Larm Genom Sh

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
LocDog skrev:
Kan du inte lägga ut en manual på hur du kopplade ditt larm....ska nämligen prova litegrann med mitt i veckan (får för mig att vi har någorluna liknande elsystem). Vore kanon schysst! :tummenupp

Jajjemen!
Jag har halvskrivit en "manual" fast jag ska lösa varför den bara drar runt och inte startar innan du får manualen hehe! :tungan
Men det blir under kvällen, eventuellt imorgon.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
pogo skrev:
Jajjemen!
Jag har halvskrivit en "manual" fast jag ska lösa varför den bara drar runt och inte startar innan du får manualen hehe! :tungan
Men det blir under kvällen, eventuellt imorgon.


skulle vilja ha en jag med! får inte mitt att funka till 100%
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
hornet oskar skrev:
skulle vilja ha en jag med! får inte mitt att funka till 100%

jag PMar den till er ikväll...

fast då har jag inte löst det med fjärrstarten. Fast jag har kommit på hur jag ska göra.
 

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Sotenäs/Sthlm
Hoj
R1-03
Köpaaa!

Ingen som är i behov av lite cash och vill sälja sitt larm kanske, någon som vet hur det funkar att koppla in det på en nyare Honda med HISS?
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
pogo skrev:
jag PMar den till er ikväll...

fast då har jag inte löst det med fjärrstarten. Fast jag har kommit på hur jag ska göra.

Tackar Pogo! :Bugar
Nu ska jag väl försöka ta mig till någe bra ställe och meka ihop det hela.

Edit: Grymt sent svar....Pogo´s PM kom för länge sen nu
 

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Nästan på Möllan...
Hoj
SRAD
Var ska de sitta?

Håller på att försöka koppla in larmet på min gixxer 750 -98 nu. Allt går planenligt utom fjärrstarten... Som jag tolkar manualen ska den ljusblåa kabeln kopplas in på startknappens kabel (mot knappen). Den svart/vita kabeln ska in på samma kabel men mot startreläts sida.
Ska den gula sen mellan den svart/vita och startrelät? Eller tolkar jag det hela fel?

EDIT:
Har kommit så långt att jag får hojen att tända lampor o dyl. Startmotorn drar runt men den vägrar starta. Går utmärkt att starta som vanligt.

Har nu kopplat enligt Bivvens tips på bivven.se. Kill-funktionen går till stödsensorn. Den mörkblåa till ACC-kabeln och den gula till startknapps-kabeln. Kan inte förstå vad felet är! Någon som kan hjälpa mig?
 
Last edited:

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Har funderat en del, på min båge måste jag ha kopplingen indragen när jag ska starta. Det kanske är något sådant på din oxå.
Visserligen snurrar inte startmotorn om kopplingen inte är inne men den funktionen går kanske till tändstiften oxå.
 

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
SÅ varför är alla intressanta gruppköp av larm och tröjor etc avslutade ett par månader innan jag joinade här? :mad:
ÄR det en sammansvärjning jag anar?
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
Nu har jag kopplat in larmet så att det fungerar med kvitering i blinkersarna och så larmet fungerar med tilltsensor och att larmet går när man säter på tändningen. Har fungerat bra hitils efter lite hårslitande tänk och mätning för elschemat som finns i min originalbok till hojen där är det så litet att man ser knapt vad det står eller vad det är för del i elsystemet.

När det gäller tilltsensorn så utlöser inte larmet när jag reser på hojen men om jag knäpper till med pekfingret på sensorn så går larmet direkt vad kan det bero på har monterat den horisonstelt med glasekuppan mot baklampan sen om den är uppochner eller på rättsida det är svårt att veta men det borde ju inte spela någon roll???

Men nu till vad jag har problem att komma fram till, vad jag skall koppla in de övriga kablarna någonstans?

Den vita skall ju vara på minus eller plus beroende på om man har neg eller pos start, vilket jag inte vet vad jag har. Om det är någon snäll själ som vet tar jag tacksamt emot det tippset.

Sen är det svart/vit kabel som skall gå till ena sidan av startrelät och den ljusblåa till anndra sida

Och men sist inte minst, den gula kabeln som skall sitta på:confused:

Tacksam för hjälp och svar

Mvh Nicklas. :tummenupp

Ursäkta stavningen har dyslexi.

Ps: skickar med en bild på hur jag kopplat det nu och ett koplingsschema som jag hittade i ett postat inläg här på sporthoj.
 

Bifogat

  • P6270031 copy.jpg
    P6270031 copy.jpg
    117 KB · Visningar: 123
  • elschemacbr93.JPG
    elschemacbr93.JPG
    85.8 KB · Visningar: 84
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tjena!
jag vet iaf en kille som hade en cbr600 som han installera allt på.

försök leta fram ett elschem där det syns bättre!

ska kolla lite på den du har....
mvh
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
bivven skrev:
Tjena!
jag vet iaf en kille som hade en cbr600 som han installera allt på.

försök leta fram ett elschem där det syns bättre!

ska kolla lite på den du har....
mvh

jag har försökt hitta ett bättre men utan resultat finns mycke till f4 men inte nåt till f2= för gammel hoj :(

Tack på förhand Mvh Nicklas

Ps hittar jag ett bättre så pm jag och läger upp det här.

Här är iallafall länke på sport hoj man kan somma bilden om man har mozilla firefox men jag vet inte om det blir bättre

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38539&highlight=elschema+cbr
 
Last edited:

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
Nu har jag lyckats att montera mitt larm så långt så att det fungerar med allt, men dock startar inte hojen när man startar med fjärren. starten drar runt motorn men tänder inte och det beror på, enlig mättning på larmboxens sida så släper inte larmet igenom späning i den svart/vita resp ljusblåa kabeln som är till start spärren men annars fungerar det utmärkt. Den gula kabeln monterade jag på min gul/röda kabel som går till reläsidan på starten.

När man avaktiverar larmet och vrider på tändningen så flyter det spänning mellan svart/vit resp ljusblå kabel och med startknappen så startar hojen och det är bara att köra iväg.

Någon som har en anning vad det kan vara för fel?

Mvh Nicklas.
 

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
samma för mig.... hmm vet dock inte vad som är felet... så jag sket i det helt enkelt... det är juh inte startetn som är de primära med larmet...
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
nike83 skrev:
samma för mig.... hmm vet dock inte vad som är felet... så jag sket i det helt enkelt... det är juh inte startetn som är de primära med larmet...

Instämer jag skruvade ihop hojen så länge, allt annat fungerar ju som det ska.

Jo en sak som jag undrar över:

Om jag larmar min hoj när den står på sidostödet skall inte larmet gå när man rätar upp hojen som när man skall köra iväg med den.

Mitt larm utlöser inte är det samma med ditt eller går larmet direkt när du reser din hoj till horisontelt lägge.

om jag trumar med fingrarna på sensorn så går larmet
:confused:

Mvh Nicklas
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Tja,

Jag har installerat larmet på min F3:a nu och det funkar utmärkt. Även start!
Jag har det lite körigt i dag, jag ska kolla på dina schemor i morgon. Vilken sladd
hade du klippt för att koppla in sv/vit och ljusblå på?

/Peter


smajlet skrev:
Nu har jag lyckats att montera mitt larm så långt så att det fungerar med allt, men dock startar inte hojen när man startar med fjärren. starten drar runt motorn men tänder inte och det beror på, enlig mättning på larmboxens sida så släper inte larmet igenom späning i den svart/vita resp ljusblåa kabeln som är till start spärren men annars fungerar det utmärkt. Den gula kabeln monterade jag på min gul/röda kabel som går till reläsidan på starten.

När man avaktiverar larmet och vrider på tändningen så flyter det spänning mellan svart/vit resp ljusblå kabel och med startknappen så startar hojen och det är bara att köra iväg.

Någon som har en anning vad det kan vara för fel?

Mvh Nicklas.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top