Högfartsbanor i Stockholm?

Abderus

Harley Davidson Breakout
Gick med
7 Jun 2024
Hoj
Custom
Jag bor i Bromma och undrar om det finns några högfartbanor väster eller norr om Stockholm som är uppritade/uppmärkta?

Jag har koner att ställa ut men det vore bra om det fanns några markeringar i backen.

Hört att det ska finnas någon i Vallentuna. Vet dock inte vart.

Den bana i Vallentuna som du tänker på skulle kunna vara gamla gokartbanan vid Täbyvägen. Det är Sollentuna Trafikskola som kör sina mc-utbildningar där. Skulle gissa på att det är igenbommat där på kvällarna.

Södertälje, på parkeringen mittemot Scaniarinken.
Där finns det målade prickar i backen för både högfartsbanan samt körgård (2st).

Är det match så kan det vara fullt på parkeringen.

Det finns en på parkeringen vid Älvsjömässan. Infart från Åbyvägen inte Willys. Fast man kan ju åka in där och fram till Åbyvägen. Där övar andra har jag sett.
Endast för körskolor?

Hellasgården, där vet jag inte. Det övas, förmodligen i körskolas regi. Annars en massa förbudsskyltar och lapplisor.

För länge sedan, parkeringen mellan Heron City och IKEA. Där övade min polare. Han fick inte ner tiderna fast han nötte och nötte. Jag tyckte att det gick fort och såg kontrollerat ut. Han blev stressad. Sedan kollade han upp detta och det visade sig att vi startade klockan för tidigt. Sedan gick det med god marginal. 😄

Det finns en på parkeringen vid Älvsjömässan. Infart från Åbyvägen inte Willys. ...
Endast för körskolor?

Hellasgården, där vet jag inte. Det övas, förmodligen i körskolas regi.
Älvsjö är "öppet" för alla vad jag vet, bara åka in. Jag har sett körskolor där men tveksamt om de faktiskt hyr den platsen utan bara chansar. Hellas är stora förbudskyltar men tveksamt om de är efterlevnadsbara. = vet inte vem som ska säga till.

Jag bor i Bromma och undrar om det finns några högfartbanor väster eller norr om Stockholm som är uppritade/uppmärkta?

Jag har koner att ställa ut men det vore bra om det fanns några markeringar i backen.

Hört att det ska finnas någon i Vallentuna. Vet dock inte vart.
Kanske uppe på Solvallaparkeringen.

Bulten? (Sen på bollen, jag vet…)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back