Labaggregat / spänningsaggregat i litet format

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 5st Honda)
Årets sista skälvande timmar tillbringas naturligvis..... i garaget.
Har felsökt belysning och handtagsvärmare igår och idag, och fick en förnimmelse om att jag tidigare har funderat på att skaffa ett smidigare spänningsaggregat för dessa övningar.

Har ett egentillverkat som klarar 0-30V och 0-4A, men med nackdelen att det är aningen klumpigt.
Så nu tänkte jag göra slag i saken och låta det bli stationerat på en hylla ovanför arbetsbänken, och införskaffa en mer portabel variant.

Har inte lagt mängder med tid på bakgrundskontroll (uppskattad tid är en sexa garagewhiskey).
Men nu är det i alla fall beställt, modellen heter "FNIRSI DP-150".
Den ska klara 0-30V och 0-5A, så den uppfyller min kravspec där.
Blir intressant att utvärdera den, och se vad den går för i praktiken.
Återkommer med resultatmätningar från Cafe Dunken nästa år.
Och om det är någon som har erfarenheter av denna, eller en liknande produkt med ungefär samma format, så får ni gärna dela med er.

Önskar er en fin nyårskväll!

DP150.jpg

Väntar också med spänning på resultatet. Jag skulle behöva ett labbaggregat för att kunna återuppta mina försök att elförzinka. Vad kostade det där aggregatet?

Väntar också med spänning på resultatet. Jag skulle behöva ett labbaggregat för att kunna återuppta mina försök att elförzinka. Vad kostade det där aggregatet?
Finns på Ali och kostar en knapp tusing inkl eladapter (adaptern ska ju orka driva och den såg fet ut)
1767191498519.png

bosse-l, jag köpte ett elförzinkningskit av GDS butiken i höstas. Där ingår ett smidigt labbagg. Det säljs även löst.
Sedan dess har jag lagt mer tid på att elförzinka delar än att skruva med hojarna 😅

Jag betalade 1024kr från Tyskland, men då utan strömadapter.
Det verkar som att man kan mata den via DC-propp också, istället för USB, och då har jag adaptrar redan, men vi får se.
Tycker att det är lite märkligt att den säljs med en 100W adapter, när den faktiskt kan ge 150W.
Kommer troligen inte att vara ett problem för de flesta tänker jag, eftersom man inte nyttjar den högre spänningsnivån så ofta….men ändå :unsure:

Lågprisaggregat brukar vara switchade, det begränsar användningsområdet.

*/ ?>
Back