LED-TV 40-42 tum?

fattar inte hysterin med att ha plattaste möjliga och jaga millimetrar. Du kommer ändå aldrig undan att du måste hänga den på väggen mha ett stativ eller vad du nu vill kalla det.
O hänger du den inte på väggen så har du förmodligen en fot på teven som gör att den hamnar ännu längre ut.

Sluta gå på masspsykosen och bluffen om plattast vinner, jävla flintastekfasoner.

Köp den tv´n som har bäst bild för pengarna, för du köper väl något som ska användas till det den är avsedd för, och inte som tavla??

En sak som många missar med dagens lätta tv-apparater är att det faktiskt räcker att bara skruva skruven direkt i väggen (i plugg, molly etc) och sen hänga tv'n direkt på skruvskallarna och vips så sitter den som en smäck på väggen.
Och en del köper ju faktiskt en tv för att ha som tavla när den inte ska användas till ändamålet, varför skulle folk inte få göra det liksom :va
En tv kan vara både snygg och erbjuda bra tv-bild, något 99% av dagens LED bland annat gör. Men de är knappast bäst om man ser till bildkvalité.

Om man ska gå efter enbart tv'ns kvalité på bild så skulle ju folk inte springa och köpa LG, Panasonic, Samsung etc utan istället köpa Pioneer. Sen att Panasonicen vinner fler tester har ju inte med bildkvalité att göra utan vad som ger mest för pengarna totalt. Men det skiter man ju i om man ändå är ute efter enbart bild :rolleyes:

Om man ska gå efter enbart tv'ns kvalité på bild så skulle ju folk inte springa och köpa LG, Panasonic, Samsung etc utan istället köpa Pioneer. Sen att Panasonicen vinner fler tester har ju inte med bildkvalité att göra utan vad som ger mest för pengarna totalt. Men det skiter man ju i om man ändå är ute efter enbart bild :rolleyes:

LG är skräp. Panasonic köpte allt vad Pioneer heter inom plasma 2010 så det är i stort sett samma skit nu. Har du råd att åka mc har du fan råd med en riktig tv :D

Sluta bråka nu! Givetvis är bilden det viktigaste, men den ska hänga på väggen o då är väl LED det bästa med tanke på tjockleken, Samsung har en ny som är vit, lite retero nästan. måste det vara FULL HD eller HD READY, vad är skillnaden? kör med HD READY Sagem box (Boxer)

LED eller LCD har inte så stor betydelse. Det finns ganska tunna LCD också och hur du än resonerar så måste man ha plats för kontakterna på TV:n. Många LED måste hänga en bit från väggen för att kontakterna ska få plats dvs det blir ingen större skillnad jämfört med en LCD.
Full-HD eller HD-ready har inte så stor betydelse ur rent upplösningsperspektiv heller om du inte ska sitta skitnära en stor TV men det finns nästan inga apparater i storleken 40 tum eller större som inte är Full-HD. Dom som bara är HD-ready brukar ha betydligt sämre kontrast mm då dom är baserade på äldre paneler. Så satsa på en Full-HD.
En LCD är något billigare att tillverka själva panelen till och då blir det några kronor över till elektroniken vilket kan resultera i något bättre bild men i slutändan är det du som ska bedöma om du gillar bilden och TV:ns utseende.

Men kort sagt är bilden på dom flesta Platt-TV apparater idag riktigt bra så det är snarare designen som avgör för dom flesta. Kolla bara så du har dom ingångar och utgångar som du behöver.

fattar inte hysterin med att ha plattaste möjliga och jaga millimetrar. Du kommer ändå aldrig undan att du måste hänga den på väggen mha ett stativ eller vad du nu vill kalla det.
O hänger du den inte på väggen så har du förmodligen en fot på teven som gör att den hamnar ännu längre ut.

Sluta gå på masspsykosen och bluffen om plattast vinner, jävla flintastekfasoner.

Köp den tv´n som har bäst bild för pengarna, för du köper väl något som ska användas till det den är avsedd för, och inte som tavla??

haha jag tror fan jag har hittat min okända bror eller nåt jag brukar kalla idioter och folk som inte vet vad dom snackar om för flintasteksätare :D

LG är skräp. Panasonic köpte allt vad Pioneer heter inom plasma 2010 så det är i stort sett samma skit nu. Har du råd att åka mc har du fan råd med en riktig tv :D

Av någon anledning lyssnar jag inte på dig när det gäller råd vare sig gällande tv eller köp av hoj :D
Folk som snöar in på märken är infantila dumskallar som ofta går miste om mycket, ungefär lika illa som märkesbögar inom hojvärlden eller liknande.

JAG tycker det är för liten bild, testa och se en hockeymatch på en 50" och gå sen hem och kolla på gamla 32" så förtår du vad jag menar :-)

Nästan alla jag känner har större tvapparater än mig, så jag har sett hockey på 50" apparater med spyflugestora pixlar, och ändå är jag nöjd med min när jag kommer hem.

Mest kanske för att jag aldrig behöver se hockey på den..

LGhar oförtjänt gott rykte.

Min tumregel:
Plasma: Panasonic
LCD / LED: Samsung (Vissa modeller Sony & Panasonic)

Personligen tycker jag om Plasmans bild bäst men att säga att Plasma är fortfarande bäst håller jag inte med om. Dem har olika saker dem är bra på helt enkelt och vi har alla olika öron och ögon så var och en får bilda sig en egen uppfattning.

Tycker det är vanligt att plasmorna står i dynamiskt läge också i många butiker? :va

Det är ju ett bra försäljningsargument: Se så fina färger det är :confused: LOL!

LG = Lucky Goldstar som ni kanske känner igen från postorderblaskan TrendImport (eller om det var ScanTrend...)

10000+ för en Lucky Goldstar?

Av någon anledning lyssnar jag inte på dig när det gäller råd vare sig gällande tv eller köp av hoj :D
Folk som snöar in på märken är infantila dumskallar som ofta går miste om mycket, ungefär lika illa som märkesbögar inom hojvärlden eller liknande.

Handlar inte om märke utan teknologi. Men sitt du med din Trabant så håller jag mig till Ferrarin.

Tycker det är vanligt att plasmorna står i dynamiskt läge också i många butiker? :va

Det är ju ett bra försäljningsargument: Se så fina färger det är :confused: LOL!

Plasmorna är nästan alltid inställda åt helvete, eftersom dom är en bråkdel av LED/LCD till antalet. Min panasonic hade sämst bild i affär och försäljaren envisades med sin Sony, som i sin tur hade fått smaka på penis i test just mot den Panasonic jag köpte (V20).

Last edited:
LG = Lucky Goldstar som ni kanske känner igen från postorderblaskan TrendImport (eller om det var ScanTrend...)

Skönt att jag inte är den enda som inte har "glömt"
LuckyGoldstar liksom, dom sålde superplastiga bärbara cdspelare bla.

Kommer ta låååång tid innan jag litar på det märket. minst tre ggr så lång tid som det tog för audi och skoda att bygga upp sina varumärken till den statusen och nivån dom har nått idag.

Känner att jag måste blanda mig in i debatten. Kan inte förstå dem som klankar ner på LG. Har själv en LG 50" Plasma, Full-HD och är supernöjd.
8k fick jag ge för den i höstas, helt klart jävligt mkt "bang for the bucks".

Personligen så tror jag man får mest för pengarna om man köper plasma. Äldre teknik visst, men de har fortfarande bäst svärta. Sen är det iofs inte bra att ha statisk bild då inbränningar kan uppstå, men de försvinner oftast väldigt fort.
Sen kan jag tycka att om man ska kolla mycket på "vanlig tv" typ nyheter o sånt så vill man inte ha biokänslan man får vid 50" och uppåt. Då räcker det med typ 42". Ser man mycket på film och sport är det dock största möjliga som gäller. Tycker jag. Och det får man med plasma =)

Känner att jag måste blanda mig in i debatten. Kan inte förstå dem som klankar ner på LG. Har själv en LG 50" Plasma, Full-HD och är supernöjd.
8k fick jag ge för den i höstas, helt klart jävligt mkt "bang for the bucks".

Personligen så tror jag man får mest för pengarna om man köper plasma. Äldre teknik visst, men de har fortfarande bäst svärta. Sen är det iofs inte bra att ha statisk bild då inbränningar kan uppstå, men de försvinner oftast väldigt fort.
Sen kan jag tycka att om man ska kolla mycket på "vanlig tv" typ nyheter o sånt så vill man inte ha biokänslan man får vid 50" och uppåt. Då räcker det med typ 42". Ser man mycket på film och sport är det dock största möjliga som gäller. Tycker jag. Och det får man med plasma =)

Folk fattar inte helt enkelt. Ska man gå efter märke så skulle man ju absolut inte köpa Panasonic till exempel då de tillverkade rent skit när det kom till VHS-spelare samt DVD-spelare, och HiFi har de inte ens med att göra.
Men nu mera så behöver man inte gå efter märke då i stort sett alla använder sig av mer eller mindre samma teknik i sina paneler, som dessutom många är OEM-tillverkade.
Man går efter den man tycker passar sina ändamål och är bra för pengarna helt enkelt, sen om det är en Panna, LG, Sony, Philips eller något annat är ju helt ointressant.

Men som vi kan se i tråden så hakar många upp sig på märken, det verkar vara så överlag när det kommer till den genomsnittlige sporthojsmedlemmen.

TS, har du köpt en LED än?

Folk fattar inte helt enkelt. Ska man gå efter märke så skulle man ju absolut inte köpa Panasonic till exempel då de tillverkade rent skit när det kom till VHS-spelare samt DVD-spelare, och HiFi har de inte ens med att göra.
Men nu mera så behöver man inte gå efter märke då i stort sett alla använder sig av mer eller mindre samma teknik i sina paneler, som dessutom många är OEM-tillverkade.
Man går efter den man tycker passar sina ändamål och är bra för pengarna helt enkelt, sen om det är en Panna, LG, Sony, Philips eller något annat är ju helt ointressant.

Men som vi kan se i tråden så hakar många upp sig på märken, det verkar vara så överlag när det kommer till den genomsnittlige sporthojsmedlemmen.

TS, har du köpt en LED än?
Nej, men var ute o kollade lite i butiker idag o just nu lutar det åt en Samsung LED av senaste modell!

För att stilla alla nyfikna själar kan jag meddela att jag kommit över en Samsung LED 40" 8-serien, ej hämtat den ännu men tror att det var ett bra köp!

såg en LG lcd 42" 3D tv i senaste reklambladet av typ siba el Mm för knappa 8000 kr, de va billigt :)

Haha bästa märket alltime, förutom dixie och slamsuug.

Pajasoonic eller oh no its a sony är enda rätta vägen att gå :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...