Långkörning

Fan, jag kanske ska göra det... Jag vet att jag får nått trevligt när jag kommer fram också ;)

Hmm...så har du ont i häcken när du är hemma igen , så vet du inte om det är hojens fel eller nåt annat ? Ta bilen !...;-)...:-D

45 mil är väl inget....Östersund-Gbg nonstop har jag åkt på en GSX-R 600 stannade endast för tankstopp...det är ca 76mil

Går utan problem tjejen!
körde 2006 så mkt non stop det går från München till strax norr om gbg i mestadels regn. bara mellan malmö och kungsbacka det var bra väder och en snutt i danmark.
så jag säger: tror du att hojen klarar det så gör du det med
GO GO GO :tummenupp

Tack alla för peppen!!

Ja, det väntar ett ligg när jag kommer fram, bara det gör ju att det går lite enklare ;)

Ska se om jag kan dra en timma tidigare från jobbet i em, så kommer jag iväg strax innan 16, tror den timmen kan vara najs, så blir det inte så mycket mörker sen.
Och extra kläder i ryggan och handskar. Inget regn enligt yr.no, men allt kan ju ändras.

:tummenupp

Det viktigaste är nog att se till att du kan hålla dig varm. Det är när man börjar domna i händerna, halsen svider av fartvind som det börjar bli bli drygt. Så kan man undvika det så är allt frid och fröjd. Och ta en liten promenad samtidigt med tankningarna. ;) Det är aldrig kul när benen låser sig eller börjar krampa helt plötsligt annars. >.<

Och fan, ska du upp och nuppa vill du ju inte vara stel. ;)

Det vart inget Sthlm denna helgen... Men snart så effing jeklar! Jag är mer sugen än nånsin att köra upp, så det kommer ske, jäkligt snart! :D

Så, nu är det äntligen dags!

Allt är planerat och bestämt. På fredag efter jobbet drar jag upp till Sthlm. Är faktikst inte speciellt orolig för resan, och själva körningen. Det är mer oro över när jag behöver tanka. Har ingen mätare på den, och jag vet inte exakt hur mkt den kommer dra heller. Jag hoppas det räcker med ett tankstopp per håll, sen självklart får den vara nytankad innan jag far upp och när jag åker hem med.
Hur många mil tror ni jag kommer på en tank?

Köpte lite packväskor av en vän, är lite osäker på hur jag ska sätta fast dem. Och om jag behöver alla tre. Räcker det kanske med sidväskorna kanske? Blir det ostadigt med bara de på sidorna? Ska stanna över helgen bara.
http://www.getgeared.co.uk/MOTO-DETAIL_82L_Touring_Bag_Set
Ja, jag är tjej, men jag kan faktikst packa lätt :)

Jag har samma hoj som du fast 10 år äldre. De drar inte så mycket soppa, så en full tank kommer att räcka hela vägen om du kör någorlunda eco-aktigt. Tips är att nollställa trippmätaren efter varje tankning. Till slut vet du ganska bra hur långt du kommer på en tank.

Så, nu är det äntligen dags!

Allt är planerat och bestämt. På fredag efter jobbet drar jag upp till Sthlm. Är faktikst inte speciellt orolig för resan, och själva körningen. Det är mer oro över när jag behöver tanka. Har ingen mätare på den, och jag vet inte exakt hur mkt den kommer dra heller. Jag hoppas det räcker med ett tankstopp per håll, sen självklart får den vara nytankad innan jag far upp och när jag åker hem med.
Hur många mil tror ni jag kommer på en tank?

Köpte lite packväskor av en vän, är lite osäker på hur jag ska sätta fast dem. Och om jag behöver alla tre. Räcker det kanske med sidväskorna kanske? Blir det ostadigt med bara de på sidorna? Ska stanna över helgen bara.
http://www.getgeared.co.uk/MOTO-DETAIL_82L_Touring_Bag_Set
Ja, jag är tjej, men jag kan faktikst packa lätt :)

Det bästa sättet att lista ut hur långt du kommer på en tank är väl att nolla trippmätaren när du tankar och sedan köra upp en tank. :)
Sedan är det bara att nolla trippmätaren när det tankas varje gång så har du ju ett hyfsat hum om när det börjar vara dags att spana efter nästa mack...
Och har du ingen reservlampa på din hoj? :) Man tar sig ju flera mil på reserven.

Jag har samma hoj som du fast 10 år äldre. De drar inte så mycket soppa, så en full tank kommer att räcka hela vägen om du kör någorlunda eco-aktigt. Tips är att nollställa trippmätaren efter varje tankning. Till slut vet du ganska bra hur långt du kommer på en tank.

Det gör jag redan nu, men är så sjukt nojjig att jag tankar typ var 20onde mil... Men jo, så fort går den ju inte att man kan ligga och köra i 140 direkt... :p

Det bästa sättet att lista ut hur långt du kommer på en tank är väl att nolla trippmätaren när du tankar och sedan köra upp en tank. :)
Sedan är det bara att nolla trippmätaren när det tankas varje gång så har du ju ett hyfsat hum om när det börjar vara dags att spana efter nästa mack...
Och har du ingen reservlampa på din hoj? :) Man tar sig ju flera mil på reserven.

Nix, ingen reservlampa ens!

lär bli nått litet stopp för tankning o kaffe typ.. Oroar mig mest för tankningen...

Har kollat in vädret och det verkar bli kanonväder både dit o hem!

usch, nej det har jag inte tålamod för, allt eller inget på direkten! :p

slutar jobbet 1645, känns kanske i senaste laget... eller?
Tänkte ta Hultsfred- Vimmerby och den upp till Linköping, sen blir det nöta motorväg.

Det är en 2005, nyservad, nytt framdäck och stuff. Så rent säkerhetsmässigt ang hojjen så är jag ganska lugn över det.

Kör nu med Halvarsson Goretex, tjocka vantar. Men tkr det kan bli lite kallt under armarna. Har Helly Hansen underställ, tights och sen en vanlig bomullströja och sen stickad tröja. Men borde nog ha mer på överkroppen.

Funderar på kanske nått i öronen? Musik eller öronpluggar?

öronpluggar kan behövas om den låter högt. Kolla däcktrycket

Såg i ditt första inlägg att det är fråga om ca 45mil. Varför inte stanna och ta en paus på vägen, och tanka när du ändå håller på? Du slipper träsmak i kroppen och noja över soppatorsk.

Det gör jag redan nu, men är så sjukt nojjig att jag tankar typ var 20onde mil... Men jo, så fort går den ju inte att man kan ligga och köra i 140 direkt... :p

Nix, ingen reservlampa ens!

Dt går ju iofs att tanka fullt och nolla trippmätaren, och sedan kolla hur mycket du får i tanken nästa gång. Dela mängden bränsle du får i med sträckan du kört så har du ju ett riktvärde om hur mycket soppa den drar milen med. Heh.

45 mil är ju ingenting, vad jag brukar ta som en liten nöjes tur en fin lördag eller söndag. Tankningen är heller inte nåt problem, själv brukar jag stanna ungefär en gång i timmen för rökpaus, varannan/vartredje (beroende på fart etc) tankas det.

Se bara till att ha förstärkningskläder, man blir lätt kall och stel efter ett par timmar på hojen och det är inte bra. Regnställ över stället funkar ofta utmärkt även mot kyla.

öronpluggar kan behövas om den låter högt. Kolla däcktrycket

tar med det, tror det kommer behövas med!

Såg i ditt första inlägg att det är fråga om ca 45mil. Varför inte stanna och ta en paus på vägen, och tanka när du ändå håller på? Du slipper träsmak i kroppen och noja över soppatorsk.

40 blir det nog, tar den korta, roliga vägen :) Har tänkt stanna var tionde mil iaf, för att sträcka på benen! Sen tänkte jag bensinstopp efter ca 20-25 mil

45 mil är ju ingenting, vad jag brukar ta som en liten nöjes tur en fin lördag eller söndag. Tankningen är heller inte nåt problem, själv brukar jag stanna ungefär en gång i timmen för rökpaus, varannan/vartredje (beroende på fart etc) tankas det.

Se bara till att ha förstärkningskläder, man blir lätt kall och stel efter ett par timmar på hojen och det är inte bra. Regnställ över stället funkar ofta utmärkt även mot kyla.

Ska se om jag kan låna nån större regnjacka eller nått att ta med som jag kan dra över min egna om det blir kasst eller kallt väder. Har en svart och en rosa/vit jacka. Funderar nog på den rosavita, just eftersom den syns jäkligt bra med :p

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT