Lördagsjobb...

witte

Full fart för alltid och sol hela dagen
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Gul Hornet 600 -02
Tog hojen till jobbet i morse och nu står den ute i solen och väntar på mig... Vädret är underbart här i Gbg. :tummenupp
Fler som jobbar idag eller?

witte skrev:
Tog hojen till jobbet i morse och nu står den ute i solen och väntar på mig... Vädret är underbart här i Gbg. :tummenupp
Fler som jobbar idag eller?
Jag jobbar. Och det är jag glad för, för då kan jag inte bli vansinnig på att hojen är trasig och står isärskruvad. :D

Jag börjar jobba 12:30 idag, men dessvärre har jag ingen hoj än så länge, men till veckan kanske den får stå ute i solen och vänta på mig. Det har ju varit ett juvligt sommar väder några dagar nu, häromdagen hade vi 25 grader varmt i skuggan.

John skrev:
Jag jobbar. Och det är jag glad för, för då kan jag inte bli vansinnig på att hojen är trasig och står isärskruvad. :D
Ojoj illa... Ska tänka på dig när jag susar iväg sen i eftermiddag! :)

Hinkas skrev:
Jag börjar jobba 12:30 idag, men dessvärre har jag ingen hoj än så länge, men till veckan kanske den får stå ute i solen och vänta på mig. Det har ju varit ett juvligt sommar väder några dagar nu, häromdagen hade vi 25 grader varmt i skuggan.
Ja, vädret är verkligen grymt bra. Var precis ute och flyttade på min pärla så jag ser den från mitt kontor. Kan inte koncentrera mig annars :D
Vad är det för hoj som eventuellt ska stå och vänta på dig i veckan då??

Hehehe, ja det är ingen värsting hoj precis, ganska okännt märke faktiskt, en Hyosung Comet 650, men den duger fint åt mig. Var ju åt och provåkte den i onsdags när det var som varmast och den gick riktigt bra. Så den duger alldeles perfekt åt mig som första hoj, V-Twin och grejer ju ; ).

Vad roligt! Hoppas du blir nöjd med den. Min hornet är min första också och den är verkligen perfekt för mig. Men jag har blivit himla petig med den, men det är väl rätt normalt tror jag :)

Ja det blir väl så. Man vill ju vårda sin ögonsten s bra som möjligt. Så är det väl alltid. Men det ska väl inte vara någon fara på mitt jobb att folk håller på och provsitter och lekre med hojen. Vad jag har sett av dom övriga som har hojar på jobbet så är det ingen som har haft problem med det tidigare.
Men jag förstår att du parkerar den så du har uppsyn över den.

Jobbar i ett industriområde så man ser lite skumt folk ströva omkring ibland så man blir ju extra försiktig då. Dessutom har (vanliga) cyklar blivit snodda vet jag... Trist. Ingen annan har mc här omkring så det är svårt att veta hur safe det är. Man kan ju aldrig vara tillräckligt försiktig :3freak
:)

klart man jobbar, det är ju lördag... men det är rätt lugnt och skönt, inga kunder i bilhallen så man kan sitta och dricka kaffe i solen isället. Har ni inget bättre för er så får ni gärna köpa lite bilar av mig, börjar bli trångt i hallarna. Jobbar en och en halv timme till sen blir det nof en liten hojtur ut till kusten, kanske en glass också, vem vet..

Andyman_se skrev:
klart man jobbar, det är ju lördag... men det är rätt lugnt och skönt, inga kunder i bilhallen så man kan sitta och dricka kaffe i solen isället. Har ni inget bättre för er så får ni gärna köpa lite bilar av mig, börjar bli trångt i hallarna. Jobbar en och en halv timme till sen blir det nof en liten hojtur ut till kusten, kanske en glass också, vem vet..
Fan vad nice det låter. Kanske ska dra från jobbet lite tidigare idag...
Behöver ingen bil just idag så jag hoppar nog ditt erbjudande!

Hehehe, jag behöver ingen bil jag heller, så det blir pass på det idag ; ).
Ringde nyss företaget jag ska köpa hoj av, tänkte ju köpa en demohoj som gått 8mil. Stort sätt bara handlaren själv som testat den en sväng eller två. Men han vägrade pruta på den så att det får bli den svarta som gått 0mil istället. Kan ju vara kul det också och se den första kilometern ticka iväg på mätaren =). Kl 07:00 på måndag morgon öppnar dom, men jag tror knappast jag kommer vara där så tidigt, men jag lär känna mig som ett barn före julafton imorgon kväll IAF =)

Hinkas skrev:
Hehehe, jag behöver ingen bil jag heller, så det blir pass på det idag ; ).
Ringde nyss företaget jag ska köpa hoj av, tänkte ju köpa en demohoj som gått 8mil. Stort sätt bara handlaren själv som testat den en sväng eller två. Men han vägrade pruta på den så att det får bli den svarta som gått 0mil istället. Kan ju vara kul det också och se den första kilometern ticka iväg på mätaren =). Kl 07:00 på måndag morgon öppnar dom, men jag tror knappast jag kommer vara där så tidigt, men jag lär känna mig som ett barn före julafton imorgon kväll IAF =)
Har du någon bild på hur den ser ut? Som du säger, inget jättekänt märke :) men jag tror jag har sett någon någongång ändå...

Jag tror nog att det ska gå bra med hojen, jag själv tycker att det är en grymt snygg hoj, och jag sitter som en gud på den, inte så lång så ; ). Den är det ända jag sitter och tänker på nu när jag sitter på jobbet och ser att solen kikar fram lite då och då.
Såhär pirrig i magen var jag inte äns när jag köpte min första bil =).

Hyosung Comet är kul! Polaren körde en sån en 60-milsdag och den funkade fint!

Själv ska jag snart och jobba, börjar om en timme, slutar om elva!

Emmi skrev:
Vart ledig hela dagen, jobbar mellan 22-02 inatt dock...

Det var ingen lång "arbetsdag" vad jobbar man med om man sitter så kort stund?

Kommer ni jobba nästa helg då? Själv kommer jag sitta här både lördag och söndag nästa helg, grymt bra betalt IAF, 2.5* lönen plus att jag får 1 timme komp per arbetad timme, så jag klagar inte, Fredag är jag ledig så jag kan åka till morsan och farsan och få lite mat ändå =)

Rasorblade skrev:
Japp sitter på jobbet hela helgen............ :huvet

Nästa helg alltså? Gött, då har jag någon att snacka strunt med =). Man får ju se det positiva i det hela, gött betalt.
Plus att jag kommer nog kunna pilla naveln hela nästa helg, tror inte så många ringer till internet supporten under midsommar helgen, eller jag hoppas IAF inte det, speciellt om det är fint väder, då skäller jag ut dom för att dom sitter inne vid datorn istälelt för att vara ute i solen :fatta!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8