Låååång promenad med min R1:a

Ja, så kan man ju inte ha det, kommer att sluta med att du kör dom sista milen runt, runt en bensinmack.
Får jag passa på att ställa en föjdfråga: Det här med att köra tanken helt tom, har haft bilar som har varit ett helvete att få igång när man tömt tanken totalt. Hur är det med moderna sporthojar egentligen?

Soppapumpen funkar kanon, det är ju inte så långa ledningar heller så hojen startade direkt. Vred av & på tändningen 2 ggr innan jag startade. Gick igång direkt.

Nu vet jag inte om det skrivits här men anledningen att man ska undvika att köra helt tomt i tanken är att det kan komma luft i systemet. Då kan det bli problem att få igång hojen igen.

Detta problem har inträffat på många YZF-R1 09-11 och Yamaha känner till detta problem mycket väl. Den försäljare som säger något annat blåljuger...! Det lustiga är att problemet inte uppstår på alla hojar och det som är ännu mer lustigt är att samma hoj ibland kan köras en hel mil på tanklampa, ibland bara några hundra meter. Konstruktionsfel eller produktionsfel i bränslepumpens eller själva tankens utformning...?

I vilket fall som, ta skiten till din handlare och kräv att de fixar problemet...!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back