Larzon´s RS 500

Ja den ska ju göra ett svep och stanna på inställt maxvarv för att visa vad den är ställd och och att den funkar..men tycker den borde gå ner på 0 varv.
Får hoppas den funkar när motorn startar!
Om inte jag minns fel ifrån min RS 250 tid så gör den så för att visa när växlingslampan ska börja lysa. Det går att höja den genom att trycka på någon av funktionsknapparrna med tändning påslagen.
Den hamnar alltid på 9000 om strömmen har varit bruten vill jag minnas.

Underbart bygge by the way! :tummenupp
Tack!!
 
Ja den ska ju göra ett svep och stanna på inställt maxvarv för att visa vad den är ställd och och att den funkar..men tycker den borde gå ner på 0 varv.
Får hoppas den funkar när motorn startar!

Tack!!

Det kan inte vara en felkod likt yamaha?
På yamaha hoppar ju varvräknaren runt på olika varvtal för att indikera olika fel..

Ps.
Har 2 st helt nya kåpbackspegal med blinkers liggande.
Tyckte inte att formen passade min r6a.
Dina för en hundring inkl frakt.
Pm:a din mailadress så kan jag skicka över ett par bilder.
Ds
 
Det kan inte vara en felkod likt yamaha?
På yamaha hoppar ju varvräknaren runt på olika varvtal för att indikera olika fel..

Ps.
Har 2 st helt nya kåpbackspegal med blinkers liggande.
Tyckte inte att formen passade min r6a.
Dina för en hundring inkl frakt.
Pm:a din mailadress så kan jag skicka över ett par bilder.
Ds
Annars är jag ute efter såna !
 
Det kan inte vara en felkod likt yamaha?
På yamaha hoppar ju varvräknaren runt på olika varvtal för att indikera olika fel..


Inte hittat nått i boken eller på nätet om felkoder..
Allt funkar men varvräknaren kan jag ej testa än..Nog bara vänta och se när jag startar motorn!
 
Syns nog inte men dragit om massa kablar framme vid kåpfästet och allt får plats,även med ett lyse monterat i kåpan från en 1098..
Nu återstår bara att linda ihop kablarna till flera tunnare kabelstammar från den grova som går genom ramen.
ps. detta var före bilderna
SL273739.jpgSL273740.jpgSL273741.jpg
 
Har ju hängt cdi,styrboxen till avgasventilerna och laddregulatorn på höjden under kåpstaget.
Då tittar laddreggen ner under helkåpan och får kylning av fartvinden!!
 
Har bokat stingern till avgasröret nr 1 och punktat fast den.Nu ska jag förtsätta med den sista till nr 2!!
Har bokat en tätstegad växellåda från Maranello,Italy..Priset inte klart..och inte heller växellådorna, tyvärr.
Priset lär bli ca 10-12 000......
 
Last edited:
Bild skickad till larsson i mailen.
Hittade 2 uppsättningar olika, så ni kan kanske bli nöjda båda? :-p

jag tar dom på den taskiga bilden liggandes på bubbelplast.
PMa konto bitte.
Funkar dom inte kan jag alltid göra något annat med dom !
 
RG 500 växellådor är tydligen byggda för RG 400 och tål inte så mycket mer.Ibland låser sig lådan och har man otur så skjuter man blocket.Sen är ettan löjligt låg och lite för stora steg i lådan.
Så nu ska det bli högre etta och sen tätare mellan växlarna!! Den ska tåla mer effekt oxå.
Hoppas ju på 100 bakhjuls hästar och det är inte så lätt som man tror enl när man läser om dom.
RG500 uppgav 95 hästar i motorn och brukar tydligen ge 86 på hjulet när dom är nya och fräscha.
RD 500 har jag läst mig till gav 82 på hjulet...
Hoppas att Tommy36 ger mer men inte för mycket..ler. Då måste jag trimma och det är dyrt....:brinnerup
 
Last edited:
En till klar!! Ska bara helsvetsas.Svårt att se en bra linje när det är lite trångt där man bygger.
Hoppas det blir bra!
SL273753.jpgSL273754.jpg
 
Ser fint ut tycker jag!
Burkarna överunder varann, lite lätt staggered och parallella med underkant på subframe är ju det enkla, naturliga och mest beprövade på en sån här hoj tycker jag.
 
Tack! då tar vi en till, den sista av dom fyra!
Snart ska motorn rivas och lacka blocket och montera nya kolvar,nya slider mm
SL273756.jpg
 
Ja jobba nu så vi kan börja lacka innan nästa istid :)
 
Ja den ska ju göra ett svep och stanna på inställt maxvarv för att visa vad den är ställd och och att den funkar..men tycker den borde gå ner på 0 varv.
Får hoppas den funkar när motorn startar!

Funkar gör den. Eller gjorde i alla fall när vi sålde hojen. Dock så betedde den sig precis som du beskriver varje gång den varit utan ström. Du får justera den när du dragit igång hojen.
 
Funkar gör den. Eller gjorde i alla fall när vi sålde hojen. Dock så betedde den sig precis som du beskriver varje gång den varit utan ström. Du får justera den när du dragit igång hojen.

Åh tack Lasse! Då behöver jag inte tänka på det mer tills den startar!
 
RG 500 växellådor är tydligen byggda för RG 400 och tål inte så mycket mer.Ibland låser sig lådan och har man otur så skjuter man blocket.Sen är ettan löjligt låg och lite för stora steg i lådan.
Så nu ska det bli högre etta och sen tätare mellan växlarna!! Den ska tåla mer effekt oxå.
Hoppas ju på 100 bakhjuls hästar och det är inte så lätt som man tror enl när man läser om dom.
RG500 uppgav 95 hästar i motorn och brukar tydligen ge 86 på hjulet när dom är nya och fräscha.
RD 500 har jag läst mig till gav 82 på hjulet...
Hoppas att Tommy36 ger mer men inte för mycket..ler. Då måste jag trimma och det är dyrt....:brinnerup

Montera TZ250 cylindrar så blir det fart på spisen:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top