Letar du efter första hoj?

Tracer 900
KTM 1090/1190

Tre modeller där du kommer sitta bra.

Annars så funkar både en massa nakenhojar rätt skapligt faktiskt, där jag personligen är svag för MT-10 och MT-09.
 
Tracer 900
KTM 1090/1190

Tre modeller där du kommer sitta bra.

Annars så funkar både en massa nakenhojar rätt skapligt faktiskt, där jag personligen är svag för MT-10 och MT-09.
Det är nakenhoj jag är ute efter.

Sneglat lite på ducati hypermotarder, mt-09sp.
 
Tog kortet idag och letar efter en hoj nu att köra på under sommaren.

Är 38000 för denna ett skäligt pris?


eller denna


 
Last edited:
Tog kortet idag och letar efter en hoj nu att köra på under sommaren.

Är 38000 för denna ett skäligt pris?


eller denna

Ingen CF moto!
Köp en Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha som första hoj.
Då slipper du troligen krångel som får dig att tröttna på mc.
Du vill ändå byta om något år eller två.
Tills dess hinner du lära dig lite om olika hojar, kanske rent av vill ha en KTM ?
Beträffande priser så sök på Blocket hela landet så får du antagligen en del träffar. Sedan är ju prisetbi annonsen vad säljaren önskar sig, inte nödvändigtvis vad den får.
 
Ingen CF moto!
Köp en Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha som första hoj.
Då slipper du troligen krångel som får dig att tröttna på mc.
Du vill ändå byta om något år eller två.
Tills dess hinner du lära dig lite om olika hojar, kanske rent av vill ha en KTM ?
Beträffande priser så sök på Blocket hela landet så får du antagligen en del träffar. Sedan är ju prisetbi annonsen vad säljaren önskar sig, inte nödvändigtvis vad den får.
Tack för svar! Har du en uppfattning vad ett skäligt pris för Yamahan är? Har ingen koll alls :)
 
Tack för svar! Har du en uppfattning vad ett skäligt pris för Yamahan är? Har ingen koll alls :)
Tror att det nog är rimligt pris, åtminstone den här tiden på året. Jämför med typ FZ-6 och ER-6 med halvkåpa. Tog körkort på en sån. Otroligt lättkörd och hade säkert passat som första hoj, väldigt lätt att manövrera, låg vikt, silkeslen motorgång. Rätt högvarvig om man stör sig på sådant. Fjädring och bromsar är lågbudget-prylar, men duger gott.

Om/När du tröttnar kan du sälja den till nära nog samma pris. Åk och handla.
 
38 är nog lite mycket för mig.

Vad tycker du om denna? Ok pris?

Torde vara rätt skottsäker och OK pris. Avsaknad av ABS drar ju ner priset.

vill annars slå ett slag för V-twin. Mycket skönare motorljud och inte lika toppig motorkaraktär, bättre bottendrag alltså.

SV650 ligger dessutom något lägre i pris ändå.

 
Torde vara rätt skottsäker och OK pris. Avsaknad av ABS drar ju ner priset.

vill annars slå ett slag för V-twin. Mycket skönare motorljud och inte lika toppig motorkaraktär, bättre bottendrag alltså.

SV650 ligger dessutom något lägre i pris ändå.


Som du säger så saknar den ABS, vilket är synd.

Vad tycker du om denna? ABS + ok pris?

 
Jag har varit utan hoj i 6-7 år och är ute efter att införskaffa en igen nu. Jag är helt ointresserad av att köra fort, eventuell buskörning kommer aldrig handla om att köra så fort som möjligt. Kommer köra till jobbet (15km) i Stockholm city 1-2 gånger i veckan samt träningar och andra såna saker. Så gärna snirkla sig igenom lite trafik men inget överdrivet, lära mig köra på bakhjulet, gärna hitta några fler att köra med, glida runt på kvällarna och ha lite roligt helt enkelt. Jag kommer som sagt inte köra fort, inte köra några längre sträckor direkt, inte ha någon som sitter bakom. Givetvis roligt med snabbt 0-100, men om min framtida hoj inte skulle gå över 130 km/h så skulle jag nog aldrig ens märka det ärligt talat =)

Jag har varit inställd på en KTM 690SM just för en supermotard verkar jäääääkla roligt, kul community, men fått så himla många kommenterar om att en 950SM vore bättre/roligare, att jag växer ur motorn, att det bara är "kids som kör motards" (givetvis inte från en enda som kör motard själv. Btw så är jag 40 bast) och liknande kommentarer.

Förstår att det inte alls är mycket info alls, men har ni någon kommentar på det? Jag har svårt att se att jag kommer bli missnöjd oavsett vilken jag väljer, båda verkar otroliga, men det är ändå smart att försöka välja "rätt" direkt.
 
Last edited:
Jag har varit utan hoj i 6-7 år och är ute efter att införskaffa en igen nu. Jag är helt ointresserad av att köra fort, eventuella buskörning kommer aldrig handla om att köra så fort som möjligt. Kommer köra till jobbet (15km) i Stockholm city 1-2 gånger i veckan samt träningar och andra såna saker. Så gärna snirkla sig igenom lite trafik men inget överdrivet, lära mig köra på bakhjulet, gärna hitta några fler att köra med, glida runt på kvällarna och ha lite roligt helt enkelt. Jag kommer som sagt inte kört fort, inte köra några längre sträckor direkt, inte ha någon som sitter bakom. Givetvis roligt med snabbt 0-100, men om min framtida hoj inte skulle gå över 130 km/h så skulle jag nog aldrig ens märka det ärligt talat =)

Jag har varit inställd på en KTM 690SM just för en supermotard verkar jäääääkla roligt, kul community, men fått så himla många kommenterar om att en 950SM vore bättre/roligare, att jag växer ur motorn, att det bara är "kids som kör motards" (givetvis inte från en enda som kör motard själv. Btw så är jag 40 bast) och liknande kommentarer.

Förstår att det inte alls är mycket info alls, men har ni någon kommentar på det? Jag har svårt att se att jag kommer bli missnöjd oavsett vilken jag väljer, båda verkar otroliga, men det är ändå smart att försöka välja "rätt" direkt.
690/701 tycks vara passande.

Som att vara 15 igen med första moppen. Saknar min 701sm... (Var 40 när jag köpte. Knappt blev den inkörd innan jag började göra krumsprång) Ett plus är att plast och andra delar som skadas vid mysklotning inte är svindyra.

Skulle du sen ta med den på bana så är den larvigt kul att jaga sporthojar med.
 
Som du säger så saknar den ABS, vilket är synd.

Vad tycker du om denna? ABS + ok pris?

Jag har en CBF 600 SA, år 2004. Tror att 2006 var sista året med förgasare. En förutsägbar hoj, Hondakvalitet upplever jag att det är. Tänkte sälja min när jag köpte en Er-6, men ångrade mig. kritiken när den kom var mest att det inte var särskilt sensationell i något avseende, litet tråkig men bra. Säkert en vettig hoj att starta med
 
Bra tråd, tycker att ducati streetfighter är grymt snygg. Men absolut inget för mig som första hoj utan körvana för den effekten.
Finns de någon som liknar den till utseende fast i 650cc klassen? Har kollat på deras 950 supersport, men de känns också extremt att börja med.
 
Bra tråd, tycker att ducati streetfighter är grymt snygg. Men absolut inget för mig som första hoj utan körvana för den effekten.
Finns de någon som liknar den till utseende fast i 650cc klassen? Har kollat på deras 950 supersport, men de känns också extremt att börja med.
Häng inte upp dig på kubik och hästar för mycket. Körställning och vikt är viktigare. Jag tycker en radfyra är bra att börja med. Känns som en moppe på låga varv. Vill du dra järnet så måste du aktivt växla ner och varva satan.
 
☝+1
Onödigt att köpa nåt man tröttnar på snabbt. Jag tog kortet i år o köpte en kawa z900 som första hoj. I början är det herrejösses när man vrider fullt men man vänjer sig sjukt fort. Men den får duga ett par år
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top