Laguna Seca tillbaka i MotoGP 2005

Vermulen kommer högst troligen bli mästare i MotoGP.
laguna Seca blir ball, om det nu verkligen blir av,,,,
korkskruv finns det ju en i finland,,, åk dit och prova,,, omvänd dock.
SBK har ju allmänt stora problem nu ju, dels detta med skitdäcks regeln, favoriserande av ducati, dålig återväxt,,, ,,, ,,,
Hoppas det dör och att någon annan organisation startar upp en ny serie, död åt allt italienskt... nästan... :)

Coola Ola skrev:
.......... trots att de kommit från 250 innan de började köra i stora klassen :rolleyes:....

"Nicky's first goal in his young life was to win the AMA grand national dirt track championship, a very important title in the area he lived. At the age of 7 he won his first AMA grand national amateur championship. And it would not be his last...

In his formative years Nicky raced a 125cc, 250cc and 600 Supersport bike in the USA and won amateur and professional roadraces as he grew up. He was still very competitive in national dirt track races as he was riding the AMA superbike championship. In 2002 the talented American wins the AMA superbike championship."

Saxat från en biografi om Nicky Hayden.. Så jodå! Han har fått lära sig köra hoj som ALLA andra.. :)
Men det är sant att han kom inte direkt från 250 till MotoGP.

R2 skrev:
Vermulen kommer högst troligen bli mästare i MotoGP.
laguna Seca blir ball, om det nu verkligen blir av,,,,
korkskruv finns det ju en i finland,,, åk dit och prova,,, omvänd dock.
SBK har ju allmänt stora problem nu ju, dels detta med skitdäcks regeln, favoriserande av ducati, dålig återväxt,,, ,,, ,,,
Hoppas det dör och att någon annan organisation startar upp en ny serie, död åt allt italienskt... nästan... :)

Dorna/MotoGP har ju köpt BSB och funderar på att utöka i Europa.. Bara hoppas på att dom krossar WSB!

Axxexs skrev:
"Nicky's first goal in his young life was to win the AMA grand national dirt track championship, a very important title in the area he lived. At the age of 7 he won his first AMA grand national amateur championship. And it would not be his last...

In his formative years Nicky raced a 125cc, 250cc and 600 Supersport bike in the USA and won amateur and professional roadraces as he grew up. He was still very competitive in national dirt track races as he was riding the AMA superbike championship. In 2002 the talented American wins the AMA superbike championship."

Saxat från en biografi om Nicky Hayden.. Så jodå! Han har fått lära sig köra hoj som ALLA andra.. :)
Men det är sant att han kom inte direkt från 250 till MotoGP.

Precis som Edwards och Bayliss med flera....

Chris Ash skrev:
Precis som Edwards och Bayliss med flera....

Edwards körde nog första året som "debutant" med en ZXR750.

Men vann inte Edwards alla race han ställde upp i med sin Yamaha TZ250??

Bifogat

• st_ots_wheelie2[1].jpg
    st_ots_wheelie2[1].jpg
    73.6 KB · Visningar: 44
Coola Ola skrev:
Jag ställde bara en fråga till dig, men vill du kalla mig idiot för det så var så god.
Du svor i blåtaktskyrkan; om man tycker att man kan rekrytera bra MotoGP-förare från andra klasser än moppe-VM, är man en idiot och skall stenas. Så är det bara. Låt talibanerna hållas, snart finns inte blåtakt mer.

valmers skrev:
Du svor i blåtaktskyrkan; om man tycker att man kan rekrytera bra MotoGP-förare från andra klasser än moppe-VM, är man en idiot och skall stenas. Så är det bara. Låt talibanerna hållas, snart finns inte blåtakt mer.

Klart kan det ju komma förare från andra serier.
Men blåtakten kommer tack o lov förpesta ditt liv i minst 7 år till :tungan

Måste säga att det kommer att kännas märkligt att se bara MotoGP-klassen, framförallt för mig som har låsning på Dani Pedrosa. Jag får väl helt enkelt hoppas på att han flyttar upp till MotoGP-klassen redan nästa år, även om det mest rimliga är att han stannar något år till i 250. Men, man ska vara glad. Laguna Seca slår de flesta banor!

Tror att det är sponsorer och till viss del publiken som vill ha ett race där.

Undrar vad förarna och teamen säger om valet av bana? Vad ska byggas om? Klarar sig teamen utan depåboxar, minst två resturanger mm mm som dom har som krav idag på anlägningarna?

Red Bull U.S Grand Prix ska det visst heta..

Macho Woman skrev:
Måste säga att det kommer att kännas märkligt att se bara MotoGP-klassen, framförallt för mig som har låsning på Dani Pedrosa. Jag får väl helt enkelt hoppas på att han flyttar upp till MotoGP-klassen redan nästa år, även om det mest rimliga är att han stannar något år till i 250. Men, man ska vara glad. Laguna Seca slår de flesta banor!

Tycker inte pedrosa ska stressa iväg, han behöver bli äldre för att bygga de muckler han behöver för att köra de tyngre dieslarna ;)

edit: Bara för att tillägga, de gamla 500'orna krävde också en hel del mer fysiskt än 125 och 250.

oFFkeFF skrev:
Tycker inte pedrosa ska stressa iväg, han behöver bli äldre för att bygga de muckler han behöver för att köra de tyngre dieslarna ;)

edit: Bara för att tillägga, de gamla 500'orna krävde också en hel del mer fysiskt än 125 och 250.
In the beginning, whän yo traj first tajm the fajvhandred.....aaaa fakk...!

Mr. Dante skrev:
Dorna/MotoGP har ju köpt BSB och funderar på att utöka i Europa.. Bara hoppas på att dom krossar WSB!
aha, det har jag missat, tack för infon, låter mkt vettigt.
om inte annat så behöver ju den här kontinenten en serie av hög klass, EM motsvarar ju inte direkt t.ex AMA

vart läsa mer om detta?

oFFkeFF skrev:
Tycker inte pedrosa ska stressa iväg, han behöver bli äldre för att bygga de muckler han behöver för att köra de tyngre dieslarna ;) ....

Finns rykten som säger att han kommer ersätta Nicky Hayden redan till nästa år i Repsol-teamet! Nicky pratas det om att han kanske kommer byta till Yamaha..

Axxexs skrev:
Finns rykten som säger att han kommer ersätta Nicky Hayden redan till nästa år i Repsol-teamet! Nicky pratas det om att han kanske kommer byta till Yamaha..

Inget omöjligt iofs, han får väl träna hårt i vinter.

Axxexs skrev:

Inte oväntat. Med tanke på uppbackningen borde han presterat bättre.

Nu har jag rensat i de värssta dumheterna i denna tråd.
Skärpning på vissa händer, ni vet vilka ni är, så att vi kan diskutera det som är roligt istället - motorcyklar och primärt tävlingsmotorcyklar. Oavsett motortyp.
Tack.

Jag tror faktiskt inte att SBK är på väg att dö ut eftersom årets säsong har visat på en hel del saker.
Det nya reglementet är justare än förut och Ducati är inte lika dominanta som förut, ett bra exempel på det är att James Ellison kvalade och kom i mål som sjua med en privat Yamaha R-1 vid den senaste rundan i England.
Det har varit extremt jämnt i toppen i år.
Enligt ihärdiga rykten så är flera av de Japanska fabrikerna på väg tillbaka med fulla eller semifulla fabrikssatsningar.
Honda eftersom de sett hur bra fart TKR fått på Bladen. Yamaha som dominerar i all typ Superstockracing. Kawasaki som ser att ZX10R är konkurrenskraftig trots den totala avsaknaden av trimdelar och Suzuki som ju sägs komma med en ny GSXR1000 nästa år. Dessutom ryktas MV-Agusta vara på väg in med ett team eftersom de nu har en 1000-kubikare och har haft hyfsade framgångar i Enduranceracingen med sin ny hoj. Jag tror att SBK kan bli riktigt bra igen redan nästa år. Dessutom har den nya nehetsregeln för däcken givit mer justa förhållanden än förut när Michelin gav superdäck till FIla-Ducati och resten av gänget var slaget på förhand enbart pga däcken.

Att Hayden skulle vara på väg till Yamaha känns både lite troligt och otroligt. Otroligt eftersom Yamaha inte var helt nöjda med hans beteende inför fjolårets säsong då de signat honom men han bröt kontraktet till förmån för Honda och troligt eftersom Yamaha nog vill ersätta Abe med en förare som har större framtidsutsikter, dessutom verkar Honda lite desperata i sin jakt på Rossi. Den som lever får se.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back