Faktum är att jag använde digitalt instrument när jag bestyckade mina FCR39

r med hjälp av en vanlig bilsond.
Höll först på med att löda ihop lysdioder med jag tyckte det var bättre att veta vilken utspänning jag faktiskt fick från sonden.
Sonden satt i kollektorn och jag var tvungen att använda förvärmningen annars fick jag för magra siffror tror jag att det var.
Använde den mest för att välja rätt nål samt tomgångsmunstycke.
Kunde tydligt se att nålen var för smal då blandingen var för fet vid vanlig cruise.
Lyckades till sist med min FZ750/fzr1000 motor nå 0.5 l/mil vid lugn körning och 136 bakhjuls hästar (dynojet bänk). Det är jag mycket nöjd med.
Det tog dock tre nålar, tre tomgångsmunstycken och diverse huvudmunstycken innan jag kom rätt.
Vid bänkningen fick jag svart på vitt att jag med sondens hjälp valt rätt huvudmunstycke, då vi monterade ett steg större huvudmunstycken så sjönk effekten.
För mig funkade alltså en digital voltmeter även om det inte är idealt.