Laptimers.

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag ska köpa en laptimer,och nu undrar jag vilken man ska köpa?
Jag har hört att MyChron Light MCL ska vara bra?
Jag är ute efter en prisvärd laptimer!

Tacksam för svar

Niclas

Jag köpte min på Mitonga. Den har väll funkat hyffsat men då det var min första så har jag inget att jämföra med :3freak

Last edited:
The Pilot skrev:
Annars finns ju Xt:n.. om ni skuller krasha eller nått... så kostar denna max 400kr att laga.. oavsett vad det är för fel... utbytes enhet..

kolla på w-motoracing.se inom en vecka.. TG är en kopia av denna...

Kan du beskriva hur det går till? Vart skickar man, hur lång tid det tar, vilka skador fel tar man inom 400 kr?

Billig variant??

Det finns ju ett antal trådar här på sporthoj om laptimers, men jag hittar inga alternativa märken.... Finns det nå´n som har hittat nån billig kopia eller liknande?

Det finns ju optisk och magnetisk mottagare. Vad är skillnaden och vad är fördelarna med de olika? :va

Pelle B skrev:
Det finns ju optisk och magnetisk mottagare. Vad är skillnaden och vad är fördelarna med de olika? :va

Fördelen med magnetisk är att risken att missa ett varv minskar rejält, nackdelen är att det oftast bara är gocart-banor som har det nedgrävt.
Optisk kan du ju alltid ta med dig en egen sändare till banan, men större risk att du missar klockningen.

Gixxer 1000 skrev:
Kan du beskriva hur det går till? Vart skickar man, hur lång tid det tar, vilka skador fel tar man inom 400 kr?
vi ska försöka vara på banorna nästa år..

det är bara att skícka in den till oss så fixar vi den..

Gäller givitvis bara de vi säljer... dvs inte egen import

/A

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Fördelen med magnetisk är att risken att missa ett varv minskar rejält, nackdelen är att det oftast bara är gocart-banor som har det nedgrävt.
Optisk kan du ju alltid ta med dig en egen sändare till banan, men större risk att du missar klockningen.

Med andra ord är en magnetisk värdelös när det gäller RR-banorna i Sverige!?

Letar laptimer för fullt.......... Finns ju ett gäng att välja i bland...... Jag skulle kunna tänka mig att gå ihop och köpa...... Frågan är ju om det är värt att beställa från utlandet om man tänker på garanti osv... :confused:

Wolfhound skrev:
Letar laptimer för fullt.......... Finns ju ett gäng att välja i bland...... Jag skulle kunna tänka mig att gå ihop och köpa...... Frågan är ju om det är värt att beställa från utlandet om man tänker på garanti osv... :confused:

Om man köper ett märke som saluförs i Sverige kan ju det inte vara några problem. Eller :va

Detta kit - MyChron 3 Basic - kostar 2005 kr om man beställer från USA (utan moms och tull).

Varvräknare, en temperatur input och tidtagning. Belysning med inbyggt batteri och 250 varvs minne, maximum och minimum RPM per varv, samt maximum temperatur per varv. Verkar tyvärr sakna hastighetsmätare.

Bifogat

• mc3.jpg
    mc3.jpg
    23.7 KB · Visningar: 66
Jag har skapat en tråd för ett halvår sen eller så gällande laptimers där jag rabblar upp alla som jag hittade.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51648&page=1&pp=20&highlight=laptimer

Den som The Pilot nämner ser väldigt intressant ut på pappret i allafall.
Tyvärr kostar den skjortan i Sverige...

Här kan ni se den som The Pilot rekommenderar.
http://www.kneedraggers.com/details/54-XT-PACK
264$ (1850:-) för ett komplett paket med nerladdningskabel o grejor.
Verkar vara en bra affär som svarar snabbt på mail. Har dock inte kommit till skott o köpt nåt där än...

CorbenDallas skrev:
Jag har skapat en tråd för ett halvår sen eller så gällande laptimers där jag rabblar upp alla som jag hittade.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51648&page=1&pp=20&highlight=laptimer

Den som The Pilot nämner ser väldigt intressant ut på pappret i allafall.
Tyvärr kostar den skjortan i Sverige...

Här kan ni se den som The Pilot rekommenderar.
http://www.kneedraggers.com/details/54-XT-PACK
264$ (1850:-) för ett komplett paket med nerladdningskabel o grejor.
Verkar vara en bra affär som svarar snabbt på mail. Har dock inte kommit till skott o köpt nåt där än...
Ultralap verkar vara en kanonprodukt vad jag sett, den stöds dessutom av mitt program! :tummenupp
Men det är värt ett par tusen till för att få med loggning av varvtal och hastighet som finns i AIM's MyChrons modeller.

Bifogat

• ultralap.jpg
    ultralap.jpg
    26.6 KB · Visningar: 57
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup