Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Med 4 kidz låter det inte ens som ett alternativ.....om det är 3 nätter varje vecka....
Om medianlönen för yrket är 25' så är det väl inte så troligt att de släpper 35-60'?![]()
Att TS vill ha extra betalt för att hon offrar familjeliv är väl naturligt och får hon det är det bara att gratulera men arbetsgivaren lär förmodligen anse att de redan betalar t ex traktamente och reseersättning för själva resandet och att grundlönen inte ska påverkas. Det är väl TS val om hon vill ha jobbet i den livssituation hon befinner sig i, annars kanske en annan kandidat passar bättre.

Att TS vill ha extra betalt för att hon offrar familjeliv är väl naturligt och får hon det är det bara att gratulera men arbetsgivaren lär förmodligen anse att de redan betalar t ex traktamente och reseersättning för själva resandet och att grundlönen inte ska påverkas. Det är väl TS val om hon vill ha jobbet i den livssituation hon befinner sig i, annars kanske en annan kandidat passar bättre.
Måste göra ett tillägg verkar det som:
Jag vill inte ha EXTRA för att jag är borta. Vill veta vad en vanlig lön kan ligga på. Om jag nu får tjänsten (varit på tredje intervjun, samt träffat VD:n), vill jag veta vad som är rimligt och OK, vid en eventuell löneförhandling.
Håll tummarna för mig. Får troligen besked idag eller imorgon....*nervös*
Tack till er som svarat!![]()
Pendlar varje dag långa resor och jag har aldrig kunnat haft långa resor och onärvaro från hemmet som argument i en löneförhandling då detta är mitt egna val (hade arbetsgivaren däremot begärt att jag skulle börja jobba i andra städer än det vi kom överens om från början så hade säkert detta tagit med men om detta låter jag vara osagt då jag inte har varit i den situationen). Jag får lön för utfört arbete och resor drog jag av på deklerationen (detta var i början av min yrkeskarriär och jag var som nyss fyllda 20 nöjd med att ha en fast tjänst utan studielån).
När jag efter några års yrkeserfarenhet inte var nöjd bytte jag helt enkelt arbetsgivare, fick 40% mer i lön, full ersättning för resor, bonus och andra förmåner. Pendlar fortfarande till Götet och stormtrivs, är utvilad och glad när jag kommer hem.
Hehe, värst va bra alla verkar tjäna.
Själv har jag dubbla ingenjörsexamina och ligger ute runt 250 dagar om året. Inte bara i sverige eller europa utan i hela världen, just nu befinner jag mig i mexico.
Varje resa brukar vara mellan 6 och 10 veckor. Lönemässigt så ligger jag på 25K plus traktamente. Brukar kunna bli en del i övertidsersättning också då jag oftast jobbar mellan 70 och 80 timmar i veckan.
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem