SKOJIGA BILDER!!! Kan man av dessa bilder konstatera att du
1. kört +180 km/h samt på något mystiskt sätt under ett ögonblick (efter ca 3/4 varv) retarderat från 84 till 52 för att i samma ögonblick accelerera tillbaka till 84 igen? (diagram 1)
2. Att banan har en högsta höjd på ca 162 m och att start och mål ligger på olika höjd? (diagram 2)
3. Att du accelererar hårdare än du bromsar? (diagram 3)
4. Att du kör frenare i (åtminstone en) högerkurvor än vänsterkurvor. Eller tvärtom? (diagram 4)
Har jag tolkad graferna rätt? Om så, KUL!
hehe, ja nu ska vi se, man kan ju inte få samma akurat info som ur en gps som snurrar på i säj 10 hz men ska ge mej på ett försök (obs. jag är nybrjare och kör i lugna gruppen så jag behöver inte superdetaljerad info om exakt varvtid, mer kul att se vart man sätter bromspunkter osv.
1. Här är jag mitt inne i "karusellen" som den heter, och i lugna gruppen går det med lite blandad fart här

antagligen har jag bromsat ner för att jag har någon framför mej och sen saftat på i slutet av karusellen. (finns ett litet lite rakt parti efter första böjjen in i karusellen)
2. Japp, här är höjdskillnaden lite missvisande efterssom jag prövade att stå på Gången över start och målrakan när jag bestämde start/stop, hade blivit bättre om jag stått bredvid banan. Som du ser diffar ju in/ut värden på alla fyra diagrammen rätt rejält... hrmf, visste helt ekelt inte hur man bestämde start/stopp punkt.
3. Att jag accelererar hårdare än jag bromsar är i sej inget konstigt efterssom jag är rätt feg på högfartsbroms, Man kan i applikationen zooma in på en hastighetssänkning och där ser man ibland ett hack och sen dyker hastigheten, det är helt enkelt en nedväxling.
4. Ja det stämmer faktiskt, mina höger är mycket tryggare än mina vänster, dessutom är Kemora primärt snabbare högerkurvor och långsammare vänster
Som sagt, lite kul man kan tyda, men någon tävlings/träningstimer är det väl inte. Jag som nybörjare jämförde första passet och sista passet per dag och ser då visuelt hur jag förflyttar bromspunkter och ökar kurvhastigheter under dagen. Sedan i min grupp har man ju alltid folk framför sej hela tiden så varvtiderna skiter ju jag i. man kan ju ha osis och ha ett helt gäng framför sej som krypkör eller så har man banan fritt!
På bilden kan man se vad jag menar med zooma in. I bilden kan man utläsa att jag antagligen inte bromsat in utan släppt gas, förmodligen för att jag haft någon framför mej och inte tyckte det var värt att klappa på bromsen hårt utan motorbromsa lite lugnt och fint istället. (Det är ett annat varv än de tidigare diagramen)