Lätt MC Enduro/Cross/Supermotard

KalleNorton skrev:
Öööh.. :7peta

Hur vet du det? Tror du inte tex en LV-reggad cross borde skära oftare?
efter tjuttioälva trådar om skurna RS 125or på mindre än 2 veckor i upprepade perioder så har jag bildat mig min uppfattning. thats it :arsele
 
philsson skrev:
motarden har mer effekt och lägre vikt. Handlar bara om luftmotståndet vilket inte är så stort i hastigheter under 200. Inte på det viset i af


Då kanske man kan fråga sig varför gp 125orna har kåpor.. Extra vikt osv..

philsson skrev:
efter tjuttioälva trådar om skurna RS 125or på mindre än 2 veckor i upprepade perioder så har jag bildat mig min uppfattning. thats it :arsele


Hur många lv-reggade endurohojar (125cc) ägare finns det här på forumet?
 
philsson skrev:
motarden har mer effekt och lägre vikt. Handlar bara om luftmotståndet vilket inte är så stort i hastigheter under 200. Inte på det viset i af


Du skojja med mig? :7peta

Om jag låg över tanken så gick (med 125cc, nu spelar det ingen roll) den MYCKET bättre!
Jag funderade varför en RS gick så mycket fortare för min toppade inte mer än 120-130km/h, framåtlutad snuddade jag nästan i 140km/h övervarvandes :hihi

Och ja, jag vet att RSen är helt annorlunda drevad.

Tänk då med aerodynamiska kåpor, då blir motståndet ändå mycket mindre än min fyrkantiga framdel..
 
Vad är nypriset på ktm:en och gasgasen ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?

Vad är nypriset på ktm:en och gasgas:en ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?
 
Replica skrev:
Vad är nypriset på ktm:en och gasgasen ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?

Vad är nypriset på ktm:en och gasgas:en ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?


Alltså.. Jag lovar dig härmed att du inte kommer bli besviken på någon av hojarnas ljud.
Självklart låter dom som symaskiner original men ostrypta blir det andra kanelbullar.
 
Svanen skrev:
Du skojja med mig? :7peta

Om jag låg över tanken så gick (med 125cc, nu spelar det ingen roll) den MYCKET bättre!
Jag funderade varför en RS gick så mycket fortare för min toppade inte mer än 120-130km/h, framåtlutad snuddade jag nästan i 140km/h övervarvandes :hihi

Och ja, jag vet att RSen är helt annorlunda drevad.

Tänk då med aerodynamiska kåpor, då blir motståndet ändå mycket mindre än min fyrkantiga framdel..


Luftmotståndet börjar få betydelse vid farter över 50 Km/h, inte 200 som någon sa innan :fatta!
 
Svanen skrev:
Alltså.. Jag lovar dig härmed att du inte kommer bli besviken på någon av hojarnas ljud.
Självklart låter dom som symaskiner original men ostrypta blir det andra kanelbullar.
Rättelse: original ÄR ostrypt. ;)
 
Ingen som vet vad som kostar nya?

Okej, Men jag skulle fortfarande vilja ha en film :) Har en på gasgas. Vill ha en på ktm också : )
 
whitesnake skrev:
Luftmotståndet börjar få betydelse vid farter över 50 Km/h, inte 200 som någon sa innan :fatta!
Liten rättelse (med risk för att va en besserwisser): Luftmotståndet har betydelse i alla farter men blir än mer betydelsefullt desto snabbare det går.
Som ett exempel: varför kan du inte cykla i 40km/h under nån längre sträcka?
 
whitesnake skrev:
Luftmotståndet börjar få betydelse vid farter över 50 Km/h, inte 200 som någon sa innan :fatta!
jag syftade på att skilnaderna blir mer marginella. Inte som i 300 där ett par miniblinkers gör stor skillnad precis.
 
Replica skrev:
Ingen som vet vad som kostar nya?

Okej, Men jag skulle fortfarande vilja ha en film :) Har en på gasgas. Vill ha en på ktm också : )

om du tittar på lelles priser så är de lite konstiga, det står att de tar 63k för alla exc 2-t modeller, men om du kollar på claessons så tar de bara 53k. dessa priser är självklart utan sm-kit så där får du lägga till närmre 20k :skrämd . sedan så vill du byta ut i alla fall frambormsen då orginal är mindre än på en moppe, om du ska ha det bästa där så går det på 6k.

för att svara på din andra fråga, ktm:ens motor är bättre än gasgasens för att den håller högre kvalitet, och att den har bottendrag som en (nästan) fyrtaktare.
det är mycket pengar att lägga ut som första ägare då du inte får tillbaka så mycket vid försäljning, men om du har dessa pengar så självklart ska du ha den bästa 125:an
 
-Rosen- skrev:
om du tittar på lelles priser så är de lite konstiga, det står att de tar 63k för alla exc 2-t modeller, men om du kollar på claessons så tar de bara 53k. dessa priser är självklart utan sm-kit så där får du lägga till närmre 20k :skrämd . sedan så vill du byta ut i alla fall frambormsen då orginal är mindre än på en moppe, om du ska ha det bästa där så går det på 6k.

för att svara på din andra fråga, ktm:ens motor är bättre än gasgasens för att den håller högre kvalitet, och att den har bottendrag som en (nästan) fyrtaktare.
det är mycket pengar att lägga ut som första ägare då du inte får tillbaka så mycket vid försäljning, men om du har dessa pengar så självklart ska du ha den bästa 125:an

Okej. Så både gasgas och ktm tappar mkt i värde i andrahand ?
Hur många hästkrafter kan man få ut i de båda motorerna om man kör ostrypt ?
Dom tar väl inte alls 53k på claessons ?KTM 125 EXC -06
Pris: 65.900 kr
 
Replica skrev:
Okej. Så både gasgas och ktm tappar mkt i värde i andrahand ?
Hur många hästkrafter kan man få ut i de båda motorerna om man kör ostrypt ?
Dom tar väl inte alls 53k på claessons ?KTM 125 EXC -06
Pris: 65.900 kr


65.900kr plus motardkit.

Aj.

Jag hade inte lagt ut dom pengarna iallafall.
 
Replica skrev:
Okej. Så både gasgas och ktm tappar mkt i värde i andrahand ?
Hur många hästkrafter kan man få ut i de båda motorerna om man kör ostrypt ?
Dom tar väl inte alls 53k på claessons ?KTM 125 EXC -06
Pris: 65.900 kr
okej, det var bara priser som jag hade för mig att det var, ktm:en tappar så mycket pågrund av att du aldrig får tillbaka så mycket av de 20k som du lägger ut på motard kittet, bara hojen tappar inte så mycket.
 
THE_HOJ_NOOB skrev:
Liten rättelse (med risk för att va en besserwisser): Luftmotståndet har betydelse i alla farter men blir än mer betydelsefullt desto snabbare det går.
Som ett exempel: varför kan du inte cykla i 40km/h under nån längre sträcka?


okej till din fråga då. Vet du vad rörelse energi är?? Då vet du svaret :tungan
 
-Rosen- skrev:
okej, det var bara priser som jag hade för mig att det var, ktm:en tappar så mycket pågrund av att du aldrig får tillbaka så mycket av de 20k som du lägger ut på motard kittet, bara hojen tappar inte så mycket.

Skaffar jag en så blir de utan sm kitt. Vad hette affären där du köpte din ?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top