LED-TV 40-42 tum?

Är du på riktigt? :va

Om det finns alternativ i prisklassen som har betydligt bättre bild än vad de så kallade LED-tv har hur *** kan du börja gnälla på en rekommendation om att satsa på något av de andra alternativen?

Sen vet jag inte vad du menar med "håller måttet" eftersom det är en helt personlig åsikt efter vilka krav man ställer på sin tv. Så för att svara på din fråga har jag sett LCD-LED som inte håller måttet för mig gällande tv-tittande/BD-tittande.

Ok, i klarspråk nu; Han vill köpa en LED-tv. Då bör han få tips om vilken LED-tv han ska kolla efter i den prisklassen. Jag har dock inte tillräckligt mycket info för att ge honom något matnyttigt tips.
Du tipsar om att han ska köpa något annat istället.

Samma visa när någon frågar om vilken Volvomodell personen ska köpa. Vips så är det massa tomtar som "tipsar" om vilken Bmw-modell han ska köpa istället för Volvo fast de gör samma sak fast aningens bättre.

Jag förstår hur du tänker och jag håller med dig egentligen men det känns onödigt att tipsa om något som han inte vill ha, tror jag åtminstone :)
Det jag menar är att om en person nyligen har slängt ut sin tjock-tv så har han antagligen inte krav på att tv'n ska vara det absolut bästa på marknaden med 42 HDMI-ingångar, 3D-stöd, bästa panelen etc.
Antagligen är han bara ute efter en snygg och bra tv och enligt mig så är ingen av de LED som säljs idag av de kända märkena (som han kollar på) dåliga.

Naturens lag, vad annars.:D

Men det var mest för att påpeka prisläget OM han var intresserad av en större.

Jämför du inte med plasma nu?

För jag kan svära på att du aldrig skulle kunna avgöra om det var en LED eller LCD.

Jag Caddar på både en TFT, en LCD och en LED. TFTn är klart bäst men sådana slutades säljas för länge sedan. Jag har en LG 32" LCD kopplad till dator som är TV, DVD musik,... maskin och den bräcker allt jag hittills sett vad gäller LED. Inge blänk och även om man är en drös människor så kan alla se bilden även långt ut åt sidorna.

LED är inte dåligt, kanske är problemet att det är för "bra". Klart jobbigare att titta på och sämre upplevelse tycker jag. Kan också bero på att dom flesta LED är blanka Min TFT och LCD är matta. (Vill man ha en rakspegel finns det skitbilliga på IKEA)

Jag Caddar på både en TFT, en LCD och en LED. TFTn är klart bäst men sådana slutades säljas för länge sedan. Jag har en LG 32" LCD kopplad till dator som är TV, DVD musik,... maskin och den bräcker allt jag hittills sett vad gäller LED. Inge blänk och även om man är en drös människor så kan alla se bilden även långt ut åt sidorna.

LED är inte dåligt, kanske är problemet att det är för "bra". Klart jobbigare att titta på och sämre upplevelse tycker jag. Kan också bero på att dom flesta LED är blanka Min TFT och LCD är matta. (Vill man ha en rakspegel finns det skitbilliga på IKEA)

Jo men vad fabrikören valt att ha för ruta på skärmen har mycket lite att göra med vad som lyser i den. Så om t.ex lg har matta "glas" på sin lcd och blanka på sin led har inget att göra med teknologin och om det är en díod eller lysrör som lyser där inne.

Jo men vad fabrikören valt att ha för ruta på skärmen har mycket lite att göra med vad som lyser i den. Så om t.ex lg har matta "glas" på sin lcd och blanka på sin led har inget att göra med teknologin och om det är en díod eller lysrör som lyser där inne.

Du det fattar jag också men jag beskrev den visuella skillnaden jag upplever.

Ja det här blir man ju mycket klokare av.... TV:n kommer att sitta ca 3.5 M från soffan i ett ljust rum, spelar ej spel eller kopplar datorn till den utan kollar endast på MotoGP och tv/DVD. det är inte självklart att det MÅSTE vara en LED men då jag vill ha den snyggt monterad på väggen o att de drar mindre ström + att alla påstår att de faktiskt är bra bild o att det svarta blir mycket svartare mm på en LED så trodde jag att de var ett bra köp! har idag en Samsung 24" LCD i sovrummet o är väl inte direkt imponerad av den bilden, Min 7 år gamla Sony 32 tjockTV har ljusår bättre bild! Ska flytta om en mån o vill inte skämma ut mig med att släpa IN det shabraket in i nya lyan, o lika lite slänga ut 10000 på något som är sämre! Tack för alla svar förresten!

Jag ger mig in i debatten och säger som jag brukar, köp större än 40"-42". Du kommer tycka den är liten fort, gå på en 50" direkt istället :-)

Jag ger mig in i debatten och säger som jag brukar, köp större än 40"-42". Du kommer tycka den är liten fort, gå på en 50" direkt istället :-)

Jag tyckte inte min förra 28" tjocktv hade för liten bild, men sen fick jag en 32" platt, den räcker än i dag...

Varför skulle man börja tycka att en 42" är för liten efter ett tag?

har en panasonic txp-50 vt20 den är 80 mm tjock och riktigt bra bild men den kostar mer än 10 000:- dock men nån årsmodell äldre kanske passar i prisklassen?

Inte direkt något som blir snyggt att hänga på väggen då! ska dra ut i lite butiker o kolla runt i veckan, som vanligt här på SH får man 1000 olika svar från alla! Fortsätt gärna att komma med tips ändå.

Nackdelen med att gå in i en affär är att dom ställer in alla LCD/LED i dynamiskt läge och plasma i film. Det får effekten att LCD/LED ser ut att ha skarpare och bättre bild....försäljningsknep. Plasma är "gammalt" men levererar fortfarande bäst bild för pengarna, ska du se film bl.a så är det plasma som gäller. Inbränningar behöver du inte oroa dig för.

Nackdelen med att gå in i en affär är att dom ställer in alla LCD/LED i dynamiskt läge och plasma i film. Det får effekten att LCD/LED ser ut att ha skarpare och bättre bild....försäljningsknep. Plasma är "gammalt" men levererar fortfarande bäst bild för pengarna, ska du se film bl.a så är det plasma som gäller. Inbränningar behöver du inte oroa dig för.

Och när går man in i en butik och jämför tv-apparater utan att fippla med fjärrkontrollerna för att jämföra bildlägen? Aldrig om du frågar mig, men folk kanske köper tv utan att jämföra ordentligt :va

Jag tycker fortfarande att han ska kolla efter en LED då den uppfyller hans krav garanterat på alla plan.

Och när går man in i en butik och jämför tv-apparater utan att fippla med fjärrkontrollerna för att jämföra bildlägen? Aldrig om du frågar mig, men folk kanske köper tv utan att jämföra ordentligt :va

Jag tycker fortfarande att han ska kolla efter en LED då den uppfyller hans krav garanterat på alla plan.

Vet inte vilka krav han har. Varför LED? Enda anledningen är om han prompt måste ha mindre än 46" samt vill snåla på elräkningen. Plasma har mycket lägre responstid och nästan inga eftersläpningar....vilket han kommer gråta över när det är dags för film och ev sportevenemang.

Vet inte vilka krav han har. Varför LED? Enda anledningen är om han prompt måste ha mindre än 46" samt vill snåla på elräkningen. Plasma har mycket lägre responstid och nästan inga eftersläpningar....vilket han kommer gråta över när det är dags för film och ev sportevenemang.

Du missar ju en väsentlig del och det är ju utseendet. Man får ingen snygg och tunn plasma för de pengarna.

fattar inte hysterin med att ha plattaste möjliga och jaga millimetrar. Du kommer ändå aldrig undan att du måste hänga den på väggen mha ett stativ eller vad du nu vill kalla det.
O hänger du den inte på väggen så har du förmodligen en fot på teven som gör att den hamnar ännu längre ut.

Sluta gå på masspsykosen och bluffen om plattast vinner, jävla flintastekfasoner.

Köp den tv´n som har bäst bild för pengarna, för du köper väl något som ska användas till det den är avsedd för, och inte som tavla??

fattar inte hysterin med att ha plattaste möjliga och jaga millimetrar. Du kommer ändå aldrig undan att du måste hänga den på väggen mha ett stativ eller vad du nu vill kalla det.
O hänger du den inte på väggen så har du förmodligen en fot på teven som gör att den hamnar ännu längre ut.

Sluta gå på masspsykosen och bluffen om plattast vinner, jävla flintastekfasoner.

Köp den tv´n som har bäst bild för pengarna, för du köper väl något som ska användas till det den är avsedd för, och inte som tavla??

Om det är så att man inte kan få en bra tv som är 30-40 mm tjock så handlar jag ju naturligtvis en tjockare som funkar! Hade fått uppfattningen att LED var det som gäller :huvet

Jag tyckte inte min förra 28" tjocktv hade för liten bild, men sen fick jag en 32" platt, den räcker än i dag...

Varför skulle man börja tycka att en 42" är för liten efter ett tag?

JAG tycker det är för liten bild, testa och se en hockeymatch på en 50" och gå sen hem och kolla på gamla 32" så förtår du vad jag menar :-)

Back