Är du på riktigt?
Om det finns alternativ i prisklassen som har betydligt bättre bild än vad de så kallade LED-tv har hur *** kan du börja gnälla på en rekommendation om att satsa på något av de andra alternativen?
Sen vet jag inte vad du menar med "håller måttet" eftersom det är en helt personlig åsikt efter vilka krav man ställer på sin tv. Så för att svara på din fråga har jag sett LCD-LED som inte håller måttet för mig gällande tv-tittande/BD-tittande.
Ok, i klarspråk nu; Han vill köpa en LED-tv. Då bör han få tips om vilken LED-tv han ska kolla efter i den prisklassen. Jag har dock inte tillräckligt mycket info för att ge honom något matnyttigt tips.
Du tipsar om att han ska köpa något annat istället.
Samma visa när någon frågar om vilken Volvomodell personen ska köpa. Vips så är det massa tomtar som "tipsar" om vilken Bmw-modell han ska köpa istället för Volvo fast de gör samma sak fast aningens bättre.
Jag förstår hur du tänker och jag håller med dig egentligen men det känns onödigt att tipsa om något som han inte vill ha, tror jag åtminstone

Det jag menar är att om en person nyligen har slängt ut sin tjock-tv så har han antagligen inte krav på att tv'n ska vara det absolut bästa på marknaden med 42 HDMI-ingångar, 3D-stöd, bästa panelen etc.
Antagligen är han bara ute efter en snygg och bra tv och enligt mig så är ingen av de LED som säljs idag av de kända märkena (som han kollar på) dåliga.