Lite restips?

Lite om trevliga Singapore

Ja kara vanner. Singapore vad ska man saga om det? jo...att det anda stan bestar av till stort satt ar Hoga byggnader och shoopingmalls!!
Detta ar varkligen landet for att shoopa. Jag a andra sidan har inte alls gjort det. Har istallet forsokt och se det fina och historiska sidan. Och tro mig det finns....har kommer lite info!

ja enligt mig, saker man maste se och gora nar man ar har: inte i ording men jag skriver ner det jag har gjort och rekomenderar

1 chinatown, halva stan bestar av kineser sa mycket finns att se och uppleva.
2 Little India, 8% av stan bestar av Indier sa little india ar deras himel. dar alla hanger

3 The Esplande, har kan man vekligen njuta, vid hamnen. Promenera runt och se underbara byggnader. ett av varldens finaste hotel loigger har vi vattnet sa det ar ett maste att ga in och kolla runt dar. Sen ar det nastan alltid nan gratis consert vid hamnen. Nar vi var dar sa var det ett hiphop festival. Bra band alltsa. Dem var grymma. Jag fick till o med en gratisCD. Det ar bra musik som vi i sverige inte har hort.

4. Botaniska tragarn: det ar nog varldens finaste botaniska tragrd har, missa inte det.

5. Museum, nat som ar ett maste ar Asian Civilisations museum. Det finns 2 st, och jag har gatt pa bada. Vart ett besok. Sen the art gallerie, changhai museum och chapel.

6. alla mat stallen...god billig mat!!

7. en annan viktig sak: Sentosa island!! det ar ett maste. Singapores finaste o, man tar bara en buss dit. fina strander, bra mat och mycket aktiviteter. Man kan latt spendera en dag dar. helt underbart. Sen sa finns det ett stort hotel dar som man nastan bara kan ga in i. Njuta av deras stora pool och bestalla drinkar...de fattar inte att man inte bor pa hotellet for man ser ju ut som en turist. hihih vi blev behandlade helt gudomliga.

8. sen shoopa

imon flyger jag till bangkok. Traffar en van dar fran jobbet i somras. Ska bli kul. puss o kram!!

Last edited:
Bangkok

Efter lite strul med Airasia kom jag fram till Bangkok fran Singapore. Saknar singapore lite nu redan for jag hade sa himla kul dar, sarkilt med den tyska tjejen jag traffade, Hanna. Vi haller kontakten, och det kans bra. Alltid kul med nya vanner.

Bangkok, ja vad ska man saga om denna otroliga stad. Forst vill jag papeka att jag alskar manniskorna. Dem ar sa himla hjalpsamma och gulliga mot turister. De ar inte alls bra pa engelska men forsoker verkligen hjalpa sa gott det gar. Sen ar dem inte alls pa sadar mycket som man hort fran folk och jag har anda varit i den mest tursitigaste delen idag. Sa nu ska jag bertta lite om min trevliga dag.

Traffade en amerikansk tjej igar, en cool tjej fran NY. Detta var hennes tredje dag har och hon foreslog att vi skulle spendera den ihop. Sa vi kopte ett dagspass for deras batar och akte runt lite i stan. For ovrigt ar batar ett underbart satt att ta sig runt pa, det och the skytrain. Inte alls deras bussar for dem ar sa himla krangliga och jobbiga. Man ser sa mycket mer av stan med batar med. Skytrainet har ar valdigt fint. Lika rent som i Singapore och det funkar galant. Den stracker sig inte langt men ar oki. Det ar lite dyrare med sa det ar bara finare folk som anvander den.

Ja som sagt sa kan man hoppa pa och ga av nar man vill med en san dagspass(Chao Phraya Tourist boat) och man ser en massa av den fina stan. Dagen slutade jag med att ga runt lite i khao San Road, dar man ser alla billiga affarer. Det ar faktist dar alla gar for att handla billigt, som ni kanske har hort sa ar typ det senaste jeans market 150 kr istallet for 900!
Verkligen vart ett besok alltsa.

ses snart igen!

Är det inte skitigt i luften? Kompisar har berättat om hur det rann "sot" i badkaret när de duschade t ex. Huvudvärken satt också klockrent efter en dag i trafiken. Snuvan kolsvart m m. De blev lite rädda faktiskt. :näsblod

Ninjaboy skrev:
Är det inte skitigt i luften? Kompisar har berättat om hur det rann "sot" i badkaret när de duschade t ex. Huvudvärken satt också klockrent efter en dag i trafiken. Snuvan kolsvart m m. De blev lite rädda faktiskt. :näsblod

Bangkok har blivit mycket renare de senaste åren, sägs det. Ska se om jag kan rota fram lite siffror...

Ninjaboy skrev:

nej sa farligt ar det inte. Det ar saklart lite skitigt i luften men jag har iaf inte kannt av det dar med huvudvart och sant alls. Sen ar jag ute varje dag ganska lage ocksa.

Idag har jag vart och kollat runt i marknaden. Varje helg har Bangkok den sorsta markanden man nansin har sett, allt finns att kopa och det ar verkligen ett noje att ga runt i den gigantiska markanden. Som sagt sa ar det bara under helger sa man far verkligen planera sin resa val. Jag kommer att bege mig dit igen imorgon. Det ar sa himla stort och trevligt sa tva dagar ar helt ok...

dar kan man till och med kopa billigare saker an den vanliga marknaden jag namnde sist.

Emmi skrev:
Vad går hela din resa på Hanni?

Biljetterna gick pa ungefar 16000 och sen sa ar en bra forsakring valdigt viktig, sa den dyraste kostade typ 5000. Jag bokade mina biljetter med kilroy men boka inte med dem vad du an gor for dem vet inte vad dem gor och har inget under kontroll. De har verkligen inte koll pa nat...

Funderar du pa att resa runt?? vilka lander i sa fall?

Jaha, då har man tillbringat ett par dagar i Bangkok. Första intrycket? Heeeeelt vansinnig stad. Galet folk överallt, folk kör som vettvillingar och i varenda gathörn står det en klunga prostituerade.

Sitter just nu i hotell-lobbyn och surfar lite trådlöst mest för att prova, medans vi väntar på att checka ut för vidare transport till Koh Samui. En längre rapport kommer om några dagar.

Må väl, alla.

Att traffa Marcus i Bangkok

Ja, da var tiden antligen har...Marcus sitter har nu bredvid mig och det kanns jattebra. Vi kan antligen resa runt och uppleva det underbara Thailand ihop. Nu har vi varit i bankok som ni vet i nagra dagar och jag personligen alskar denna stad, manniskorna ar sa trevliga, stan ar otrolig pa alla satt. Maten ar god och allt ar billigt. Ja billigare an i alla andra lander jag vart i iaf och det kanns helt ok faktiskt.

Jag har ju vart har sa lange nu och jag hade planerat alla vara dagar ihop. For jag visste typ vad som ar bra och vad som ar vart att spendera tid och pengar pa. Nu kanner jag mig helt hemsatt har och jag kan faktiskt tanka mig att bo har om jag kunde spraket sa att saga for dem ar inte sa varst bra pa engelska. Sen beror det nog ocksa pa vart man bor i stan. Pa dem turistigare stallena kan folk lite mer eng.

Nat som gor mig otroligt arg ar alla gamla gubbar som gar omkring med snygga thaitjejer. Typ en 80 aring som inte ens kan ga haller hand med en 20 arig tjej. Det ser faktiskt ratt acklig ut och for att inte tala om alla prostuerade som star vid alla horn.

Nu ska vi iaf till solen och stranden. Det ska bli kul igen. Det var ju ett tag sen jag solade. Sist var det i singapore. Man vanjer sig sa snabbt vid att leva sa vid havet och ga till stranden nar man vill. Vet inte hur det ska ga nar jag kommer hem igen.

hors igen om nagra dagar. Om det ar nat ni garna vill ha harifran sa ar det bara att maila och beskriva. Jag gor sa gatt jag kan me det.

kram kram!!

McB skrev:
Jaha, då har man tillbringat ett par dagar i Bangkok. Första intrycket? Heeeeelt vansinnig stad. Galet folk överallt, folk kör som vettvillingar och i varenda gathörn står det en klunga prostituerade.

Sitter just nu i hotell-lobbyn och surfar lite trådlöst mest för att prova, medans vi väntar på att checka ut för vidare transport till Koh Samui. En längre rapport kommer om några dagar.

Må väl, alla.

Hörrö varför har du inte ringt o sagt att du e framme. :fatta!

Ditt internet har lagt ner verksamheten förresten, gick inte att surfa när jag var där igår. Skicka pm eller ring om du undrar något.

Puss o kram

Koh Samui

Nu har jag o Marcus pa vastkusten av Koh samui och har vart har i nagra dagar nu. Vi lever gott o roar oss som kungliga. Vi bor pa ett jattefint resort som heter Big John och trivs otroligt bra. Om nan dag aker vi till Koh Pah Ngang och marcus ska nog ta sitt dykcert dar. Det ska bli kul. Dar stannar vi i nagra dagar. Efter det aker vi tillbaka till Koh Samui igen men for denna gang till norra delen eller ostradelen av on. Vi gillar det verkligen har.

Kommer att flyga harifran till singapore sen nar vi kommer tillbaka. Jag gillade det jattemycket dar och marcus vill se det, sen ar det jattebilligt att flyga dit o vistas dar sa det ska vi gora. Ska bli kul o visa han det fina av Singapore nu nar jag vart dar.

Hor av mig igen nar jag har nat mer att beratta. Bilder kommer nar vi kan lagga upp dem. Macus sager forresten att jag har anlag for att ta bra bilder, sa kanske tar jag Fotolektioner nar jag kommer hem. Men mina bilder kan inte alls jamforas med hans, han e ju jatteduktig.

Nu ska vi kaka middag med ljus och livemusik vid havet. Gillar verkligen sattet att leva sahar, istallet for backpackerlivet. Nu var jag verkligen trott pa det i slutet.

kram .....

ni verkar ha det underbart! Solen lyser här hemma också, om man inte tittar ut genom fönstret kan man låtsas att det är sommar faktiskt ;)

Bikerbitch skrev:
ni verkar ha det underbart! Solen lyser här hemma också, om man inte tittar ut genom fönstret kan man låtsas att det är sommar faktiskt ;)

Jag var ute och skottade nyss, jag garanterar att det inte är sommar. ;)

MrGooFy skrev:
Jag var ute och skottade nyss, jag garanterar att det inte är sommar. ;)

Klart det är sommar ;)

Solen går ju upp redan vid 7 så det måste va sommar.

050228_02.sized.jpg

Fotad igår morse kl 07.00 när jag åkte in till jobbet (i 90km/h från bilen)

Hoppas ni har det så gott som ni förtjänar därborta

/oXydex

Tillbaka p Koh Samui.

Sa nu har vi varit och besokt den lite mindre underbara on Koh Pahngang. For ovrigt var det jatteskoj att aka och se on, vi flyttade omkring lite nar vi var dar och hyrde oss en moppe i nan dag och akte runt hela on. Sa nu kanner vi oss valbekanta med den on med. Reseorterna vi bodde pa var sa himla fina och allt var grymt kul under den tiden pa Pahngang, for att inte tala om full moon partyn vi var pa en kvall. Ni anar inte hur stamningen ar, alla manniskor ute som festar fran tidigt pa kvallen till nasta dags morgon. Vi tog oss en taxi, strosade runt dar i nagra timmar och njot av allt vi fick se och uppleva. Ingen fest i hela varlden kommer nansin att sla detta. Om ni befinner er har i Thailand forsok och tajma in sa att ni inte missar full moon partyn.

Men nu ar vi tillbaka pa vart favvostalle. Vi bor pa en annan strand och trivs mycket battre nu an vi gjorde innan, och vi som trodde att det inte gick. Hur som helst sa har vi shoopat hela dan, verkligen sightsee'at runt on med varan snygga mobbe sa nu kanner vi oss som hemma igen pa Koh Samui. Snart ska vi pa Blues konsert och marcus ar jatteglad over det. Gud va thailand ar underbart pa alla satt. Det behovs nastan bara 3 manader att bara aka runt har hela tiden. Att verkligen satta sig in i landet och uppskatta dess olikheter fran det man ar van vid. Och pa tal om det....GUD va manga svenska det ar har nu och lokalbefolknigen sager att ,amga ar har nu pa oarna pa grund av Katastrofen, och det forstar man ju...men for tursitga stallen gillar vi inte...

Nu maste jag sticka....Men skriv garna igen.
Kram!!!

Igar var jag o Marcus pa en svensk restaurang har pa Koh samui. Det var verkligen jattekul o ata svensk mat igen. Vi bestallde flaskfile och potatisgratang, o till efterratt at vi kladdkaka. Det var kul...O gott. Och allt gick pa 70 kr tillsammans.
Ar det inte harligt att uppehalla sig i tahiland? hihi, man kan latt leva som en kung, nat som jag absolut inte gjorde under min resa.

Forresten, nu ska vi ga o testa ut vara skraddrsydda kostymer. Det ar ocksa en sak man maste gora nar man ar har. Sy upp en kostym, jattebililgt.
kram!!

Snart hemma

Ja da har vi avverkar varan sista dag har i Bangkok. Idag tog vi oss ocksa traditionell thailandsk massage i tva timmar och det var underbart.
Om tva timmar bar det av till flygplatsen. Da ar min jordenrunt resa slut om 22 timmar.
Jag har iaf haft askul och traffat underbara manniskor under vagen. Jag hoppast att ni har haft kul nar ni har last om resan.

vi ses snart. kram!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...