Efter att ha haft bort statorkåpan efter att bytt "starter clutch" så tänds laddlampan. Det hände inte direkt efter utan hade kört ett par mil innan det inträffade. Märkte att den slocknade när jag låg på högre varv (finns ingen varvräknare på denna men över 110 på 6an och över 90 på 5an, ungefär) och tändes igen på lägre varv.
Jag plockade isär grejerna igen för att se om nåt blev galet när jag skruvade ihop den men allt ser ok ut. Rotorn ser lite medtagen ut, de svarta områden har inte väldigt skarpa "kanter" så att säga.
Är det generatorn som inte ger tillräckligt (olyckligt sammanträffande vid mekningen) eller är det laddregulatorn?
Jag har satt i ett LION batteri, kan det ha nån betydelse?
Om det är generatorn, byter man både stator och rotor?
Tack på förhand
Björn
Jag plockade isär grejerna igen för att se om nåt blev galet när jag skruvade ihop den men allt ser ok ut. Rotorn ser lite medtagen ut, de svarta områden har inte väldigt skarpa "kanter" så att säga.
Är det generatorn som inte ger tillräckligt (olyckligt sammanträffande vid mekningen) eller är det laddregulatorn?
Jag har satt i ett LION batteri, kan det ha nån betydelse?
Om det är generatorn, byter man både stator och rotor?
Tack på förhand
Björn
Last edited: