänka farten. Släpper några sekunder, innan det går fullt igen. Sen var det några kurvor man kunde ha gått på lite hårdare. Kunde kanske bättrat mig 5-6 sekunder men inte så mycket mer.

|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |