LED-TV 40-42 tum?

Då hade det räckt med mitt inlägg alltså!!! :rolleyes:

Jo det är sant, hade lite tur här då den modellen var kanske lite dyr för mig men en bekant hade köpt den för att ha på sitt kontor, efter ett par veckor o den fortfarande inte var monterad fick jag köpa den, billigt.....:tummenupp

Lånar tråden lite,

Har en Sharp Aqous 46" som inte vill fungera. Den blinkar med OPC-lampan och power lampan lyser röd och grön om vartannat.

Ska man vända sig till Media Markt eller Sharp? Finns det någon säkring man kan kolla själv (om man skuvar bort hölje etc)?

Tror den började bråka i samband med att jag skulle koppla in USB-sladden från en skrivare i en bärbar dator. Det slog ut jordfelsbrytaren i centralen :gnissla

Lånar tråden lite,

Har en Sharp Aqous 46" som inte vill fungera. Den blinkar med OPC-lampan och power lampan lyser röd och grön om vartannat.

Ska man vända sig till Media Markt eller Sharp? Finns det någon säkring man kan kolla själv (om man skuvar bort hölje etc)?

Tror den började bråka i samband med att jag skulle koppla in USB-sladden från en skrivare i en bärbar dator. Det slog ut jordfelsbrytaren i centralen :gnissla

man ska alltid lämna in den till återförsäljaren, det är deras ansvar även om vissa ibland kan neka och säga att man ska kontakta tillverkaren

jag köpte en panasonic 42" plasma för 9k några månader sedan eftersom jag tycker bildkvaliten är viktigare än utseendet :tungan
kan man leva med en lite tjockare tv så får man bättre prestanda för pengarna

man ska alltid lämna in den till återförsäljaren, det är deras ansvar även om vissa ibland kan neka och säga att man ska kontakta tillverkaren

jag köpte en panasonic 42" plasma för 9k några månader sedan eftersom jag tycker bildkvaliten är viktigare än utseendet :tungan
kan man leva med en lite tjockare tv så får man bättre prestanda för pengarna

roligt de där med hur tjock dom är.
min panasonic plasma är ju bra tjock ändå men med fästen mm så bygger den ju ännu mer.
om en superplatt tv står ut 8 cm från väggen el 15 tycker jag spelar mindre roll :tummenupp

de bästa är om man fortfarande har en stor tvbänk som den står på så spelar de ju absolut ingen roll hur tjock den är..

roligt de där med hur tjock dom är.
min panasonic plasma är ju bra tjock ändå men med fästen mm så bygger den ju ännu mer.
om en superplatt tv står ut 8 cm från väggen el 15 tycker jag spelar mindre roll :tummenupp

de bästa är om man fortfarande har en stor tvbänk som den står på så spelar de ju absolut ingen roll hur tjock den är..

Sant, men det är lite kul att gå ifrån gatans tjockaste tv, till gatans tunnaste:tummenupp. Sen om den ska upp på väggen eller inte har jag ej bestämt ännu, tror att den är såpass lätt att man ej behöver väggfäste, sen måste alla kablar gömmas i väggen annars kommer jag att störa mig något jävulskt på att kablarna syns:huvet

Sant, men det är lite kul att gå ifrån gatans tjockaste tv, till gatans tunnaste:tummenupp. Sen om den ska upp på väggen eller inte har jag ej bestämt ännu, tror att den är såpass lätt att man ej behöver väggfäste, sen måste alla kablar gömmas i väggen annars kommer jag att störa mig något jävulskt på att kablarna syns:huvet

Så du måste tapetsera/måla om då?

Inte ens en liten list med kablaget är ok?

Isf. hade jag oxå dragit mig för att sätta upp den på väggen....

Så du måste tapetsera/måla om då?

Inte ens en liten list med kablaget är ok?

Isf. hade jag oxå dragit mig för att sätta upp den på väggen....
Möjligtvis med en snygg list, lider av svåra tvång att gömma alla kablar....

Lånar tråden lite.

Jag har en kubikmeter stor tjock-tv i sovrummet som jag vill byta ut mot nått fräckare. Sovrummet är rätt litet så en platt-tv på väggen är det enda rätta. Jag behöver egentligen inga finesser, bara en tv som jag kan slötitta på från sängen på bakissöndagarna.

Nu har jag sett nått som kanske passar, dock en LG plasma-tv.
Jag tycker den verkar prisvärd. Vad tror ni om denna?

http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud__Bild/TV/40-42_tum/LG_42_Plasma_42PT353N/prd24296352.aspx

Var noga med avståndet till tv från sängen. Det är alltför många som köper en FÖR liten tv och får sitta med förstoringsglas för att få ordning på sanningen. Jag avskyr LG men ska du bara sitta och klia dig på kulorna till Oprah så duger allt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph