Allt är ju relativt men en 220 är inte bränslesnål. Och inte större än vår 9-5 heller. Och det är en Ford
Nej, jag avstår vänligt men bestämt
Hmm, mina erfarenheter är att de inte är speciellt bränslesnåla så frågan är om man kan stirra enbart på utsläppsvärdet för att avgöra bränsleförbrukning? I så fall skulle vår Saab dra enormt mycket med sina 224g/km men ändå kan jag köra den på 0.82l/mil.
Men jag kanske ska ta och göra en mer grundlig utvärdering av Subban trots allt
Det enda sura med att handla begagnat är att man inte kan låna hem bilen över en helg för att utvärdera den lite mer, det är fördelarna med att köpa nytt.
Har skummat igenom dina svar i tråden. Fattar inte riktigt varför du har så höga krav om det ändå är "frugan som ska köra mest, och hon behöver inte så mycket komfort", men iaf. Opel Vectra, typ denna? http://www.blocket.se/dalarna/Opel_Vectra_2_2_Kombi_37130581.htm?ca=23_11&w=3
Det är en ganska tråkig bil, men den är förhållandevis billig i drift, och du får plats med 2 barnvagnar där bak utan problem om du nu tvunget ska asa med dig det. Bagageutrymmet är enormt, baksätet också.
Som sagt, ganska tråkig, inte världens bekvämaste osv, men vad gör det om det mest är frugan som ska köra?
Annars, en BMW. De är inte dyrare än en Audi på något vis, och det var du ju ändå inne på från början.
Edit: Audi alltså. Så att säga att det handlar om en pengafråga i BMW:s fall är fel, om du tycker att det funkar med en Audi.
Last edited: