Lite frågor om ZX7R 1992

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
Ska åka och kolla på en och tänkte höra om någon har lite erfarenhet av dem?
Det är en 1992:a som gått 6000mil. Har fått ett pris på 20000:- på den.

Är det värt det? Man blir ju lite avskräckt med tanke på miltalet..

Är skicket bra (cykeln är 11år) och den går bra så är priset väldigt bra!! Kolla kondition på däck och drivpaket bara. Hade en 91:a som jag var väldigt nöjd med! :)

Vet att framdäcket är nytt och bakdäcket besiktningsbart. Drivpaketet börjar bli slitet, men borde hålla ett par hundra mil til iallafall..
Är det dyra reservdelar till denna hoj?

Det finns jättemycket info om just den hojen här på forumet. Sök lite så hittar du.

Att den gått 6000mil säger inte mycket. Det är skicket på den som du ska kolla på. Ägaren bör ha kvitton, många kvitton.
Se helst till att den redan har lite godis på sig. Helt original är kanske kul, men oftast köper man ju lite lullull till den.

750RR

Reservdelar är dyrt till alla hojar! Drivpaket kostar 1895:- på Lelles. Kolla även hjul, sving och styrlager så det inte glappar. Packboxar i gaffeln osv. Jag tycker att det är en trevlig cykel med hyffsad prestanda MEN med billig försäkring! Jag betalade 5000:- hel/hel för en ostrypt(100hk)-91:a.
Vilken färg är det på den?
PS Såg en annons på blocket. En kille sålde motor och fälgar med däck och lite andra prylar för 9000:- BILLIGT!!

Martin

som sagt drivpaket o däck är dyra grejor, provkör den hemskt noga, se verkligen efter att alla växlar stannar i sitt läge.
Alla hojar har dyra delar skulle jag säga, men det beror på vilken del som avses förstås.
Det är en långmilare, men det behöver inet betyda så mycket om den är välskött, bry dig mindre i kosmetiska skador än motorfel eller bromsfel och liknade.

Matte_M skrev:
Vet att framdäcket är nytt och bakdäcket besiktningsbart. Drivpaketet börjar bli slitet, men borde hålla ett par hundra mil til iallafall..
Är det dyra reservdelar till denna hoj?

Kawadelar är väl snäppet dyrare generellt sägs det.
drivpaket kostar 1200kr ungf. Däck kostar ju allt fårn 500kr till 3000kr

Olja&oljefilter ligger på runt 1500kr. Det beror även där på vilken olja du använder samt vilket filter du köper. K&N-oljefilter är svinbra!

vad hade du tänkt ha hojen till? Brukshoj eller att övningsköra på eller annat?

Ska du ha den som brukshoj hade jag letat efter en som har en massa godis redan.

Spara lite pengar o köp denna. pruta lite sen har du en kalashoj!!!!
http://www2.blocket.se/view/1733131.htm?l=0&c=1&city=0

750RR

glenoyne skrev:
Reservdelar är dyrt till alla hojar! Drivpaket kostar 1895:- på Lelles. Kolla även hjul, sving och styrlager så det inte glappar. Packboxar i gaffeln osv. Jag tycker att det är en trevlig cykel med hyffsad prestanda MEN med billig försäkring! Jag betalade 5000:- hel/hel för en ostrypt(100hk)-91:a.
Vilken färg är det på den?
PS Såg en annons på blocket. En kille sålde motor och fälgar med däck och lite andra prylar för 9000:- BILLIGT!!

Martin

Ja, om man e 24+ i åldern.

En anann har ju 30tusen + i försäkring på sin gamla harv :rulleyes:

750RR

maverick_750rr skrev:
Ja, om man e 24+ i åldern.

En anann har ju 30tusen + i försäkring på sin gamla harv :rulleyes:

750RR

30000:-??

Det var det värsta! Vad har du för årsmodell och effekt? Är väl inte helt orginal, va :rolleyes:

Martin

Matte_M skrev:
Ska åka och kolla på en och tänkte höra om någon har lite erfarenhet av dem?
Det är en 1992:a som gått 6000mil. Har fått ett pris på 20000:- på den.

Är det värt det? Man blir ju lite avskräckt med tanke på miltalet..

En svart i Gävle?

glenoyne skrev:
30000:-??

Det var det värsta! Vad har du för årsmodell och effekt? Är väl inte helt orginal, va :rolleyes:

Martin

I pappren är den original OCH strypt.

Jag är bara barnet ;)

750RR

glenoyne skrev:
Rigges gammla kanske!! :D

:yoparty
Den hojen e cool..... fast jag ahde bara gett 5000kr för den :rolleyes:

Matte:M: KÖP DEN HOJEN JAG LÄNKADE TILL!!! Där får du rätt mycket för pengarna.

750RR

maverick_750rr skrev:
I pappren är den original OCH strypt.

Jag är bara barnet ;)

750RR

Jag har aldrig betalat mer än 500kr /mån halv för min och då har jag ägt den sen jag var 21 eller 22.

Rigge skrev:
Jag har aldrig betalat mer än 500kr /mån halv för min och då har jag ägt den sen jag var 21 eller 22.

Jag har inte kollat försäkring på 950R på över 1 år nu.

Det har kanske ändrats nu när den e 11år. kanske man ska ta o köra den nån dag med :tungan

750RR

maverick_750rr skrev:
Kawadelar är väl snäppet dyrare generellt sägs det.
drivpaket kostar 1200kr ungf. Däck kostar ju allt fårn 500kr till 3000kr

Olja&oljefilter ligger på runt 1500kr. Det beror även där på vilken olja du använder samt vilket filter du köper. K&N-oljefilter är svinbra!

vad hade du tänkt ha hojen till? Brukshoj eller att övningsköra på eller annat?

Ska du ha den som brukshoj hade jag letat efter en som har en massa godis redan.

Spara lite pengar o köp denna. pruta lite sen har du en kalashoj!!!!
http://www2.blocket.se/view/1733131.htm?l=0&c=1&city=0

750RR

Vad fasen, Mavve....Vilken olja stoppar du i din motor? 1500:- för olja och filter låter jättedyrt.

Kommer du och kör med oss till våren igen på SRW?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park