Lampkontakt till taket

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Tja!

Jag ska koppla in en lampkontakt i lyan men det är fyra sladdar som sticker ut. Why the fuck? Är det jag som är gammalmodig eller ska det inte bara vara 3 sladdar? Nu är det jord plus tre andra.

Är det någon som har koll på detta. Ska jag lägga ihop två eller lämna en stackare utanför?

Vit, blå , grå och jord finns nu.

Hjälp:)

Krontändning som Cyklops sa.
Koppla ihop vit o grå funkar(om inte nån har växlat färgerna så nollan har hamnat på nån av dom) men känns bättre att bara koppla in den som andvänds och isolera den andra.
Hur ser bryaren ut på väggen förresten?

Kuriosa: Vad hängde där innan/nyinflyttad? ^^

Jag isolerade ena enligt rådet ovan. Det slutade med att jag fick en stöt och ramlade ner från stegen.. var man tvungen att stänga av elen först? Hehe, nej då, skoja bara. Det lirade skitbra, nu är jag en stolt ägare utav två Ikealampor. Tjohoo.

Passade på att köpa detta också: http://www.blocket.se/vi/14892279.htm?ca=11_s

Fick rubbet för 800 kr, det var väl ett schysst pris? Blev fint som fan i köket i alla fall:)

Tack för hjälpen!

Jag isolerade ena enligt rådet ovan. Det slutade med att jag fick en stöt och ramlade ner från stegen.. var man tvungen att stänga av elen först? Hehe, nej då, skoja bara. Det lirade skitbra, nu är jag en stolt ägare utav två Ikealampor. Tjohoo.

Passade på att köpa detta också: http://www.blocket.se/vi/14892279.htm?ca=11_s

Fick rubbet för 800 kr, det var väl ett schysst pris? Blev fint som fan i köket i alla fall:)

Tack för hjälpen!

Bra att du fick ordning på elen :tummenupp

Bordet var fult. :tummenupp

Bra att du fick ordning på elen :tummenupp

Bordet var fult. :tummenupp

Det gör ont i själen när du säger att bordet är fult. Men det passade bra till lampan i alla fall, och stolarna kan du väl inte klaga på? Dessutom är ju 800 kr en loska i atlanten, kan ju alltid göra vedträn av skiten sen om jag tröttnar:tungan

Back