Lite restips?

Jahapp, nu är Hanni snart på väg till Fiji. Planet lyfter 00.35 lokal tid, alltså 11.35 på förmiddagen här.

Fiji har man hört en del om, både bra och dåligt. Jag vet inte riktigt vilken information man skall ta som mest trovärdig, antagligen lite från båda två. Men men, det återstår att se. :)

Hur känns det då att som pojkvän ha en flickvän som är ute och far jorden runt? Jo, förvånansvärt bra faktiskt. Visst är det jobbigt och tråkigt att inte kunna vara tillsammans, och visst är saknaden stor, men det är ändå en upplevelse också för mig. Dessutom är jag glad för Hannis skull, eftersom jag vet hur mycket hon har längtat efter resan och hur hårt hon har kämpat för att få ihop alla pengar osv, och jag märker hur bra hon mår. När vi ses igen kommer det finnas så otroligt mycket att prata om, och jag får dessutom ett ypperligt tillfälle att resa utomlands. Till Thailand, där vi ska återförenas någon gång i februari. :)

Resa runt pa fiji

tjena allihop, hoppas att ni har det bra dar hemma. Jag har blivir jattebrun och haft jatte skoj ute pa oarna i fijii! Nar jag kom fram den morgonen kl 7 bokade jag in mig jatte snabbt pa en rundvandring pa oarna. Baten akte redan kl 9 och i mit paket som var en veckas paket ingick 4 st oar. Bolaget som anordnar allt detta heter> Awsome Adventures Fiji och det ar mest packpackers som aker runt pa den!! Helt underbart har det varit, har traffat underbara manniskor fran hela varlden och skaffat mig vanner for livet. alla ar sa himla snalla for de erbjuder en alltid nanstans att bo om man kommer deras vag. Om ni reser till Fiji nangang sa ska ni sjalvklart aka runt i oarna for sjalva fastlandet ar inte alls det man forvantar sig av alla bilder man har satt.!!

Jag traffade tva svenska killar fran GBG, de var dykinstrujtorer och de tog med mig och o snorklade. Det var helt underbart coolt och vi sag en 2 meters lang haj, det var verkligen en upplevelse!!

Har traffat tva norska tjejer med och kommer att umgas lite med dem innan jag flyger till NZ pa torsdag morgon.

Kommer att vara i NZ over jul och nyar och ville bara onska er god jul o gott nytt ar fran soliga och varma NZ!

Nu har jag andrat i mina planer igen och kommer inte att vara i NZ over nyar iaf som det var tankt innan utan aker till Sidney istallet. sa jul i NZ och nyar i Austalien, kul va?

fosoker att ta mig till thailand sa fort som mojligt, ett for att jag inte har sa mycket pengar kvar och tva for att jag saknar marcus sa mycket!!

pusssssssssssss pa er

Fiji till NZ (Auckland)

Tjenare vanner. Har kommit fram till Auckland nu och gillar det jag ser otroligt mycket. Nar folk sager att NZ ar gront sa snackar dem inte skit...
Ska traffa en kompis fran sverige, hon ar ocksa har i Auckland nu och vi ska tydligen till Australien ihop med och fira nyar ihop dar i sidney. Sa vi hade tankt och resda runt i NZ ihop. Det ar bra for det ar inte klu att vara ensam hela tiden. Men man lar sig en hel del nar man ar ensam...

Det ar inte sa varmt har, typ 18 grader, inte som fiji alltsa men det ar lungt, jag ar iaf inte i kalla sverige nu hihihihi, nej skojar bara...vi hors

Resa runt i NZ

Traffade min kompis igar och hennes vanner kom med flyget med. Sa vi har suttit o pratat om att vi ska resa runt i NZ. Har redan hyrt bil och om 1 timma borjar vi varan resa. Att se NZ kraver verkligen en bil och det blir billigast. Idag ska vi till en liten stad som heter Matamata, dar en del av sagan om ringen spalades in, sedan overnattar vi i en stad i narheten som heter Rotoroa. Den 13/12 kommer vi att vara i Wellington for att sedan dagebn efter ta fargan over till sodra on. Dar ska det vara finast sager alla manniskor. De sager att man ska spendera 2/3 av sin tid i sodra on.

ska forsoka o skriva snart igen. forhoppningsvis i wellington...

P.s...kallt ar det har iaf!!!!!!!!! vem fan vill vara pa ett kallt stalle nar det ar 10:e december? :tungan

Ninjaboy skrev:
Jag trodde du reste med en tjejkompis hela vägen..? :va

det trodde jag med, men det sket sig, hon verkade inte ta hansyn till mig alls och gjorde saker utan att inkludera mig in i hennes planer sa jag skiter i henne och reser efter min tid och mina pengar...

lånar tråden lite snabbt då här verkar finnas många beresta personer! hoppas det är ok :)

någon som vet va de har för volt/spänning i väggutagen i singapore/indonesien? .. är det samma som här hemma löser man de ju lätt, är det inte samma så blir det mkt knepigare :va

De har 220V 50 Hz som i Sverige men kontakterna ser ut som på bilden så köp en reseadapter, finns t ex på Clas Ohlson och Biltema. Köp en universal som klarar ett helt gäng länder på en gång.

uk13a-r.gif

Ninjaboy skrev:
De har 220V 50 Hz som i Sverige men kontakterna ser ut som på bilden så köp en reseadapter, finns t ex på Clas Ohlson och Biltema. Köp en universal som klarar ett helt gäng länder på en gång.

Vi köpte en sån här till snowwhite precis innan resan, kostar 99 riksdaler på Kjell & Company, artnr. 37714.

37714.jpg

Fran Rotorua till Wellington genom Taupo

Tjenare vanner, hur mar ni dar hemma? Bra hoppas jag verkligen. Idag nar vi checkade ut kl 10 tog vi bilen som vi har hyrt och korde ivag till Wellington, men pa vagen stannade vi i en jatte fin stad som heter Taupo, vara 30 min ifran Rotorua dar vi var i 2 dagar.
Det som ar sa himla fint med denna staden ar en jatte stor sjo som utvecklades av en vulkanisk expotion och om man gar ner till den sa kallade stranden ser man bara svart sand och det ar ganska coolt.
Det som Rotorua ar kand for ar dess varma kallor och geiserar och att staden sticker skit av all svavel som kallorna innehaller.

Men nat som jag maste saga ar hur gavla fint det har landet ar alltsa! Helt underbart alltsa. Och sa har dem nog varldens finaste MC vagar, man ser Motorcylister hela tiden overallt som kor i stora grupper om minst 5-6 pers. En annan sak som ocksa ar ganska skont ar att de alla har ordentliga skyddsklader pa sig, nat som man inte har sett alla i alla andra lander... Alla kurviga vagar alltsa, ni skulle alska dem, det skulle vart en drom alltsa att knaskrapa...ocksa med tanke pa att asfalten e sa himla bra...

Imorgon ska vi till ett museum som heter te Papa museum och dar kan man lara sig allt om NZ historia. Det ska bli kul...nat som jag kan beratta redan nu ar att NZ upptacktes av James Cook ar 1769!
Sen ska vi ut pa stan med, jag ska forsoka och skicka over lite bilder med sa snart som mojligt...

Idag hade vi vara forsta adventfika, kopte svenska pepparkakor och drack kaffe, hittade inte nan glogg tyvarr...
god jul pa er alla!!!!!!!

Wellington

Wellington ar en underbar stad och hur vackert som helst. Det ar verkligen ett maste om man ar i NZ, dert ar ju ocksa huvudstaden sa ja....
Idag var jag och en av tjejerna pa te Tapa museum och det rekomnederar jag starkt om ni ar har, det ar dessutom kostnadsfritt och verkligen vackert. Dar kan man lara sig allt om NZ!! Vill man lara sig allt om landet sa ar besoket dit obligatoriskt...

ikvall ska vi sitta och planera hur vi ska rora oss pa sydon sa mer om min resa far ni hora snart igen...

kramar pa er pa luciadagen!

Du råkar inte gilla Sagan om ringen? Allt är ju inspelat på nord- och sydön så vill man kan man ju gå i dess fotspår så att säga. :tomten

Ninjaboy skrev:
Du råkar inte gilla Sagan om ringen? Allt är ju inspelat på nord- och sydön så vill man kan man ju gå i dess fotspår så att säga. :tomten

Om du tittar sju inlägg över dig, så ser du att Snowwhite berättade om hur de var i Matamata, en av inspelningsplatserna för LOTR. Kolla på www.hobbitontours.com för mer info. :)

Fran Wellington till Picton och nu i Nelson

GUD va NZ ar vackert alltsa!!!!!!!!!!!!!! Alla utropstacken och stora bokstaver racker inte ens till for att beskriva hur vackert det ar. Speciellt pa sydon. Det jag redan har sett ar jag kar i!!
Det som jag alskar mest ar alla underbara vagar. Jag vet att jag har papekat det forut men alltsa idag nar jag korde vagen fran Picton till Nelson blev jag helt galen att jag inte hade en MC istallet. Kurva efter kurva efter kurva, det fanns inte ens 5 meters rakstracka typ....coolt var det iaf. Och man traffar pa en massa Motoprcyklister hela tiden. Nat som ar ganska trevligt och se ar att alla dem aker i stora grupper, sporthojare med glidare och touring hojar med. Jattetrevligt!

Imorgon aker vi vidare till en stad som heter Greymouth och dar ska tva av oss prova pa black water rafting.

sa vad hander i lilla kalla sverige da!!?? Nan kan ju skriva nat revligt om det...
god jul!!

ska forsoka och ko0mma med lite bilder med, Ni har ju inte sett bilder alls. Grejen ar det att jag glomde min sladd till kameran hemma i sverige sa jag har overfort bilderna pa cd och inte alla internetcafeer har plats for CD men ska hitta en sa snart jag kan...

kom pa att ni inte har sett bilder sen LA ju... :fatta! inte bra Hanni

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...