TomK
hela världen är min rejsingbana
chrilleus skrev:Aha... Tack så mycket för hjälpen, men jag tror att jag lyckades med nåt liknande själv nu![]()
![]()
Men varför har du locket till luftburken kvar ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
chrilleus skrev:Aha... Tack så mycket för hjälpen, men jag tror att jag lyckades med nåt liknande själv nu![]()
![]()
TomK skrev:Men varför har du locket till luftburken kvar ?Bort med det och bestycka om, så får du mycket bättre fart i maskinen. Hur kul är det att andas genom ett sugrör ?
![]()
Spider skrev:Kan låta meddela att Bilprovningen mäter ett Sebring Hunter utan dB-eater till 106 dB. Besiktningsmannen var inte helt nöjd.![]()
DwD skrev:gör gnistgallret mycket på ljudet?
Basse skrev:Det gör en jäkla skillnad. Dämpen är specad till 98dB och gallret sitter på från fabrik. Utan gav den ju 106dB och det är ju typ dubbelt så högt![]()
![]()
DwD skrev:oki, så istället för att köpa den tysta insattsen tll Big-Gun så kanske man skall prova skruva dit gnistgallret till att börja med?, men va fan. på big-gun är det ju typ bara ett myggnät, kan det göra så mycket?
herriherri skrev:Ja gallret slår sönder ljudet så det gör faktiskt en jäkla skillnad. Jag tycker oxå att det verkar lite orealistiskt. Den får ett lite dovare ljud, det låter fint med gnistskyddet oxå. Tycker jag iaf.
//Herri
BonO skrev:Hur får man loss det där gnistgallret utan att slipa/kapa skruven, det är ju fastsvetsat.![]()
![]()
devetdu skrev:bänkade min gamle xr med gallret i och även urtaget. det gjorde 2 häst på hjulet trot eller ej!...
BonO skrev:Hur får man loss det där gnistgallret utan att slipa/kapa skruven, det är ju fastsvetsat.![]()
![]()
chrilleus skrev:Nejdå, det är bara bultskallen som är svetsat med en loppa. Jag använde våld, vilja, hammare, och en vass flatmejsel![]()
![]()
Nightwish skrev:Ta en dremel och ett lämpligt slipstift så får du bort det både snyggt o enkelt.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |