Löpare på Sporthoj.com ?

Thundercat skrev:
Starta och gör ett försök. Du kan ju alltid bryta om det inte håller! Ge inte upp! :tummenupp

Jag ska faktiskt ut och provspringa i korridoren men det känns jävligt kört tyvärr. Får se om jag följer ditt råd.

Jag överträffade alla förväntningar och tog mig runt på 1.40.46. Hade räknat med en tid på runt 1.50-1.55. :banana

Jag hade ledningen i startgrupp 3 genom hela Slottskogen. :hihi

Thundercat skrev:
Jag överträffade alla förväntningar och tog mig runt på 1.40.46. Hade räknat med en tid på runt 1.50-1.55. :banana

Jag hade ledningen i startgrupp 3 genom hela Slottskogen. :hihi

Tack så in i helvete för din puschning förut. Jag menar det alltså. Jag sprang med fet smärta från arbetsskadan dagen innan hela varvet och vid 20km fick jag andningsproblem och släpade mig in på 1.46.04 Gick direkt in till sjukvårdarna med en tår i ögat och fick lungorna lyssnade. De bjöd även på smärtstillande för revbenen. Det här var det värsta jag själv har utsatt mig för under en så lång tid men jag är jävligt glad ändå.

Stockholm maraton om två veckor. Ska bara läka ihop, sen jävlar, he he!

Hakar på tråden här eftersom jag oxå sitter fast i löparträsket ihop med träsktroll "Pitte" :hihi
Frustrerande att man knappt kunde röra sig i starten, långt bak i grupp 9 :(
Sparade mig lite för långt också, kände att det fanns mycket kraft kvar trots tempoökning vid 17km och tom efter spurten sista 2 km.

Gick i mål på tiden 1.42.11
Man har troligen seedat upp en del till varvet 2006
Tidsmässigt kört om 25 135 personer iaf :arsele

Ha det fint!!

Bodin skrev:
Hakar på tråden här eftersom jag oxå sitter fast i löparträsket ihop med träsktroll "Pitte" :hihi
Frustrerande att man knappt kunde röra sig i starten, långt bak i grupp 9 :(
Sparade mig lite för långt också, kände att det fanns mycket kraft kvar trots tempoökning vid 17km och tom efter spurten sista 2 km.

Gick i mål på tiden 1.42.11
Man har troligen seedat upp en del till varvet 2006
Tidsmässigt kört om 25 135 personer iaf :arsele

Ha det fint!!

Med 1.42 skulle jag tippa på att du hamnar i startgrupp 2 nästa år.

pitte skrev:
Tack så in i helvete för din puschning förut. Jag menar det alltså. Jag sprang med fet smärta från arbetsskadan dagen innan hela varvet och vid 20km fick jag andningsproblem och släpade mig in på 1.46.04 Gick direkt in till sjukvårdarna med en tår i ögat och fick lungorna lyssnade. De bjöd även på smärtstillande för revbenen. Det här var det värsta jag själv har utsatt mig för under en så lång tid men jag är jävligt glad ändå.

Stockholm maraton om två veckor. Ska bara läka ihop, sen jävlar, he he!

Hellre försöka och bryta än att inte försöka alls.

Thundercat: Fan, det låter ju gött att höra. Skulle vara skönt att slippa samma trängsel nästa år.

Du sprang själv på en bra tid va...har för mig jag läste det tidigare i tråden. Klarade du dig från krämpor mm under eller efter varvet..?

Lite småstel e man allt här, men gick till en krog vid backaplan :fyllisar och hem sen, ca 5 km så förhoppningsvis finns inte så mycket stelhet kvar imorgon :kryckor

Hoppas mer på bra väder och hoj åkning...måste ju än så länge anpassa mig till andra pga saknad av körkort, uppkörning i juni..*hoppas*

Dags för lite natt kaffe nu :yoparty

Bodin skrev:
Thundercat: Fan, det låter ju gött att höra. Skulle vara skönt att slippa samma trängsel nästa år.

Du sprang själv på en bra tid va...har för mig jag läste det tidigare i tråden. Klarade du dig från krämpor mm under eller efter varvet..?

Det gäller att hamna långt fram i startgruppen. Annars kan det bli lite trångt även i grupp 2. Fast de som startar i 2:an springer ju förhoppningsvis fortare än i grupperna långt bak.

Jag kände mig pigg hela varvet, efter 14 km började jag bli stel i benen. Lyckades hålla samma tempo som innan trots det. Vid 19 km försökte jag öka för att komma in på under 1.40 men det gick inte, benen var för stela.

Thundercat skrev:
Det gäller att hamna långt fram i startgruppen. Annars kan det bli lite trångt även i grupp 2.

Jotack, det kan det bli, kom till starten lite sent, ca fem minuter innan tvåan skulle iväg, så jag stod/startade nog i princip sist i tvåans grupp. Det var tjockt ända till uppfarten på Älvsborgsbron, så där tappade man några minuter samt lyckades få några välriktade armbågar i bröstet och ett och annat hältramp... :död

Men nästa år blir det grupp 1 igen efter 1.36 i år. Då ska jag f-n i mig stå först och älga iväg.

Imponerande att höra alla galningar som springer 2 eller fler mil. Ska själv springa mitt första 10km-lopp på Torsdag (Scaniamilen) och blir jävligt glad om jag tar mig runt snabbare än 55 minuter. Haha ! Nästa år får man sikta på att ha samma tempo som er grabbar ... har med lite tur lite löpargener i blodet då brollan sprungit Stockholm maraton på 3:04.

Mr B skrev:
Imponerande att höra alla galningar som springer 2 eller fler mil. Ska själv springa mitt första 10km-lopp på Torsdag (Scaniamilen) och blir jävligt glad om jag tar mig runt snabbare än 55 minuter. Haha ! Nästa år får man sikta på att ha samma tempo som er grabbar ... har med lite tur lite löpargener i blodet då brollan sprungit Stockholm maraton på 3:04.

Du kan hälsa brollan att det är en jävligt bra tid. Jag ska avverka min första mara nu i Stockholm och siktar på att krypa under 4 timmar. Har kört 32km på 2.43 under träning men det är den sista milen som suger fett har jag fått lära mig. Lycka till på milen!!!

Till alla varvslöpare: Kommer jag att hamna i samma grupp som polaren nästa år?? Jag sprang på 1.46 och han på 1.42 Kan man lägga in meriter från andra lopp??

Ingen som ska springa broloppet den 18 juni?

Bingo skrev:
Ingen som ska springa broloppet den 18 juni?

Nej inte jag iaf. Jag sprang det den första "riktiga" gången år 2000 innan bron öppnades. Hyfsat mäktigt med 80 000 deltagare och bron helt för oss själva då. Hur stort (många anmälda) är det nu?

Marcus skrev:
Nej inte jag iaf. Jag sprang det den första "riktiga" gången år 2000 innan bron öppnades. Hyfsat mäktigt med 80 000 deltagare och bron helt för oss själva då. Hur stort (många anmälda) är det nu?

Är det inte svinesundsbron det gäller denna gång?!

EM-loppet då, ska ni löpa där??

Edit: Såg nu att det är Öresundsbron som gäller..

Last edited:
Marcus skrev:
Jotack, det kan det bli, kom till starten lite sent, ca fem minuter innan tvåan skulle iväg, så jag stod/startade nog i princip sist i tvåans grupp. Det var tjockt ända till uppfarten på Älvsborgsbron, så där tappade man några minuter samt lyckades få några välriktade armbågar i bröstet och ett och annat hältramp... :död

Men nästa år blir det grupp 1 igen efter 1.36 i år. Då ska jag f-n i mig stå först och älga iväg.

Gjorde precis samma sak själv... :3freak
Efter Älvsborgsbron lossnade det lite och man kunde dra på, men jag har knappt tränat löpning alls i år så det gick trögt.

Hur säker kan man vara på att få starta i 1B nästa år, om man sprang på 1.32 i år?

Marcus skrev:
Vet ej, deltagarlistan är inte numrerad. Men "några" tusen blir det nog.

Vilka bra tider alla springer på, btw. Göteborgsvarvet är väl ganska backigt? Själv siktade jag på 1.35, vilket skulle räckt till topp 100 i motionärsklassen förra året. I Broloppet alltså. Tyvärr skadade jag högerknäet för några veckor sedan och det är inte bra än, så tiden får bli vad den blir. Får sikta på en bra tid i Sölvesborg i augusti istället.

Chris Ash skrev:
Har du fått mumlans tankmonterade bortförklaringslista?
Nej, jag har inget tidsmål längre eftersom ena knäet inte är ok. Nåt konstigt med det :confused:

Jidetoft skrev:
Hur säker kan man vara på att få starta i 1B nästa år, om man sprang på 1.32 i år?

Äckligt säker. Övre gränsen för 1B brukar någon/några minuter under 1'40. Du är snarare närmre grupp 1A, där brukar gränsen ligga strax under 1'30.

Vi syns mao i 1B nästa år!

Back