Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okej tack för svaren.. jag var ute efter ngt billigare alternativ än att köpa nya sonder för 1900:-/st
Se bara till att ersätta lambda-sonden med något som ger 0.7 volt.
Se bara till att ersätta lambda-sonden med något som ger 0.7 volt.
Okej tack för svaren.. jag var ute efter ngt billigare alternativ än att köpa nya sonder för 1900:-/st
En liten fråga!
Varför vill du koppla förbi dem?
Har du bytt avgassystem?
Är bägge trasiga, eller bara en?
VILL du köra utan sonder???
Blir lite lättare att ge ett passande svar om man vet varför?
(Om du inte vill köpa nya för 1900:-/st, så kan det vara läge att kolla upp skrotarna för begagnade om du vill att cykeln ska gå optimalt!
Det är förmodligen bästa lösningen i slutändan!)
Jag får felkoder i instrumenteringen och jag har haft den på verkstad och dom har mätt upp och konstaterat att en eller bägge sonderna är trasiga. Jag har kontaktat nästan varenda skrot/demontering i sverige och det är svårt att få tag i till 06-07r. Det går att beställa nya för 1900:-st men jag föröker bara komma undan lite billigare. Jag har kört i nästan två säsonger så men nu har den börjat gå lite ryckigt när man kommer upp i registret. I värsta fall blir jag väl tvungen att köpa nya.
Hmm!
Det är klart att kawa vill sälja SINA för 1900:-
Men mej veterligt, så finns det inte så j**la många olika modeller att välja mellan, så det är mest kontaktstyckena som skiljer!
Hitta ett par med rätt längd, gäng och antal kablar. (Behöver du sökhjälp eller mer så PM'a!)
Mät dina kablar och märk upp dom.
Haka av batteripolerna. (Låt dem vara urkopplade någon/några timmar för att om möjligt nolla datorn!: passa på att ladda!)
Klipp och skarva kablarna under tiden. (löd och krympslang på!)
Plocka ihop, haka på batteriploerna och starta!
Vill du ha hjälp kan jag hjälpa dig att hitta grejerna utomlands så du slipper betala kawa 1900kr.
hittade en på ebay tyskland 604kr med frakt
http://cgi.ebay.de/Kawasaki-ZX10R-Z...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item415425fc75
Fleninge mc skrot skickade ett par till en 08:a.. dom såg nästan likadana ut. Menar du att jag bara kan löda på mina kontakter på andra sonder och det fungerar ändå.
Fan va pinsam du är Masen. Du har ju ett helt varuhus (tänk Karl-Bertil Jonssons farsa). Köp nya sonder nu din snåljåp![]()
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |