Oavsett vad som händer kommer jag aldrig önska jag satt på en guldvinge, haha!Jo, det blir ju självklart att stanna, köpa nått att dricka. Kanske en red bull?
Samma här, borde ju inte va lagligt att köra omkring i en flygande skinnsoffa

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oavsett vad som händer kommer jag aldrig önska jag satt på en guldvinge, haha!Jo, det blir ju självklart att stanna, köpa nått att dricka. Kanske en red bull?
Vill bara fram, snabbt som satan![]()
RAKA MUFFEN INNAN AVFÄRD!![]()
Samma här, borde ju inte va lagligt att köra omkring i en flygande skinnsoffaRed Bull? Det är inte de bästa för blodsockret, du blir galet pigg för att en kvart senare slumra till, en kaffe extra allt är riktiga grejer
![]()
Då får jag nog lov att köra en Quote på TheKid...![]()
Det är inga problem att köra så långt. Jag bor i Örebro men kommer från norra skåne så jag brukar köra ner ett par gånger per år (ganska precis 40 mil). Har kört 1986 kawa gpz600r, 1998 gixxer 750 samt senast 2008 ninja 250r. Det gick bra med samtliga. Gixxern var klart bäst. gpz:an var lite väl gammal och skranglig och ninjan ligger man max i 130 med annars varvar den för mycket. Jag brukar ta 2 pauser på 10+ minuter och en till två ytterligare på bara nån minut. Det känns snabbt men tar ganska många timmar så kör så tidigt som möjligt! Du vill inte behöva köra sista timmen i mörker när man är trött och kanske kall....
Ah okej, kaffe it is then!
Jaja, kör en helrakning imorgon kväll så är jag len och fin
Hoppas på max 5 timmar, så då är jag framme runt 10. Tror inte det hinner bli för mörkt då. Hoppas jag iaf.
Jag ställer mej frågande? Åker inte folk på sina hojar? 40mil drar man ju lätt av på en lördag. 45mil är inte världens ände, behövs inga förberedelser om cykeln dvs är i körbart skick.
Titta på vädret, ta med dej plånkan och dra! Det har man ju gjort hur många ggr som hellst.
Detta är inga problem!
Jag har vart ute på långresor både med R6 och R1 och det är egentligen inga roliga maskiner att åka långt på. Längsta etappen va runt 70 mil, då var man mör i benen kan jag lova.
Men med din hoj + att du säkert är lite kortare än jag så blir det inga problem alls att ta sig 45 mil.
Dock är det sant som föregående skrev att det är bra att göra en paus var 10e mil ca, oavsett om man tycker att man behöver det eller inte.
Fan på mina resor har jag fått ta en 5-minutare nästan varannan mil mot slutet
Lycka till och kör försiktigt =)
Jag ställer mej frågande? Åker inte folk på sina hojar? 40mil drar man ju lätt av på en lördag. 45mil är inte världens ände, behövs inga förberedelser om cykeln dvs är i körbart skick.
Titta på vädret, ta med dej plånkan och dra! Det har man ju gjort hur många ggr som hellst.
Men vafan.... har du inte ÅKT än???
![]()
Jag körde 86 mil över natten en gång, med bara tankpauser (en mosmeny halvvägs också). Något som jag tycker underlättade jäkligt mycket va en tankväska, låg över den hela vägen i princip!
Tänkte bara uppdatera hur det gick.
4,5 timmar tog det ca. Då stannade jag 4 gånger. En gång runt 10 mil för jag var tvungen att kissa, annars hade jag fortsatt. Sen när jag kommit på motorvägen efter Linköping fick jag faktikst soppatorsk... Stannade på sidan, ved på reserven *phew* och körde sen in på närmsta mack.
Hade sen lite issues med packningen, väskan i mitten ville hela tiden dra åt vänster, så jag stannade och försökte sätta den rätt. Gick inge vidare, men den satt kvar iaf. Stannad sen i Södertälje igen för lite tankning, så jag skulle slippa tanka på ett tag när jag åker hem.
Brummade på i drygt 140 på motorvägen, är förvånad över hur fint den gick!
Så, det gick bra, ska åka hem idag, ska försöka köra senast 17 från stan, så är jag hemma i någerlunda bra tid.
Se för fan till att packingen inte rör på sig... vill inte se fler notiser om folk vars packning åker in i bakhjulet.![]()
Du lyckades ju o tajma vädret klockrent iallafall!! Drive safe!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |