Lever Arrafat?

Markus skrev:
Stenkastarna har ledigt från skolan idag... :hihi
Judarna är ju tyvärr inte bättre i det avseendet

- Vår viktigaste närvaro var vid en liten palestinks flickskola som ligger hundra meter från bosättningen. På vägen till skolan måste eleverna passera ingången till bosättningen. Sista biten är en provosorisk trappa som löper intill en husvägg med en öppen sluttning brevid. Här brukar unga judiska kvinnor stå och kasta sten på skolflickorna. De yngsta eleverna är sex år.
- De äldsta skolflickorna berättade halvt på skämt att de alltid hade joggingskor på lördagarna, för då hade judarna sabbat och var lediga, så då var det extra mycket stenkastning. Och det var sant, de hade faktiskt joggingskor på lördagarna, för att kunna springa därifrån så fort som möjligt. Stenkastarnas föräldrar står med armarna i kors å tittar på. Soldaterna gör inga allvarliga försök att stoppa dem.

citat Marianne Kronberg, 53, Moderat politiker

Skit-konflikt rent ut sagt, jag vet då inte hur den ska lösas

Jag såg nyss ett australiensiskt inslag i Agenda angående Hamas å Palenstina.
Där sa man att hamas har till skillnad från myndigheterna aldrig erkänt Israel som stat och att efter att Yassin blev mördad har hamas gett upp hoppet om en fredlig lösning. Yassin hade en tanke om vapenvila, men den dog tydligen med honom. Hamas har ca en fjärdedel av folket bakom sig, mycket pga "från vaggan till graven" taktik.
Vi får innerligt hoppas att inte hamas får någon makt av nåt slag i det landet.

Lever arrafat?

Nej, inte nu längre. Får väl hoppas att det går som benranglet siat. Själv är jag rädd för att storterroristen sharon ska dansa på bordet.

mb skrev:
Själv är jag rädd för att duvan Sharon ska dansa på bordet.

Jag tror inte det finns ett endaste bord i hela mellanöstern som tål en sådan påfrestning. Pga det kala landskapet så finns helt enkelt inte så mycket material att tillgå. Eventuellt ett stenbord.

Last edited:
Markus skrev:
Jag tror inte det finns ett endaste bord i hela mellanöstern som tål en sådan påfrestning. Pga det kala landskapet så finns helt enkelt inte så mycket material att tillgå. Eventuellt ett stenbord.
Fulcitering ger livstids halshuggning och ip-banning här på sh :mad:

mb skrev:
Fulcitering ger livstids halshuggning och ip-banning här på sh :mad:

Ta det inte så där hårt, jag har ändrat tillbaka.
EDIT:
Hur halshuggs man på livstid? :va

Last edited:
valmers skrev:
En terrorist mindre, tack för det.
Frågan är om de som kommer efter är bättre eller om vi har samma soppa i 10-20 år till.

Kan ärligt säga att jag tröttnat på deras konflikt och rör knappt ett ögonbryn om någon spränger en buss eller två. Tragiskt med sant.

valmers skrev:
En terrorist mindre, tack för det.
Visst... det är ett sätt att se det hela på, men frågan är om någon annan hade skött hans jobb bättre. Det har varit en ganska hopplös sits att sitta i.

Jag ger mindre för sharon, som slår ifrån överläge, helt utan reson.

mb skrev:
Visst... det är ett sätt att se det hela på, men frågan är om någon annan hade skött hans jobb bättre. Det har varit en ganska hopplös sits att sitta i.

Hyllar man självmordsbombare förtjänar man endast förakt, även efter sin död.

mb skrev:

Det där förstår jag ärligt talat inte, det där med "utan reson". Israel skulle kunna "lösa" problemet permanent om de vill, de har makten, militära styrkan, och varken EU, USA, Kina, FN eller Ryssland skulle hinna/våga/vilja/kunna stoppa dem.

Markus skrev:
Det där förstår jag ärligt talat inte, det där med "utan reson". Israel skulle kunna "lösa" problemet permanent om de vill, de har makten, militära styrkan, och varken EU, USA, Kina, FN eller Ryssland skulle hinna/våga/vilja/kunna stoppa dem.
Lösa hur menar du; med våld? Genom en förintelse av palestinier?

Ja, det är verkligen "snällt" av dom att inte ge sig in på en sån linje :rolleyes:

mb skrev:
Lösa hur menar du; med våld? Genom en förintelse av palestinier?

Snarare genom en fördrivning. Du såg citationstecknena va? De bör ha signalerat att det i mina ögon inte vore en bra "lösning".

mb skrev:
Ja, det är verkligen "snällt" av dom att inte ge sig in på en sån linje :rolleyes:

Nej, det är inte överdrivet snällt. Det är i högsta grad rimligt att de inte gör så, och det är min poäng - de kan göra det om de vill, men de gör det inte. Kom ihåg det när du likställer dem med dem som vill utrota alla Judar ww och kallar dem för terrorister, oresonliga, barbarer och allt annat trams jag sett dig skriva.

Markus skrev:
Snarare genom en fördrivning. Du såg citationstecknena va? De bör ha signalerat att det i mina ögon inte vore en bra "lösning".

Nej, det är inte överdrivet snällt. Det är i högsta grad rimligt att de inte gör så, och det är min poäng - de kan göra det om de vill, men de gör det inte. Kom ihåg det när du likställer dem med dem som vill utrota alla Judar ww och kallar dem för terrorister, oresonliga, barbarer och allt annat trams jag sett dig skriva.
Lyckligtvis är isreael någon slags demokrati, så aktioner av den omfattningen kommer inte hända. Det är väl snarare så att just pga att det är en demokrati, som dessutom har så stort ekonomiskt/militärt överläge, så borde man också kunna vänta sig mer. Därför ligger det ofta nära till att slänga fram "kraftorden".

mb skrev:
Lyckligtvis är isreael någon slags demokrati, så aktioner av den omfattningen kommer inte hända. Det är väl snarare så att just pga att det är en demokrati, som dessutom har så stort ekonomiskt/militärt överläge, så borde man också kunna vänta sig mer. Därför ligger det ofta nära till att slänga fram "kraftorden".
Lyckligtvis. Till skillnad från terroriststaten Palestina.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back