Laguna Seca tillbaka i MotoGP 2005

:tummenupp Klar roligt! :) Liwa1! När fixar du körning där? Klart en bana som man skulle vilja testa.

Framförallt inte så länge Kurtis "jagharengrymtsnabbfarsamedegetGPteam" Roberts är med.

Fazer skrev:
Liwa1! När fixar du körning där? Klart en bana som man skulle vilja testa.
Skulle nästan sälja frun och ungarna för att få köra där en gång. Jag säger bara korkskruven!

Spelar ingen roll hur bra de är i 250, i Sverige är det MotoGP som gäller :yoparty

sandstream skrev:
Skulle nästan sälja frun och ungarna för att få köra där en gång. Jag säger bara korkskruven!

Spelar ingen roll hur bra de är i 250, i Sverige är det MotoGP som gäller :yoparty

Japp och då får ju världen maka på sig.....

Inte klokt vilken impact svenskars tyckande har i roadracingvärlden.....

"only motogp class"

Tror jag inte alls på,skulle dom åka dit enbart för att visa upp sig då eller..

P@trik skrev:
"only motogp class"

Tror jag inte alls på,skulle dom åka dit enbart för att visa upp sig då eller..

Helt omöjligt är det ju inte. Har hört att 125 och 250-teamen får svårare och svårare att finansiera flyaway-tävlingarna.

Chris Ash skrev:
Helt omöjligt är det ju inte. Har hört att 125 och 250-teamen får svårare och svårare att finansiera flyaway-tävlingarna.
Ja och snart slipper vi väckas av blåtaktarna i svenska depåer, man kanske skulle ta med en väckarklocka redan nästa år...

GSXR1100R skrev:
Ja och snart slipper vi väckas av blåtaktarna i svenska depåer, man kanske skulle ta med en väckarklocka redan nästa år...

Ja den dagen är nog hyfsat avlägsen. Då har du nog hunnit dö av ålderskrämpor. :rofl

GSXR1100R skrev:

Ja, det är ju mycket trevligare att bli väckt av kim räääs zx10'a 07.15 lördagsmorgon på knutstorp..

valmers skrev:
Just Toseland och Vermulen tror jag vi får se i MotoGP inom kort.

Det tror inte jag.

Hayden (AMA-Champ) har ännu inte vunnit ett race halvvägs in i sin andra GP-säsong.

Samma sak med Bayliss.

Och Hodgeson som var betydligt vassare än Toseland har det mycket tufft.

Nyteknik skrev:
Det tror inte jag.

Hayden (AMA-Champ) har ännu inte vunnit ett race halvvägs in i sin andra GP-säsong.

Samma sak med Bayliss.

Toseland tror jag ingen lyfter in, Vermeulen däremot tror jag faktiskt kan bli nåt vassare i framtiden.

Superbikeförarna idag är duktiga. Men de flesta är gamla hjältar påväg ner. De sista riktigt stora SBK-förarna var Bayliss och Edwards.

Chris Ash skrev:
Superbikeförarna idag är duktiga. Men de flesta är gamla hjältar påväg ner. De sista riktigt stora SBK-förarna var Bayliss och Edwards.
Nja, visst var Bayliss och Edwards bra, men titta på Vermulen nästa gång Eurosport visar SBK. Kör otroligt snyggt och respektlöst.

Chris Ash skrev:

Och det betyder att det aldrig kommer komma några unga sbk-förare som är motogp-material, eller?

Nyteknik skrev:
Det tror inte jag.

Samma sak med Bayliss.

Jag har förstått att du tycker att Hayden är en gullig reklampojke men det går inte att förneka att han presterat bätttre än de flesta andra i MotoGP. Två pallplatser i världens tuffaste rr-klass är trots allt inte direkt värdelöst. Bra mycket bättre än vad flera andra förare kommer prestera, trots att de kommit från 250 innan de började köra i stora klassen :rolleyes: Jag är varken Honda/Hayden/SBK-fan men att antyda att inga konkurrenskraftiga förare kan komma från AMA eller SBK är ju direkt löjligt.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back