Lite restips?

Mexico ciry till Oaxaca

Okej, det blir ingen resa till Cancun utan till en annan mindre stad narmare till Mexico City. Det tar bara 6 timma med buss och vi kommer att aka imorgon eftermiddag.

De finns ganska mycket att se i narheten av staden sa det blir kul att aka ivag fran sjalva staden mexico. Men det trakiga ar at lamna manniskorna som ar och jobbar pa vandrarhemmet vi ar pa just nu. Vi festar ihop oc de bjuder oss tom pa akta mexicansk hemlagad mat. Som ar hur gott som helst.

Nu ska jag ga och lagga mig for vi ska vxla pengar, kopa biljetter och sen besoka pyramiderna utanfor mexico city innan vi tar bussen.

Hors snart igen....

Värst vad ni är beresta här på forumet.

Min nästa resa går imorgon , ÄNDA till Brüsbyttel & Rotterdam.....men men gratis är gott.

Ol@ skrev:
Värst vad ni är beresta här på forumet.

Min nästa resa går imorgon , ÄNDA till Brüsbyttel & Rotterdam.....men men gratis är gott.

ja att resa ar kul...:)
Hoppas du far det bra med..ta det lungt..

Grymt bra bild pa frihetsgudinnan. :tummenupp
Togs den fran sodra Manhattan eller fran en bat?

Har varit i stan mangder av ganger sen jag flyttade hit, men har inte lyckats fa en sa bra utsikt an... *snyft*

Lugn skrev:
Grymt bra bild pa frihetsgudinnan. :tummenupp
Togs den fran sodra Manhattan eller fran en bat?

Har varit i stan mangder av ganger sen jag flyttade hit, men har inte lyckats fa en sa bra utsikt an... *snyft*

vi tog bara staten Island fargan over och det ar kostanadsfritt sa det var dar jag tog bilderna.

hej hej..just nu har vi vart ute pa stan och det har vart jatte skoj, kopt biljetter till en tur ocksa som tar hela dagen imorgon. Det ska bli skoj.

Usch va sunkigt det ar har i Oaxaca, man marker verkligen skilnad pa standarden nar det galler storstader och lite mindre stader. Helt otroligt hur folk bor. Jag har sjalv sett fattigdom men detta tar priset.

Pussar och kramar...

I Oaxaca..(Mexico)

Igar var vi pa en rundtur runt staden Oaxaca och det var verkligen vart dem pengarna...forst akte jag och min kompis tillsammans med tre andra, en australiensisk gubbe och tva mexiacanare till ett av varldens storta trad. Sedan korde vi vidare till ett vavari dar vi fick se hur mecxicanare jobbar. Efter det korde vi vidare till ett vattenfall med varldens coolaste utsikt....(Bilder kommer om nagra dagar..) Efter Vattenfallet korde vi vidare till ett stalle dar dem gor mexicansk sprit och alla fick smaka kostnadsfritt...hihhi
Men det basta med resan var alla fina vagar vi korde pa, upp for alla bargen...det anda jag kunde tanka pa var fan va coolt det skulle vart om man kunde kora motorcykel upp for dessa vagar och sedan gora knaskrap i alla kurvor for tro mig kurvor var det HELA tiden...det galler att halla i sig nar dem har mexicanarna kor.. :)

Imorgon ska jag ta nattbussen till Mexico City igen och vara dar for en dag...efter det flyger jag till LA! Hors...

Last edited:
Fest i Mexico

Igar kvall var jag ute o festade med nagra nya vanner fran vandrarhemmet och det varhur kul som helst.
Att dansa salsa med mexicanare som kan dansa..hihihi

Det basta med att aka runt sa har ar att man traffar sa underbara manniskor pa vagen och den ena ar snallare an den andra. De flesta jag har traffat har pa detta vandrarhemmet at amerikanare, engelskman eller australienare.
En an de australiensiska tjejerna som jag pratade med erbjod mig nagonstans att bo nar jag kommer till Australine, hon har en massa vanner over hela landet och var glad att hjalpa. Det ar jattebra nar man reser sa for man sparar sa mycket pengar...

puss o kram..

Fran Mexico till LA (Santa Barbara)

Hej igen, nu har jag vart i SB i tva dagar och fatt vila lite samt, umgats med Peter, syrrans ex. Han ar sa himla snall och hjlpsam pa alla satt.
Igar var vi och promenerade vid stranden dar de hade en konstmarknad, och det ar sa himla fint har. Vadret var ju valdigt bra for denna arstid sa alla Motorcyklister var ute och jag kan saga med sakerhet att de var MANGA. BAde sporthojare och glidare. Och alla har verkligen grymt snygga hojar. De flesta av hojarna ar ombygda pa ett eller annat satt..Hade garna hyrt mig an for Peter ville aka med men hinner inte for jag aker vidare till Hawaii imorgon.

Under Brunchen nar jag o Peter var ute sa sag jag tre sporthojskillar som kom in pa restaurangen och fragade varfor de inte hade nagra skinnstall i alla affarer och de sa att for att det ar sa himla vart dar, men jag sa att for det forsta sa e det inte varmt nu och for det andra sa spelar det ingen roll hur varmt det ar, sakerheten kommer val forst? Sen sa markte jag att ingen av dem hade ryggskydd sa jag fragade om det och en av killarna hade aldrig ens satt eller hort talas om det...skumt!!

vi hors igen fran Hawaii

Nu är flickan på Hawaii, och ligger troligtvis och sover. Det där med tidsskillnader är verkligen fuckat. Klockan är nu 4.40 på morgonen på Hawaii, vilket gör det ganska svårt att hålla kontakten genom telefon. Men det går om man vill. :)

Har fått rätt många nya bilder som jag ska lägga upp så snart jag kan.

Skitkul pa Hawaii

Hej igen vanner. Jag ar pa Hawaii och har hur kul som helst. Traffade en trevlig kille pa planet ner fran LA och jag och min tjejkompis traffade han och hans bror igar och festade pa en cool nattklubb. Dem har typ alltid nat med strippor och sant har nere nar detr galler uteliv.

Nu regnar det och det ar inte sa kul men vi ska nog hitta pa nat kul idag med.
Det ar sa himla underbart arr ligga pa stranden och sola, inte bry sig om det trakiga livet i Sverige och bara njuta. Brun har man ju blivit ocksa... :)

Pa Sondag eller mandag kommer jag att flyga till Fiji, hor av mig da!

Puss pa er...

Vilken ö är du på? Är det verkligen Hawaii, mer troligen Oahu. Försök ta dig till Maui och upplev soluppgången på toppen av Haleakala ovanför molnen. :tummenupp

Ninjaboy skrev:
Vilken ö är du på? Är det verkligen Hawaii, mer troligen Oahu. Försök ta dig till Maui och upplev soluppgången på toppen av Haleakala ovanför molnen. :tummenupp

Snowwhite befinner sig mycket riktigt på Oahu, i Honolulu. Jag har själv varit på Maui en gång, och håller med dig i vad du säger. Ruskigt vackert ställe.

Då måste du se till att hon kommer bort från överreklamerade Waikiki som är som vilken strand som helst på Mallorca med skrikande barn. De kilometerlånga stränderna på Maui utan hotell och med under 100 personer på är ju underbara. Körde du någon bodysurfning där? Jag var sönderskrubbad jämt. :D

I Australien tycker jag ni ska be ge er lite längre norr ut! upp mot North terretory och kakadu's nationalpark, men det känner väll din kompis till kan jag gissa..

Annars är maldiverna grymt om ni vill snorkla och slappa, kan ev. vara lite svårt för back packers då de flesta öarna ägs av hotell

I thailand kan jag rekomendera Kaoh lak norr om puhket, finns gott om billiga ställen och lätt att leva billigt, lungt och väldigt vacket

gillar ni dykning har jag ett antal andra ställen på lager :)

p.s. kul idee att ha dagboken här på SH

Ninjaboy skrev:
Då måste du se till att hon kommer bort från överreklamerade Waikiki som är som vilken strand som helst på Mallorca med skrikande barn. De kilometerlånga stränderna på Maui utan hotell och med under 100 personer på är ju underbara. Körde du någon bodysurfning där? Jag var sönderskrubbad jämt. :D

Se till och se till... Hon reser med en kompis, så jag har inte så mycket att säga till om här hemma i kylan. Dock är jag säker på att alla tips ni skriver här i tråden tacksamt tas emot.

Bodysurfing provade jag inte på, nej. Det var rätt längesen jag var där, men jag snorklade och dök en hel del. Bodde på Wailea, grymt fin strand.

Last edited:
Fan vad kul att resa!!! :banana :banana
Jag vill också iväg snart igen :yoparty

Det skall bli riktigt kul att följa eran resedagbok :)

Jag har varit på dessa ställena, det är bara att Pm:a så kanske jag kan hjälpa till med något. :)

Thailand (åkt runt i nästan hela thailand)
Malaysia (östkusten)
Singapore
Australien
Nya Zeeland (åkt runt i hela NZ)
Fidji
LA,
Las Vegas (bilat från Las Vegas till San Fransico)
San Fransico
Seattle

MVH/Dadde

Mahalo (tack) till alla er som har skrivit, ni som har rest mycket och har en massa rad kan ju skriva ner dem nar jag befinner mig pa dem platserna langre fram.

Nagon skrev att jag skulle ta mig till maui, det skulle jag garna velat men det ar valdigt dyrt att ta flyget dit och jag har redan andrat om min biljett sa att jag flyger till Fiji pa sondag natt. Vi hors fran Fiji!

Jag har gjort liknande resor som du där man rätt fort åkt igenom många ställen. Ibland blir man överraskad, både positivt och negativt, och tiden känns för kort eller för lång. Det viktiga är att inte känna att det blir stressigt eller att man gjort "fel" utan att tänka att på nästa resa så återkommer man till de bästa ställena. Favorit i repris. :) Det vore ju trist om en resa blev exakt som man tänkt sig, då har man ju egentligen inte upplevt något... :tungan

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D