Låååång promenad med min R1:a

Ja, så kan man ju inte ha det, kommer att sluta med att du kör dom sista milen runt, runt en bensinmack.
Får jag passa på att ställa en föjdfråga: Det här med att köra tanken helt tom, har haft bilar som har varit ett helvete att få igång när man tömt tanken totalt. Hur är det med moderna sporthojar egentligen?

Soppapumpen funkar kanon, det är ju inte så långa ledningar heller så hojen startade direkt. Vred av & på tändningen 2 ggr innan jag startade. Gick igång direkt.

Nu vet jag inte om det skrivits här men anledningen att man ska undvika att köra helt tomt i tanken är att det kan komma luft i systemet. Då kan det bli problem att få igång hojen igen.

Detta problem har inträffat på många YZF-R1 09-11 och Yamaha känner till detta problem mycket väl. Den försäljare som säger något annat blåljuger...! Det lustiga är att problemet inte uppstår på alla hojar och det som är ännu mer lustigt är att samma hoj ibland kan köras en hel mil på tanklampa, ibland bara några hundra meter. Konstruktionsfel eller produktionsfel i bränslepumpens eller själva tankens utformning...?

I vilket fall som, ta skiten till din handlare och kräv att de fixar problemet...!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT