Larm Genom Sh

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Gaaah. Funkar ju inte till bågar med immobilizer! :mad:
Hade köpt ett på rot annars. Fräna funktioner.
Får väl bli Honda original. Nån som har det? Funkar det bra? Va? Va?
Pager (till mobilen) vill man ju ha! Ut med hagelbrakaren bara....
 

thunderace_1000

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Då har man äntligen fått hem sitt lilla larmkit då... tänkte bara höra om det är någon som vet om det är positiv eller negativ starter på en thunderace -97? Har läst tidigare i tråden hur man kan kolla detta, men har inte hojen här nu och det skulle spara en del pill...
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Fick mitt larm idag, funkar som det ska! Om någon vill veta hur man kopplar in det på en Triumph Bonneville (01-05) så hör av er.
 

BlackStar

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
ZX7R
Någon i Umeå som har investerat i detta larm? Tänkte om man kunde få se hur det ser ut och fungerar?! :confused:
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Stämmer det att larmet inte funkar på hojar med inbyggd imobilizer?

Har precis köpt en Honda vtr 1000F -01 med hondas inbyggda "HISS"-startspärr. Med andra ord kan man inte installera larmet på den då?
Någon som vet till 100%?

/Martin




hrc skrev:
Gaaah. Funkar ju inte till bågar med immobilizer! :mad:
Hade köpt ett på rot annars. Fräna funktioner.
Får väl bli Honda original. Nån som har det? Funkar det bra? Va? Va?
Pager (till mobilen) vill man ju ha! Ut med hagelbrakaren bara....
 

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
sådär ja, nu var mitt larm installerat och fugerar :D kan varmt rekomendera larmet till de som är intresserade och har lite kunskaper om hojens elschema!!

:tummenupp
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
nike83 skrev:
sådär ja, nu var mitt larm installerat och fugerar :D kan varmt rekomendera larmet till de som är intresserade och har lite kunskaper om hojens elschema!!

:tummenupp

å till oss som e intresserade men inte kan ett skit om elsystem? :confused: :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Installation

Jag såg tidigare i tråden att "sockerbitar" inte rekomenderades vid installation och funderar därför vad som är "lämpligast" om man inte vill löda...

Kan dessa skarvklämmor och grenkontakter vara användbara?!
Skarvklämma:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=78286
Grenkontakt:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78436

Tänkte isåfall ev svänga förbi Biltema efter jobbet. Dumt nog vet jag inte dimensionerna på de medföljande kablarna. Grenuttaget kräver minst 1.5mm kabel och Skarvklämman finns i olika dimensioner: 0,5-1mm samt 0,75-2,5mm.
Tänkte köpa på mig lite krympslam oxå när jag ändå är på plats..


Tips någon?
 

Bifogat

  • Archive_Product_images_44_Large_44-035_l.jpg
    Archive_Product_images_44_Large_44-035_l.jpg
    13.3 KB · Visningar: 65
  • Archive_Product_images_44_Large_44-038_l.jpg
    Archive_Product_images_44_Large_44-038_l.jpg
    8.4 KB · Visningar: 72

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
ahii!!

bivven!
har du fortfarande några larm hemma som ligger och skräpar eller är de slutsålda? :)
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
korvgubbe skrev:
Jag såg tidigare i tråden att "sockerbitar" inte rekomenderades vid installation och funderar därför vad som är "lämpligast" om man inte vill löda...

Kan dessa skarvklämmor och grenkontakter vara användbara?!
Skarvklämma:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=78286
Grenkontakt:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78436

Tänkte isåfall ev svänga förbi Biltema efter jobbet. Dumt nog vet jag inte dimensionerna på de medföljande kablarna. Grenuttaget kräver minst 1.5mm kabel och Skarvklämman finns i olika dimensioner: 0,5-1mm samt 0,75-2,5mm.
Tänkte köpa på mig lite krympslam oxå när jag ändå är på plats..


Tips någon?

Den röda kan jag inte rekomendera 3M har en likvärdig neonrosa till färgen fast med dubbel strömtjuv samanbyggda (stålet) för mer träffsäkerhet men de kostar 5-10 kr st vet inte om någon fatar vad jag menar använder såna på jobbet när vi koplar larm de röda bara krånglar och är det trångt så föredrar man den från 3 m iochmed att man kan lägga den omlott på kabeln och klicka fast den för att sedan föra in kabeln i det andra hållet och ett littet lätt tryck med fingrarna så kan man sedan ta tången och klämma till ordentligt.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu håller jag på och kopplar in larmet!

någon som vet om den vita kabeln ska till den röda eller till den svarta på en r198?

lite funderingar!

är det kabeln som går till dödaren (rödaknappen) där det alltid ligger ström som ska klippas av och kopplas till larmet är det den enda som ska klippas?

har läst lite om att folk varit oroliga för att hojen ska kunna dö när man kör och så vidare är detta möjligt?
är larmet byggt så att om det skulle fungera att man har kopplat förbi dödaren? dvs att dödarknappen är satt ur funktion men att resten fungerar som det ska?

För övrigt tror jag att jag har koll =)

kommer upp med en riktig beskrivning när jag är helt klar och vet att rubbet fungerar!

Mv .oskar
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
thunderace_1000 skrev:
Då har man äntligen fått hem sitt lilla larmkit då... tänkte bara höra om det är någon som vet om det är positiv eller negativ starter på en thunderace -97? Har läst tidigare i tråden hur man kan kolla detta, men har inte hojen här nu och det skulle spara en del pill...

Skulle du vilja dokumentera lite när du installerar ditt larm.....har Bivven flera att sälja så blir det nämligen ett för mig med.....tänkte så jag får en liten guide på hur man gör på en ThunderAce (gärna bilder) när jag sen ska montera.....är kass på elbiten :)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
PM:a Bivven om ni vill ha ett larm....säg att ni vill bli uppsatta på beställningslistan så fixar han de få fort nya kommer in (fixade en beställningen nyss nämligen) :tummenupp

Bivven trodde mellan 1-2veckors leveranstid i dagsläget (vet inte hur många enheter som ej är bokade på den sändningen dock)
 

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
dunder kisse
tjenare tänkte kolla dels om de är ngn som satt in ett sådant i en gixxer 750 -98 samt om de är ngn i sthlm som vill hjälpa till å montera mot betalning? själv bor ja i solna...
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
plimpe skrev:
tjenare tänkte kolla dels om de är ngn som satt in ett sådant i en gixxer 750 -98 samt om de är ngn i sthlm som vill hjälpa till å montera mot betalning? själv bor ja i solna...


om du har ett elschema till hojen så är det busenkelt!
annars får man leta lite kablar vilket inte är svårt men tråkigt =(

Mv. oskar
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top