Låt bli bilar!

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Jaha!! Man SKA inte hålla på med bilar. Detta hade aldrig hänt om det varit hojen som jag höll på med. :)

Jag skulle byta bärarmar på tjejens Saab. Resutatet blev uppskjuten premiärtur med hojjen pga att jag lyckdes klämma sönder vänster pekfinger.

Bifogat

• blått-finger-001.jpg
    blått-finger-001.jpg
    62.5 KB · Visningar: 840
Om du inte har märkt det kan jag tala om att det där gör jävligt ont!! :skrämd

Vee-twn skrev:
Jaha!! Man SKA inte hålla på med bilar. Detta hade aldrig hänt om det varit hojen som jag höll på med. :)

Jag skulle byta bärarmar på tjejens Saab. Resutatet blev uppskjuten premiärtur med hojjen pga att jag lyckdes klämma sönder vänster pekfinger.

Den nageln kan du lägga till samlingen av förbrukade kroppsdelar......

Ja, det blev inte mycket sömn i natt. Det bultade på ganska bra i fingret!!

Borr hål!

Om/när jag klämmer ett finger så att nageln börjar bli blå så tar jag fram ett 1 millimeters borr och borrar ett hål i nageln så gör det inte så ont.
Sätt inte borret i pelarborrmaskinen utan rulla det mellan den andra handens tumme och pekfinget! :)

Jag tar inte ansvar för skador och infektioner på andras fingrar.

Last edited:
Re: Borr hål!

Blue skrev:
Om/när ni klämmer ett finger så att nageln börjar bli blå så tar man fram ett 1 millimeters borr och borrar ett hål i nageln så gör det inte så ont.
Sätt inte borret i pelarborrmaskinen utan rulla det mellan den andra handens tumme och pekfinget! :)

Värma en nål går bra oxå så smälter den fint genom nageln. När du drar ut den kommer det en lite blodstråle som kvitto på att trycket lättar.. :D

Re: Re: Borr hål!

Man ska inte alls värma nåra nålar .. eller borra hål i hud eller naglar... gör man det så öppnar man ju kroppen sen kommer infektionen som ett brev på posten... det kan sluta med penicillin o en himla massa besvär....
gör ingenting.. de läker av sig själv !!!

Re: Re: Re: Borr hål!

ambulans skrev:
Man ska inte alls värma nåra nålar .. eller borra hål i hud eller naglar... gör man det så öppnar man ju kroppen sen kommer infektionen som ett brev på posten... det kan sluta med penicillin o en himla massa besvär....

Det var precis vad morsan som är distriktssköterska sa. Jag tror på henne (och Ambulans) i detta fall. Tack ändå för tipsen!

Re: Re: Re: Borr hål!

ambulans skrev:

BORING :fakta

När jag gjorde så där med mitt finger fast med ett Scania V8 block, så tog farbror doktorn ett gem, böjde till och värmde upp med systerns tändare, och smälte hål.
Men mitt finger var så illa tilltyglat så det blev till att ta fram tången och rycka nageln.....BURRRRR...

Gem bättre än nålar, platta istället för spetsiga :D

Re: Re: Re: Re: Borr hål!

phastasphuk skrev:
BORING :fakta

När jag gjorde så där med mitt finger fast med ett Scania V8 block, så tog farbror doktorn ett gem, böjde till och värmde upp med systerns tändare, och smälte hål.
Men mitt finger var så illa tilltyglat så det blev till att ta fram tången och rycka nageln.....BURRRRR...

Gem bättre än nålar, platta istället för spetsiga :D

ja.. om man får en så kraftig blödning att det riskerar skador på inre vävnad eller organ, då kan de va befogat att göra sånt.. men det är nåt man tar till i yttersta nödfall...
ingenting man ska sitta hemma o pilla med... tja, vill man ha en blodförgiftning så....

Farsan läkare o morsan distriktssköterska men jag antar att dom inte har en aning om va dom håller på med.. ;) ;)

Tjoffe skrev:
Farsan läkare o morsan distriktssköterska men jag antar att dom inte har en aning om va dom håller på med.. ;) ;)

De gör han/hon säkert..men du kan ju kolla med honom om han skulle rekommendera nån som inte vet ett dugg om sjukvård att sitta hemma och värma nålar o sticka i nageln... särskilt så här på ett forum.
tvivlar ju starkt :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Re: Borr hål!

ambulans skrev:
ja.. om man får en så kraftig blödning att det riskerar skador på inre vävnad eller organ, då kan de va befogat att göra sånt.. men det är nåt man tar till i yttersta nödfall...
ingenting man ska sitta hemma o pilla med... tja, vill man ha en blodförgiftning så....

Jo kanske det....det fingret var väldigt trasigt då :crash
Enda gången det har svartnat för ögonen av smärta...ligger där på verkstadsgolvet så kommer shiftledaren fram och frågar om jag tror att fingret kommer vara kvar i handsken eller inte.
Dessutom får man sprutor så det inte gör ont om man går till sjukstugan :)

Alltså, INTE vara hemma och elda på sig själv! :tummenupp

Gjorde samma sak förra sommaren (oxå bilmekande) men jag drog en mini slägga över fingret (missade ett don) fick sprickor i fingret och ja...doktorn punkterade nageln precis som en annan skrev här med ett upphettat gem. Garanterar att det gjorde fet ont tog nog ett halvår innan nageln hade hämtat sig tror ja.

Inte skönt

Re: Re: Re: Re: Re: Borr hål!

SpeedFight skrev:
ännu plattare.... :crash

Äh men vad fan!!! Ta bort skiten!!! Sånt vill ialla fall inte jag se här.
Det var inte meningen att detta skulle bli en makaber tråd. Jag ville bara ömka mig lite eftersom jag har ont!!
BTW har jag inte punkterat nageln ännu...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back