Litar inte på bilförare för 5 öre!

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Nu tänkte jag skriva av mig lite, mest för att jag är riktigt J*vla uttråkad!
För 1-2 år sedan började jag värkligen tänka ordentligt på hur folk kör.
Min slutsats blev att 90% av alla bilförare ej ska ha körkort, överhuvudtaget.
Det som irriterar/oroar mig alldra mest är när folk står och väntar vid tex Okq8 och ska svänga in på en större väg.
Dom skiter ju för i helvete i att titta för fem öre!
Jag har fått slänga mig på bromsarna flera gånger på den vägen.

Och igår när jag övningskörde lite smått med morsan, så kommer jag på den jävla vägen och ser att gubben i bilen tittar på mig och sen vänster, och står kvar.
Och precis när jag åker förbi så kör idioten rätt ut i vägen!
Slänger mig på bromsen ennu en gång och han slänger sig på tutan istället.
Och tittar argt på mig medans han åker iväg.
Tur att jag lärt mig att denna jävla väg är livsfarlig så jag endast låg i 30.
Så jag tvärvänder och åker efter.
Tillslut stannar han och j*klarns va sur jag var.

Hur som hellst!
Hur i helvete kan man vara så jävla kass på att köra bil!?
Kan även nämna att själva vägen är det absolut inget fel på.
Finns inte en enda buske lr liknande som skymmer sikten osv.

Alla jävla idioter till förare har värkligen tagit lite av det roliga i att köra hoj.
Man sitter ju för fan och är livrädd på hojen, och spanar bilar som en jävla hök!
Varför känner jag så här!?
Jag är ju fan 17 bast!
Jag borde ju tycka att jag är odödlig!
Right?

Sådär! Nu har jag skrivit av mig lite.
Tack å hej!

litar du på dig själv som bilförare? du drog väl kanske alla över en kam nyss. vissa kör sämre än andra o dom bör man se upp för. men man ska väl egentligen aldrig lita på nån annan i trafiken kanske.

litar du på dig själv som bilförare? du drog väl kanske alla över en kam nyss. vissa kör sämre än andra o dom bör man se upp för. men man ska väl egentligen aldrig lita på nån annan i trafiken kanske.

Jag litar på mig själv, ja!
Litar dock inte på någon annan i trafiken.

Kanske var lite otydlig innan.

Jag litar på mig själv, ja!
Litar dock inte på någon annan i trafiken.

Det jobbiga är att förmodligen 90% av trafikanterna tycket att 90% ej borde ha körkort....Blir ett litet matematiskt problem då:va

jag har haft körkort för bil i 16 år, uppskattningsvis har jag kört ca: 50 tusen mil med bil, trots detta så körde jag in i en gubbe bakifrån förra året (mitt fel)

men före dess har jag aldrig krockat, fast det har varit nära en helvetes massa gånger (inte mitt fel en enda gång), men tack vare uppmärksamhet & hyfsad rutin, så har man kunnat undvika kollision.

men jag håller med, det finns en jävla massa idioter i trafiken som inte borde sitta bakom ratten på en bil.

Två saker stör jag mig extramycket på nuförttiden.

1. Folk som inte blinkar. Hur svårt kan det vara lixom?
2. Folk som inte begriper högerregeln. Antingen så kör de fast jag har företräde, eller så kör de INTE, trots att jag stannat och lämnat dom företräde eftersom de kommer från höger....

Som upplagt för onödiga olyckor.

Två saker stör jag mig extramycket på nuförttiden.

1. Folk som inte blinkar. Hur svårt kan det vara lixom?
2. Folk som inte begriper högerregeln. Antingen så kör de fast jag har företräde, eller så kör de INTE, trots att jag stannat och lämnat dom företräde eftersom de kommer från höger....

Som upplagt för onödiga olyckor.

Ja, men de värsta är ändå Oplarna (hur är egentligen regeln för plural av Opel?) runt Järvafältet. Har du inget körkort kanske du inte borde köra?

Jag säger bara . . . BLINKERS. . . . HUR SVÅRT KAN DET VARA!

Det mesta annat står man ut med men BLINKERS!
Blinka för HELVETE när du ska svänga,ut ur rondell eller in på sidoväg,spakjäveln sitter inte där för den fick plats!

Henrik

Blinkers skulle göra jävligt mycket.. Du måste också tänka på hur jävla mycket idioter det finns där ute. Varför skulle de vara annorlunda bakom ratten, eller styret för den delen?

Blinka ok irriterande, men folk som inte kan positionera sig i trafiken så man fattar vart dom ska, då blir man arg:mad:

Rekordet (eller bra nära) måste tagits härom morgonen.
Var på väg till jobbet (i bil). Jag har ca 2 mil smal krokig väg som varierer 50-70 (ganska trevlig med hojjen :) ). På en 50-sträcka kommer jag ikapp en skoda som håller 40. Ja, ja, det ligger en skola där, inget att hetsa upp sig över. Det blir 70, och skodan ligger kvar i 40. Gott om möten, så ingen chans att köra om, och kön bakom växer, och växer, och... Efter en bit så kommer fram till en T-korsning med trafikljus. Här delar sig "min" fil i 2, en för rakt fram, en för vänstersväng. Notera att vid det här laget så är vägen naturligtvis helt tom de närmaste kilometrarna framför skodan. Vad tror ni händer? En bra bit in i den 2-filiga delen så börjar biljäveln att BROMSA OCH BLINKA VÄNSTER, för att sedan STANNA i högerfilen, på den tomma (åtminstonne framåt) vägen, och fortsätta blinka vänster!! :huvet
Jag och resten av kön gled naturligtvis förbi i vänster filen när puckot väl stannat (jag skulle rakt fram), och jag sneglar in och ser (naturligtvis) en gråhårig "dam" med enorma glasögon.
Hon stod inte kvar när jag körde hem, så antagligen hade väl trafiken tagit slut så småningom, så att hon kunde köra vidare utan risk att råka komma i närheten av någon annan.
Varför kör en sådan människa bil över huvud taget??

Jag tycker ALLA ska förnya sitt kort var 10år. Jo det kanske låter jobbig men det är så många som inte borde köra som ändå lyckats få körkort! Och så får man inte kvar dom är 99+ som ändå ska jävlas med att köra bil.

Du ska se alla bilar som älgar eller andra djur...

Alltså, jag förstår inte varför folk ska hacka på älgarna... Jag menar, vad har dom gjort för ont för att bli jämförda med bilister?:va Vad det gäller älgarna så finns det en logisk förklaring till att dom beter sig som dom gör: dom är älgar och därför beter dom sig som älgar. (Ganska logiskt va?) Vad gäller bilister så är det bara att inse att folk gör fel i trafiken, det gör alla.
Även jag.

Jag tycker ALLA ska förnya sitt kort var 10år. Jo det kanske låter jobbig men det är så många som inte borde köra som ändå lyckats få körkort! Och så får man inte kvar dom är 99+ som ändå ska jävlas med att köra bil.

Ja, dessutom borde man höja körkortsåldern till 35 så får vi bort alla självmordspiloter med.

Ok, här kommer en harrang av påpekanden, upplysning och lite erkännanden men till sist en förklaring av upplysthet.

Tikka: För det första så är du 17år säger du och då har du inte så mycket erfarenhet av trafiken, du må ha kört cykel och motorcykel sen tiden innan du kunde gå men trafikvana finns inte hos 17åringar hur mycket man gärna vill tro det. Nu var det sagt.
Tror jag vet vilken OK/Q8 mack du pratar om och är det rätt så vet även jag att det finns "lokalt oskrivna regler" kring den macken... det viktiga i samhällen där folk "skriver sina egna regler" är att förstå att det är så och inte blint följa STR´s regelbok, för då blir det olyckor... visst, du har rätten på din sida, men vad hjälper det när du amputerat ett ben eller två?
Här i Sollentuna, Töjnan, har vi en liknande situation... Sveavägen som går rakt igenom villaområdet som är tvåfilig och asfalterad betraktas av alla boende som huvudled, dvs högerregeln gäller inte... däremot har jag sett en taxi köra på/över en motorcyklist för taxin hörde inte hemma i området.
Självklart var felet motorcyklistens då han kom på denna "lokala huvudled" men han levde trots allt efter de "regler" som lokalbefolkning "skapat".
Orsaken till alla " tecken är för att dessa regler inte finns förankrade någonstans utan det bara är så... och detta är ett beteende som finns i alla samhällen till viss grad.

Så vad vill jag säga med detta, jo, det är bra att du blivit lite rädd för man skall inte sitta och köra motorcykel och tro att man är odödlig, då blir man ofta varse att så inte är fallet. Och du skall gärna tro att alla bilister gör dessa fel, så du är beredd på de men du skall fortfarande köra efter den utlärda regelboken.

Så till sist lite erkännande då då... jag själv har fram till nyligen varit hyffsat dålig på att använda blinkers... jag använder speglarna väldigt väl och har väldigt bra koll på var resten av trafiken håller hus och har använt blinkers när jag anser att det kan hjälpa de andra trafikanterna.
Detta är såklart fel och jag vet om det men ändå är det så jag har kört... fram tills jag började med mc-kortet för nån månad sedan, jag har nu börjat bli mycket bättre med blinkers... jag kör mycket bättre i rondeller och jag är om möjligt än mer uppmärksam på de skyltar och förordringar som finns i trafiken.
Jag vet inte om detta är permanent eller om jag kommer falla tillbaka till mina tidigare latheter, jag hoppas inte det, jag hoppas att mitt dyra mc-kort har gjort mig till en bättre bilförare också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT