Jo man bör väl räkna med tull + moms, men även med det så sprara man drygt 3-4 tusen kr mot en svensåterförsäljare. Rätt inställd med öppnare insug och avgas så får man väl lite mer snurr på motorn med ett par RS flatslides.
Om nu dina originalförgasare är vakumstyrda som dominator säger, är det specielt viktigt att kolla diaphragmorna som sitter på trottlen som nålen i sin tur sitter på, sprickor/hål i denna, eller att den instalerats felaktigt av någon pillare och blivit klämd, gör att den inte fungerar som det ska. Ett hål gör ju att luft far igenom och vakumstyrningen kompromissas.
Får motorn luft, bränsle och gnista ska den gå. Gäller att kolla det enklaste först.
När du kollat ventilspel, och gått igenom förgasarna med hjälp av din manual så kan det vara på sin plats att synka dem, ska finnas beskrivet i din manual hur du gör det.
Hade en gammal 4-cylindrig kawasaki i garaget i vintras som gick dåligt, och inte alls på 1-cyl på låga varv. Det hela kunde spåras till ett läck med lyft från ytan mellan insugsport och manifolden, tätade det med hög-temps. silicon massa, synkade förgasarna, sen gick den som en klocka!
MEN, skulle jag haft en gammal 1100 gsx-r skulle jag satsa på en Flatslide brygga, av allt jag läst i gamla MC-tidningar gav det i sig mest prestanda ökning, antaligen mer i kombination av öppnare luftfilter och avgassystem. En flatslide känns ju mer "direkt" vid gaspådrag än en vakumstyrd förgasare så effektökningen kan nog kännas som större än den egentligen är, vilket kan ses som en fördel.
www.dynoman.net har lite smått och gått.