"Löjlig fråga" R1

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Imorgon får jag äntligen se min kommande R1a :)
Kan inte bärga mej....Bara formaliteter kvar...är den inte stulen, Skuldbelagd eller något annat konstigt är den MIN och bara MIN, äntligen :lol

Nu till frågan...går R1an upp på bakhjulet enbart genom att gasa?
(Inte något fusk med att släppa lite och sen ge på gas utan bara från stillastående, starta och ge full gas när kopplingen väl är släppt)

Det sägs att den drar ganska bra från låga varv ända upp till topp men, mellan tummen och pekfingret, mellan vilka varvtal når den max effekt och max vrid?

sucks2.jpg

R1 wannabe skrev:
Imorgon får jag äntligen se min kommande R1a :)
Kan inte bärga mej....Bara formaliteter kvar...är den inte stulen, Skuldbelagd eller något annat konstigt är den MIN och bara MIN, äntligen :lol

Nu till frågan...går R1an upp på bakhjulet enbart genom att gasa?
(Inte något fusk med att släppa lite och sen ge på gas utan bara från stillastående, starta och ge full gas när kopplingen väl är släppt)

Det sägs att den drar ganska bra från låga varv ända upp till topp men, mellan tummen och pekfingret, mellan vilka varvtal når den max effekt och max vrid?
Har du kört någon hoj innan? Du verkar inte så insatt menar jag.

Den går upp på gas på ett, två och om du är duktig växel numero tre utan koppling..

Börja du lugnt....

ja den går upp, max effekt 150hk vid vid 10000rpm max vrid ca 108nm vid vilket varvtal vet jag inte vet men kanske 8-9000rpm

Holger skrev:
ja den går upp, max effekt 150hk vid vid 10000rpm max vrid ca 108nm vid vilket varvtal vet jag inte vet men kanske 8-9000rpm

Mellan 135-139nånting lämna de gamla rettorna o han köper begagnat så jag antar att den är den "gamla".....

Du där, man kan INTE gasa upp en Retta på bakhjulet, den gasar upp med dig
eller nåt.
va tradit d ble

Mavve skrev:
Mellan 135-139nånting lämna de gamla rettorna o han köper begagnat så jag antar att den är den "gamla".....

Du där, man kan INTE gasa upp en Retta på bakhjulet, den gasar upp med dig
eller nåt.
va tradit d ble

O så ska du in o räkna bakhjulseffekter eller vadå?

Är du på riktigt?? :va
Om du behöver svar på dom frågorna så ska du inte ha en R1:a öht!
Om du startar stillastående och ger full gas på 1:an så sitter du på röven ganska omgående. :kocko

Nej den är väldigt seg att få upp på gas. Bara ringa Marklund uppe norr och turbokonvertera den. :rolleyes:

Med vänliga hälsningar :tomten

Du drar in kopplingen, petar ner ettan och vrider på rullen tills du ser varvmättaren vid runt 12000 sen släpper du kopplingen jättefort så ska du se att han reser sig....................................................6gånger om.

EazyD skrev:
Du drar in kopplingen, petar ner ettan och vrider på rullen tills du ser varvmättaren vid runt 12000 sen släpper du kopplingen jättefort så ska du se att han reser sig....................................................6gånger om.

konstigt.. jag ser alltid varvtalsmätaren oavsett varvtal :va

:va hhmmmm jag skulle vilja se en R1 som lyfter på gas pådrag 2-3 an det e bulshit. precis som frågan är ställd så lyfter R1 på 1 ans växel och inget annat. Sen om gör av och påslag så lyfter den på 2 an och med en del jobb 3 an

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing