Larzon´s RS 500

Tack Arnold!Tycker det jättekul att verkligen få jobba fram en ide!!..:)
 
RS 500 188.jpg
Står en Öhlinsgaffel i en hörna..Ska jag använda den??...:tungan
 
Last edited:
Har inte många bilder men bästa Kim hjälpte mig med elsystemet..
Tog allt från RS 250 systemet som tändninglås,instrument,blinkers och hastighetsmätare sen tog vi bort resten...
På RG 500 systemet tog allt som styr motorn...sen tog vi bort resten..
Sen satt vi ihop det på några få ställen..
RS 500 205.jpgRS 500 201.jpg
 
Tyga-kåpor som tydligen ser ut som Honda RS 250 kåpor, årtal vet jag ej.Någon annan som vet?
Min hoj ska ju se ut som en 500 racer helst men byggs ju inte som någon kopia.

2004 hade Pedrosa & co den designen på sina Honda RS250RW.
fast dessa ser lite modifierade ut.
 
Last edited:
Grymt cool! Fast lite jobbigt att se att bilderna är från 2012, dvs den är både klar och provkörd... Eller?
 
Då jag själv är lite rastlös gillar jag inte för långa trådar, så nej hojen är inte klar.
Började bygga för 3 år sen och bygger bara på vintern då jag kör på sommarn, gata och bana.
Nu är det tredje vintern jag bygger och nu SKA den bli klar till nästa säsong.
Kommer snart ikapp så tråden och då går det inte lika fort som det går nu..:tungan
 
Nu är det tredje vintern jag bygger och nu SKA den bli klar till nästa säsong.
Kommer snart ikapp så tråden och då går det inte lika fort som det går nu..:tungan

Är en tvåtaktsträff på Varano, Italien, den 19:e april. Kanske något att ha som mål? :)
Verkar kunna dyka upp en del trevliga cyklar där, och både din och Tommys skulle göra sig fint bland övriga 500GP-replikor.
 
Last edited:
Fick som sagt hjälp av bästa Kim med elen som jag är kass på..Han läste elscheman,jag satt på golvet med ett elsystem i taget helt uppsprättade och tog bort det som inte behövdes,kortade det som var för långt mm.
Så allt praktiskt gjorde jag men läsa elscheman och förstå är en svag punkt.

Men allt ihopkopplat så gick all el som har med RS 250 ,även hastighetsmätaren med hojen på bänken.

Motorn är inte klar så den elen får jag hoppas funkar..:tungan
 
Last edited:
Är en tvåtaktsträff på Varano, Italien, den 19:e april. Kanske något att ha som mål? :)
Verkar kunna dyka upp en del trevliga cyklar där, och både din och Tommys skulle göra sig fint bland övriga 500GP-replikorna.
Har du nån länk om den träffen??
 
Använder RS kylaren men den har inget kylarlock..men det svetsades dit och sen några fästen att hålla ett expensionkärl från en R1 som låg och skräpade.Den går precis in i kåpan framåt, där det ändå bara är tomrum...:banana
RS 500 207.jpgRS 500 208.jpgRS 500 209.jpgRS 500 212.jpgRS 500 213.jpgRS 500 214.jpg
Övre fästet var lite kraftigt så jag borrade ett lätthål bara för att..
 
Last edited:
Har du koll på om denna kyl klarar av att kyla 2st cylindrar till ??? Blir den med eller utan fläkt ??? Har själv en RS 250 som sticker högt i temp vid rödljus och kökörning ! BTW vet du vad det är för skillnad på gaffel fjädrarna i en STD RS 250 och en CUP BIKE ? :confused:
 
Vet ju inte säkert men kylaren har används på engelska byggen med rätt mycket mer effekt än jag kommer ha och då räcker den utan problem.Orginal RG tror jag har mindre volym i alla fall.Räcker det inte så får jag byta.
Blir ingen fläkt ,funkar bra på en kompis RG även i stan(annan kylare dock).
Vet inget direkt om std gaffel.Den kommer bytas.
 
Kämpa på Larzon :tummenupp
RG500 kylaren är en liten tunn enradig sak som har funkat för mig. Hittade denna på ebay.
http://www.ebay.com/itm/GPI-Aluminu...Parts_Accessories&hash=item3f2d97dca6&vxp=mtr
Det finns en del RG folk som använder denna med bra feedback. Verkar nästan för billig......:confused:
BTW. din cylinderfots packning är på väg från Robinson Foundry som förövrigt har massor av RG grejjor kvar i lager. Tack för nödlånet :tummenupp

http://www.robinsonsfoundry.co.uk/content/pages/shop/parts/Suzuki/RG - GAMMA/RG500
//Uffe
 
Jävla skit!! Köpt en ny laptop med Windows 8 så nu går det inte att ens få in nya bilder i datorn!!:huvet
Så om ingen kan hjälpa mig så blir det inga nya bilder!
Ja ja..får väl fixa windows 7 i värsta fall!
Ps..bygget går framåt..:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top