Leka doktor

Håller helt med. Man skall akta sig för läkare! Man blir sjuk av att hälsa på dem! Gick till läkaren med ett vanligt hack i handen en gång och kom därifrån med halva armen i paket, penicillin så det skulle räckt för en belgisk ladugårdsbesättning i en vecka och mycket mer information om blodförgiftning än jag ville ha! :gnissla

Fatta vilka problem det ställer till när man har läkare i familjen?! :D

Lycka till med foten!
/Fredrik

behöver inte vara så illa som RSVR säger.. drog i knät för en 3½ veckor sen nu och det är fortfarande blått och svullet, precis som du beskriver, inga frakturer dock bara stukning..

men sluta spekulera, gå å röntka skiten :tummenupp

Swedie: Vad har du lyckats med på falken då ? Jag har nog missat det...

Krya som fan dig då !

Jag skall be att få citera reportern med den lustiga dialekten som intervjuade Tony Rikardsson: "Har du varit och runtkat än" ("Nej, jag har bättre saker för mig")... ;)

Ooooooh, måtte jag ha den kvar på MP3 någonstans...

Men sluta med ditt tonårstrots nu Swedie. Vi har ju sagt åt dig att inte gå omkull mera......

DU!!!!

Kolla nu genast upp allt hos en söt liten sjuksyster eller läkare.

Smiskade grusväg i min ungdom med GUMMISTÖVLAR! Det slutade med en del sprickor i högerfoten. Doktorn ville inte gipsa utan det skulle gå bra ändå. Efter en natt med smärtor av att täcket låg på foten hoppade jag ner till apoteket ock köpte gips! Gipsade skiten själv, glömde dock sugrör så det blev att ha foten i en balja vatten när det skulle av.
Lyckades även skära mig lite i handen får några år sedan och tittade på skadan och kom fram till att om jag åter tiill sjukan så ska det sys med ett par stygn. Fram med sytråd och sprit, det blev 2 mycket bra stygn! Bra karl reder sig själv!

Har nu varit hos doktorn! Brorsan o fruga hängde med hela dagen. Började hos distriktssköterskavdelningen. Fick orden "Nä, du måste prata med din ordinarie läkare. Vi fixar tid." Sagt o gjort, kl14:15 inväntar jag min läkare för att få reda på att "Det där ser ju inte bra ut." Så efter lite klämmande och upptäckt av fler blåmärken än vad jag först kunnat se själv så blev det att åka till Radiologen. Fick Akut på det hela så allt gick fort. Fick reda innan på att om de säger att jag får åka hem, så är det skitbra.. för då har jag ingen fraktur. Men då kom förstås en lite jänta ut o säger "Jahå, då ska du gå ner i den här korridoren till akutorkologen". Men KUL då! :6surkart Fick efter 15 min gå in i ett rum för att vänta 1 timma till. Under denna timma blev jag hotad om gips o grejer. Så jag började muttra o fundera på vad jag gjort fel o varför straffar Gud(tm) mig såhär?!? Sen kommer en överläkare in (antar jag) och berättar att "Nä, du behöver inte gips." Så bra! Gud lyssna på mitt fina muttrande! Banne mig på tiden :fatta! Så fick jag se vad som pågick i foten och tydligen har jag 2 frakturer. Största frakturen är med tån där tydligen ena tån var på väg av eller nått men sket i det halvvägs. Men den ska laga sig själv. Sen var det en liten fraktur på hälbenet. Men nu är jag iaf hemma igen efter att säkert hoppat 1 km på kryckor idag, o det är jobbigt! Argh! :huvet Tänk er gips i 6 veckor :huvet * 93209234 + moms o skatt.

Surt ändå! Så jag väntar väl 1 vecka till innan jag börjar gå på foten...

Jag frågade efter att få röntgenbilder men jag fick dom inte då tydligen endast röntgenavdelningen kan ge mig såna... Suck. Kanske man kan komma in nån annan gång o fråga om kopior?

Farmerlip, icke annonsera i signaturen... :p ge mig ett krängarkit så är jag ok med det dock.... inväntar PM. ;)

Röntgenbilder får man köpa från "Arkivet" på sjukhuset, brukar kosta runt 100kr st.
Men dom är ju helt värdelösa om du inte känner nån med grym scanner som har rätt tillbehör o grejor för att scanna in sånt.
JAg gjorde så att när doktorn smackade upp plåtarna på den fina via belysningsskärmen så tog jag o fotade av bilderna med digitalkameran, funkade yber-bra :)

Varför ska du gå o göra illa dig så här mitt i säsongen, de e ju inge bra Swedie!

/Nitrous

Du ser... lite braig doktor är jag ändå... Fraktur(er) Thihi!

Se nu till att laga dig grabben

RSV_R... babanbanbnanananbna

Här är min fot, snygg va?

Bifogat

• 2004-06-17 12-31-43.JPG
    2004-06-17 12-31-43.JPG
    98.1 KB · Visningar: 137
Swedie skrev:
RSV_R... babanbanbnanananbna

Den var helt klart MYCKET blåare än min flickväns.... Hon hade bara den lilla randen från hälen fram mot tårna...

RSV_R skrev:
Den var helt klart MYCKET blåare än min flickväns.... Hon hade bara den lilla randen från hälen fram mot tårna...

hehe, jaru, jag har en rand oxå. fast på anda sidan av foten. :p

Här är en jämnförelse med min "friska" fot :)

Syns skillnaden i färg? Rätt kul när jag kan trycka på foten och det lämnar ett märke kvar i huden i flera minuten. Liksom som en håla :D

Bifogat

• 2004-06-17 12-32-18.JPG
    2004-06-17 12-32-18.JPG
    73.2 KB · Visningar: 119
Swedie skrev:

Jisses...inte konstigt att du va butter i söndags :tungan
Än en gång...krya på dig! Å tänk va stark du blir i armarna om du hoppar på kryckor!;)

Pillis skrev:
Jisses...inte konstigt att du va butter i söndags :tungan
Än en gång...krya på dig! Å tänk va stark du blir i armarna om du hoppar på kryckor!;)
Ja, jag hade lite ont faktiskt fast jag är rätt bra på att ta smärtan o inte visa det allt för mycket mer än att jag blir sur! hehe
O sen angående att hoppa runt på kryckor! Shit, gjorde det en massa idag o jag var helt slut i vänster armhåla .. typ. Klängde som en apa på krycka bara för att hålla mig upprätt. ajja. måste sett schyst ut då brudarna flockade sig :rolleyes: Iaf så på sjukan fanns där en massa söta soon to be sköterskor.. oj oj. Brornsa fruga Ida kände dom! !! skulle lägga in ett bra ord hos dom åt mig! Hoppas det ger resultat! :) hehe

Ta ett stadigt tag i tån och böj den rätt, sen läker det bra och blir fint.
Lite blått o sådär har vi alla haft lite här o där i vårt liv.
Seså, sitt inte där o gnäll efter medömkan, gnällspik.

Nädååå, jag skojar ju bara. Ser inge kul alls ut.
Varför valde du Falkenberg före en dag på Gotland med massa härliga människor. Hade du följt med till Gotland så hade det där kanske inte hänt, eller så hade det hänt där men då hade du haft kalk på hojjen iallafall och suttit o skrattat åt nåt :va , kanske ... öööhhh

/Nitrous

Back