låna/hyra orginalsystem.. R1 98

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
tjena jag undrar ifall det är någon som har ett orginal system till en r1 liggandes,

ifall man kan få hyra eller låna det till besiktningen bara..
skicka ett pm eller ring mig på 0739600494.

bor ni en bit ifrån? kan alltid skicka det :tummenupp

tacksam för svar.

Kan du få dit orginaldämparen på helröret så duger nog det. Orginaldämpare finns det mååååååååånga av!

HanneZ skrev:
Kan du få dit orginaldämparen på helröret så duger nog det. Orginaldämpare finns det mååååååååånga av!

tror du det räcker? men går det att få på på ett leovince helsystem? låter ju inte troligt...

Demp@ skrev:
tjena jag undrar ifall det är någon som har ett orginal system till en r1 liggandes,

tacksam för svar.
Tjena,jag har precis sågat sönder/kortat mitt orginal.Men jag har ett Sebring Twister som jag tror/hoppas att det ska gå igenom.Bor i Hylte 5mil ifrån Halmstad

Demp@ skrev:

tacksam för svar.

är din hoj på bilden?

abethebabe skrev:
är din hoj på bilden?

jo det e min på bilden.. why?

wonderwizard. det låter bra hbg tar ju bara 25min med bil så skicka behöver du inte. du kan väl pma ditt mob nummer så hör jag av mig när det e dags. måste göra det ganska snart dock, men måste fixa ett främre kåpstag först så jag kan få fast framkåpan...

tusen tack

Går int Slippizar genom besiktning :confused: jag har haft mitt Accra på alltid, gubbarna har bara tyckt det e fränt då den låter illa

Chii skrev:
Går int Slippizar genom besiktning :confused: jag har haft mitt Accra på alltid, gubbarna har bara tyckt det e fränt då den låter illa

men jag har helsystem.. leovince

Demp@ skrev:
men jag har helsystem.. leovince

har ett orginal slipon du kan få köpa för 500 om du är sugen,så kan du fixa o trixa hur du vill med det :)

HanneZ skrev:

dags för ljusbild fix snart eller :)

mojjsan skrev:
har ett orginal slipon du kan få köpa för 500 om du är sugen,så kan du fixa o trixa hur du vill med det :)

dags för ljusbild fix snart eller :)

300+frakt så blir du av med det :hihi

Demp@ skrev:

tacksam för svar.

Tror att du grejar det ändå... 102 db (mäter 30 cm från utblåset). Och då stilla stående = tokvarvar den inte :tummenupp

Jag grejade hindle helsystem till 1000R-01 sist + en fet custom HD som låg (1-2db) över gränsen på 70% gas (vilket är ganska stor skillnad, 3db ca dubbla ljudstyrkan)... Som besiktningskillen sade "Vi är inte ute för att jag db på gränsen... bla bla" :tummenupp

mojjsan skrev:
hehe 500 inkl frakt,
ps har även orginal plast skiten bak, om det är den med blinkers i du menar

väntar nog med pipan. köper massa skit nu som jag inte behöver,

plasten jag behöver e alltså hela bakdelen har bara racekåpa på nu. behöver så man kan ha skjutssadel och så.

R1bjorn skrev:
Tror att du grejar det ändå... 102 db (mäter 30 cm från utblåset). Och då stilla stående = tokvarvar den inte :tummenupp

Jag grejade hindle helsystem till 1000R-01 sist + en fet custom HD som låg (1-2db) över gränsen på 70% gas (vilket är ganska stor skillnad, 3db ca dubbla ljudstyrkan)... Som besiktningskillen sade "Vi är inte ute för att jag db på gränsen... bla bla" :tummenupp

man kanske ska ta och testa besa med helsystemet då. går det inte så refererar jag till dig :)

får se hur jag gör.

jag satte på en leovince nu i vinter....jag hade devil innan...devil lät gött men e riktig sugen o höra hur leovince låter ....den står på verkstaden fotfarande...annars kunde jag inte hålla mig!!!!men min mekaniker sa att den går genom besiktningen......o han e inte den som ljuger.annars e det bästa o hålla kvar till orginal sliponen då!

Chii skrev:

De e int så fjolliga här uppe som de där nere, därför går det igenom här uppe :tummenupp Levince helsystem låter ingenting mot mitt yoshimura slip-on som inte har så mycket dämpul kvar i sig,rått o vasst v-twin muller utan dess like :yoparty , mäte upp mitt slip-on på min cbr600 förut det gav ut 120db vid 6000rpm men detta e väre :tungan (även om det mätes med mobil telefon, vete fan hur bra den stämde)

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...