Lite tips på kombibilar

Allt är ju relativt men en 220 är inte bränslesnål. Och inte större än vår 9-5 heller. Och det är en Ford :näsblod
Nej, jag avstår vänligt men bestämt :)

Hmm, mina erfarenheter är att de inte är speciellt bränslesnåla så frågan är om man kan stirra enbart på utsläppsvärdet för att avgöra bränsleförbrukning? I så fall skulle vår Saab dra enormt mycket med sina 224g/km men ändå kan jag köra den på 0.82l/mil.
Men jag kanske ska ta och göra en mer grundlig utvärdering av Subban trots allt :va
Det enda sura med att handla begagnat är att man inte kan låna hem bilen över en helg för att utvärdera den lite mer, det är fördelarna med att köpa nytt.

Har skummat igenom dina svar i tråden. Fattar inte riktigt varför du har så höga krav om det ändå är "frugan som ska köra mest, och hon behöver inte så mycket komfort", men iaf. Opel Vectra, typ denna? http://www.blocket.se/dalarna/Opel_Vectra_2_2_Kombi_37130581.htm?ca=23_11&w=3

Det är en ganska tråkig bil, men den är förhållandevis billig i drift, och du får plats med 2 barnvagnar där bak utan problem om du nu tvunget ska asa med dig det. Bagageutrymmet är enormt, baksätet också.

Som sagt, ganska tråkig, inte världens bekvämaste osv, men vad gör det om det mest är frugan som ska köra?

Annars, en BMW. De är inte dyrare än en Audi på något vis, och det var du ju ändå inne på från början.

Edit: Audi alltså. Så att säga att det handlar om en pengafråga i BMW:s fall är fel, om du tycker att det funkar med en Audi.

Last edited:
Har skummat igenom dina svar i tråden. Fattar inte riktigt varför du har så höga krav om det ändå är "frugan som ska köra mest, och hon behöver inte så mycket komfort", men iaf. Opel Vectra, typ denna? http://www.blocket.se/dalarna/Opel_Vectra_2_2_Kombi_37130581.htm?ca=23_11&w=3

Det är en ganska tråkig bil, men den är förhållandevis billig i drift, och du får plats med 2 barnvagnar där bak utan problem om du nu tvunget ska asa med dig det. Bagageutrymmet är enormt, baksätet också.

Som sagt, ganska tråkig, inte världens bekvämaste osv, men vad gör det om det mest är frugan som ska köra?

Annars, en BMW. De är inte dyrare än en Audi på något vis, och det var du ju ändå inne på från början.

Edit: Audi alltså. Så att säga att det handlar om en pengafråga i BMW:s fall är fel, om du tycker att det funkar med en Audi.

För att en Bmw 3-serie är alldeles för liten och en nyare 5-serie är alldeles för dyr. Den gamla karossen vill jag inte ha, den är ju skitful.
Och jo, de är dyrare än Audin om du jämför storlek/årsmodell och förbrukning och sånt.
Nej, egentligen behöver jag inte ha så stora krav eftersom det är sambon som ska köra den mest men när jag väl kör den så vill jag ha den utrustning som jag vill ha. Annars skulle jag ju kunna köpa en snikig Passat med världens fulaste inredning men det vill jag inte göra.

Och jag hade ju inte behövt skapa denna tråd om jag hade nöjt mig med vad som helst utan nu ville jag höra lite av era erfarenheter.
Vectran är helt ok men den faller på att den inte är så mycket större än vår nuvarande 9-5:a. Skulle jag dock springa på en sådan för billig penning så skulle jag absolut kunna slå till då det är mycket bil för pengarna.
Vi hade tidigare en Astra och det var en riktig spargris, dock på tok för dåligt byggd för mitt motorvägstempo i 140km/h för då höll man på att få tinnitus. Vectran är ju betydligt bättre på den punkten.

För att en Bmw 3-serie är alldeles för liten och en nyare 5-serie är alldeles för dyr. Den gamla karossen vill jag inte ha, den är ju skitful.

Jag tror Bangle´s 5 serie är ett riktigt bra köp begagnat. T om formgivningen har man accepterat nu när den slutats att produceras, inte helt olikt Ducati 999. Även om jag också hade svårt för förra 5 serien, så tycker jag att den var snyggare än valfri Honda, Mazda, Subaru.

Körde en -08 här om dagen och den gick tyst, stabilt och snålt. BMW identiteten finns onekligen där om man kört deras bilar med rak sexa av tidigare generationer. Personligen tycker jag att bilen är i största laget för min del. Om jag hade två barn och behov av lite lastutrymme hade jag mycket väl kunna tänka mig en 5 serie Touring.

Ett annat praktiskt alternativ är kanske en bil av typ Chrysler Voyager. Inte nödvändigtvis en sådan. Jag har väldigt lite erfarenhet av dem, men själva biltypen borde vara perfekt för en större familj med lastbehov.

Allt är ju relativt men en 220 är inte bränslesnål. Och inte större än vår 9-5 heller. Och det är en Ford :näsblod
Nej, jag avstår vänligt men bestämt :)

Inte till yttermått kanske, men Forden har ju ett grymmebagage. SAABen är ju bara en stor bil utan innerutrymmen.

Jag vill inte ha nån av dem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...