Lasermannen missade??

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
var monterade du din varningslampa och själva dioderna? Vad kör du för hoj?

Honda CBR1000RR -07

för att vara så hemlig som möjligt så plockade jag isär mätarhuset och ersatte den röda dioden i mätaren i stället, så det blinkar i mätaren när laser skjuts mot bågen.

enheten som blockerar lasern fram satte jag framför kylaren bakom tonat glas så det inte går att se den

enheten som blockerar lasern bak byggde jag om och in i bakljuset så det är i princip omöjligt att se den.

kablage integrerades i den befintliga härvan och huvud enheten gömdes väl och absolut osynligt,
liten gömd strömbrytare monterades med för att slå på/av

jag la ner lite mera tid på detta än många andra men det lönar sig,
3 gånger har sheriffen spanat på hojjen utan framgång.

1 gång ville dom inte släppa iväg mig men efterssom 2 poliser inte kunde hitta något så blev det inget.

Jag har alla gånger kommit undan helt :D

tips, ska man skaffa detta så lägg ner massa tid på att göra det snyggt, det ska inte se ut som något eftermonterat, det tjänar man på.
Använd inte buntband och tejp utan få in detta i orginal kablaget, då hittar man inga kablar att undersöka för den som vill kolla upp den.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det fanns inte en biljävel i näreheten varken framför eller bakom så jag är fortfarande förvånad hur jag kom undan.
Han kanske tyckte synd om dig som måste köra 120+ på 50-väg i tättbebyggt område, där det finns publik som kan se hur häftig du är? :rolleyes:

för att vara så hemlig som möjligt så plockade jag isär mätarhuset och ersatte den röda dioden i mätaren i stället, så det blinkar i mätaren när laser skjuts mot bågen.

enheten som blockerar lasern fram satte jag framför kylaren bakom tonat glas så det inte går att se den
Så får du en motorfelkod så ser du inte det utan kör glatt vidare tills grejerna rasar? Det låter som en bra investering :rolleyes:

Klädde du in hela kylaren i tonat glas, eller sitter det bara en liten fyrkant där? Nu har ju iofs nästan alla hojar inklädda kylare, så det är nog ingen som reagerar på det :tummenupp
 
Last edited:

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
Så får du en motorfelkod så ser du inte det utan kör glatt vidare tills grejerna rasar? Det låter som en bra investering :rolleyes:

Klädde du in hela kylaren i tonat glas, eller sitter det bara en liten fyrkant där? Nu har ju iofs nästan alla hojar inklädda kylare, så det är nog ingen som reagerar på det :tummenupp

motorfelkod ?
jag är ingen sån där som måste åka till en auktoriserad märkes verkstad och hyperventilerar över ett fis fel som jag själv fixar på 5 röda, jag lagar grejerna själv.

märker man inte symptomer på att "grejerna rasar" ska man inte ha hoj alls :va

Jag monterade den väl gömd, ser ut som en fabrikations montering av någon som bör sitta där tycker jag, bakom ett tonat glas

Det viktigaste (tycker jag) är att gömma alla kablar som är eftermonterade för det är det dom kollar efter vid en kontroll om dom inte ser blindern direkt.

klä in hela kylaren med ett tonat glas är nog ingen idé, det är sånna killar som måste lämna in den på märkesverkstad sen för att dom undrar varför den är varm och fläktar så ofta sen och får felkoder :D
 
Last edited:

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala - Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -07
Honda CBR1000RR -07

för att vara så hemlig som möjligt så plockade jag isär mätarhuset och ersatte den röda dioden i mätaren i stället, så det blinkar i mätaren när laser skjuts mot bågen.

enheten som blockerar lasern fram satte jag framför kylaren bakom tonat glas så det inte går att se den

enheten som blockerar lasern bak byggde jag om och in i bakljuset så det är i princip omöjligt att se den.

kablage integrerades i den befintliga härvan och huvud enheten gömdes väl och absolut osynligt,
liten gömd strömbrytare monterades med för att slå på/av

jag la ner lite mera tid på detta än många andra men det lönar sig,
3 gånger har sheriffen spanat på hojjen utan framgång.

1 gång ville dom inte släppa iväg mig men efterssom 2 poliser inte kunde hitta något så blev det inget.

Jag har alla gånger kommit undan helt :D

tips, ska man skaffa detta så lägg ner massa tid på att göra det snyggt, det ska inte se ut som något eftermonterat, det tjänar man på.
Använd inte buntband och tejp utan få in detta i orginal kablaget, då hittar man inga kablar att undersöka för den som vill kolla upp den.

Lägg upp lite bilder :)
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
enheten som blockerar lasern fram satte jag framför kylaren bakom tonat glas så det inte går att se den

1 gång ville dom inte släppa iväg mig men efterssom 2 poliser inte kunde hitta något så blev det inget.

Jag har alla gånger kommit undan helt :D

Tyvärr räcker det ju om polisen som stoppat dig provar och sikta på några olika ställen på din MC när du står där i p-fickan så hittar han ju var grejjerna sitter på 30 sekunder.

Nu är ju kanske inte alla så smarta .......

Men som sagt, kollegan tyckte 14.000 kr var peanuts för att få behålla kortet då han är beroende av kortet i jobbet.
 

Shreddie

Gitarrist i Stormhold
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Någonstans där omkring
Hoj
1991, Kawasaki ZXR750R
Tyvärr räcker det ju om polisen som stoppat dig provar och sikta på några olika ställen på din MC när du står där i p-fickan så hittar han ju var grejjerna sitter på 30 sekunder.

Nu är ju kanske inte alla så smarta .......

Men som sagt, kollegan tyckte 14.000 kr var peanuts för att få behålla kortet då han är beroende av kortet i jobbet.

som sagt, man har en av å påslagsknapp till avreflectorn så är du själv smart stänger du av den på knappen eller vad du nu byggt för att gömma så bra som möjligt :) å då kan de skjuta bäst de vill
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Jag har en liten manick till salu som garanterat skyddar er från allt vad böter heter. Man sätter den på hjälmen. Den kallas dumstrut. Säg bara att ni har den till att öppna garaget, så säger dom duma påliserna -AHA, det anade jag för den störde min utrustning. Tack var god å kör vidare.

Pm vid intresse. Obs begränsat antal.
 

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
som sagt, man har en av å påslagsknapp till avreflectorn så är du själv smart stänger du av den på knappen eller vad du nu byggt för att gömma så bra som möjligt :) å då kan de skjuta bäst de vill

Precis, jag har en på och av knapp,

avslaget = kan man mäta farten
påslagen = ingen fart i kameran

jag köpte 2 kit när jag var i USA och sålde ena billigt här på SH (1500kr)

och för er som är sugna på att skaffa egna samt spara in lite slantar så kolla här:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lase...2744309QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

blir väl strax omkring 15-1700kr + ev tullavgift

exakt samma som jag har på moppen
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top