FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Ort
- Lund
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bilen har senaste tiden fört ett trevligt och fint skramlande och nu med stundande besiktning tänkte jag ta tag i det. Hade hoppats att det skulle vara ett löst fäste eller så, vilket visserligen stämmer, men hade hoppats det bara skulle vara att byta rörklammer eller så. Det är den övre värmeskölden som har släpt från svetsen som förbinder den övre och nedre skölden med själva katalysatorn. Räcker det med att dra på två rörklämmor längst ut på vardera sida om katalysatorn och att allt är frid och fröjd eller ska jag ordna med någon seriösare lagningmodell?
Såg att biltema hade rostfria buntband, kan ett par sådanna lösa biffen?
Ska jag ordna med något som går över skölden där den är som tjockast också?
Många frågor blir det... Eller är det bara köra enklast möjliga, det är ju trots allt en bil.
Såg att biltema hade rostfria buntband, kan ett par sådanna lösa biffen?
Ska jag ordna med något som går över skölden där den är som tjockast också?
Många frågor blir det... Eller är det bara köra enklast möjliga, det är ju trots allt en bil.