Har nu varit hos doktorn! Brorsan o fruga hängde med hela dagen. Började hos distriktssköterskavdelningen. Fick orden "Nä, du måste prata med din ordinarie läkare. Vi fixar tid." Sagt o gjort, kl14:15 inväntar jag min läkare för att få reda på att "Det där ser ju inte bra ut." Så efter lite klämmande och upptäckt av fler blåmärken än vad jag först kunnat se själv så blev det att åka till Radiologen. Fick Akut på det hela så allt gick fort. Fick reda innan på att om de säger att jag får åka hem, så är det skitbra.. för då har jag ingen fraktur. Men då kom förstås en lite jänta ut o säger "Jahå, då ska du gå ner i den här korridoren till akutorkologen". Men KUL då!

Fick efter 15 min gå in i ett rum för att vänta 1 timma till. Under denna timma blev jag hotad om gips o grejer. Så jag började muttra o fundera på vad jag gjort fel o varför straffar Gud(tm) mig såhär?!? Sen kommer en överläkare in (antar jag) och berättar att "Nä, du behöver inte gips." Så bra! Gud lyssna på mitt fina muttrande! Banne mig på tiden

Så fick jag se vad som pågick i foten och tydligen har jag 2 frakturer. Största frakturen är med tån där tydligen ena tån var på väg av eller nått men sket i det halvvägs. Men den ska laga sig själv. Sen var det en liten fraktur på hälbenet. Men nu är jag iaf hemma igen efter att säkert hoppat 1 km på kryckor idag, o det är jobbigt! Argh!

Tänk er gips i 6 veckor

* 93209234 + moms o skatt.
Surt ändå! Så jag väntar väl 1 vecka till innan jag börjar gå på foten...
Jag frågade efter att få röntgenbilder men jag fick dom inte då tydligen endast röntgenavdelningen kan ge mig såna... Suck. Kanske man kan komma in nån annan gång o fråga om kopior?
Farmerlip, icke annonsera i signaturen...

ge mig ett krängarkit så är jag ok med det dock.... inväntar PM.